2022-03-07, 21:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Sämsta Farmen hittills. Flateri, liperi och fjortisbeteende.

Farmen var bättre när det började. Karaktärer. Detta är ju ett jävla fjantigt PK dagis.
Håller med, har varit väldigt mycket hat emot killarna, och "tjejer är bäst" mentalitet i år. + ingen direkt kaos deltagare, vilket har gjort allt lite segt.
Citera
2022-03-07, 21:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Victoria var bara SÅ sexig där i regnet. Nu försvann hela behållningen av årets Farmen.

Jag läste förresten det där som Hänt skrev om vad Bög-Alex berättade om att han hade haft sex med någon innan han lämnade Farmen. Läser man mellan raderna (och det är ju det som skvallerpressen går ut på) så var det INTE Victoria som han knullade med. Bög-Alex säger nämligen först att han och Victoria hånglade men att det var på ett vänskapligt plan eftersom han bara ville veta om hon var bra på att kyssas. Därefter snackar han om att han fick vara med om ett knull på höskullen men inte med vem. Han säger vidare att det inte var ett bra ställe att ha sex på bland annat eftersom där var skitigt. Det tycker jag verkar skumt. Jag har egen erfarenhet av att knulla i hö och jag kan säga att det inte var en skitig miljö. Visst, man får dras med litet halmstrån här och var i kläderna efteråt och de kan klia litet men smutsigt är det sällan på ett höloft. Hö är rent och torrt. Och trevligt. Min gissning är därför att Bög-Alex inte hade sex överhuvudtaget på Farmen och om han hade det så var det inte med Victoria. Hade det varit det så hade Hänt formulerat sin artikel på ett annorlunda vis och Bög-Alex hade inte pratat strunt om hur det är på ett höloft.

Nej, Victoria är ren och ljuv och kysk. Det enda sex som hon hade på farmen var när hon sensuellt smekte sig själv till himmelska fröjder under en timmas avskildhet. Hon är en inspiration för oss alla och den enda värdiga vinnaren av Farmen 2022. Bilderna av henne i lerpölen kommer att leva i evighet. Mums!
har du tomtar på loftet? för det står ingenting om att nått sex ska ha försiggått däruppe https://www.hant.se/noje/farmen-alexander-om-det-okanda-hanglet-med-victoria/8160873
Citera
2022-03-07, 22:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Mitt svar var till Puma006 som sa att man inte får slakta katter i något västland.
Det går att äta båda hund och katt kött, men det är inte lämpligt att göra det pga smittorisk från köttet.

Många verkar använda ordet slakt när de pratar om avlivning. Även om jag anser att slakt är = man tar köttet till mat, och avlivning är = man kremerar eller begraver kroppen utan att ta tillvara på något.
Cissi sa att hon hade slaktat sina hästar hemma, det är lagligt att avliva sina hästar hemma, men ska man ha köttet till mat får man inte avliva hemma, då måste man avliva hästen på ett slakteri. Hon sa slakt men hon menade avlivning. Och sett fler andra i denna tråd nämna slakt när de enligt mig pratar om avlivning.

Jo jag såg att du svarade en annan men tycker som dig i hur man använder orden: slakt och avliva dvs vid slakt så tar man tillvara djuret till föda. Cissi använde nog fel ord kan jag tro - men vi kan inte vara säkra för vi äter ju faktiskt hästkött fortfarande som mat i Sverige bl a som hamburgerkött, hästfilè, hästbiff mm. Även om vi kanske inte har tänkt så mycket på det!

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4stk%C3%B6tt
Citera
2022-03-07, 22:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo jag såg att du svarade en annan men tycker som dig i hur man använder orden: slakt och avliva dvs vid slakt så tar man tillvara djuret till föda. Cissi använde nog fel ord kan jag tro - men vi kan inte vara säkra för vi äter ju faktiskt hästkött fortfarande som mat i Sverige bl a som hamburgerkött, hästfilè, hästbiff mm. Även om vi kanske inte har tänkt så mycket på det!

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4stk%C3%B6tt
Absolut att man äter hästkött i Sverige, men då kan hon inte ha slaktat hemma som hon sa. Ska hästköttet användas till mat måste man slakta på slakteri, om man slaktar hemma som hon sa att hon gjorde, då kan inte köttet ätas och då är det enligt mig vanlig avlivning.
Citera
2022-03-07, 22:31
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Jag tycker mig ha förstått att många använder ordet slakta i betydelsen döda. Slakta dom djävlarna!
För mig betyder slakta att avliva före styckning.
Citera
2022-03-07, 22:39
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Absolut att man äter hästkött i Sverige, men då kan hon inte ha slaktat hemma som hon sa. Ska hästköttet användas till mat måste man slakta på slakteri, om man slaktar hemma som hon sa att hon gjorde, då kan inte köttet ätas och då är det enligt mig vanlig avlivning.
Hmm.... är det verkligen förbjudet med hemslakt av gårdens kreatur? Om det finns utrymme avsett för slakt på gården och en veterinär besiktar köttet.
I vilket fall är det inte omöjligt att hon varit med om att slakta någon häst när hon var liten, innan bestämmelserna skärptes.
Citera
2022-03-07, 23:19
Medlem
Citat:
Den bilden har jag fått av henne - flummig. Vad jag kommer ihåg av hennes insatser på Farmen så kommer jag endast ihåg att hon tafatt hjälpte Doulan d.ä. en gång med att sträcka fårskinnen och sedan hennes så kallade taffliga utvecklingssamtal med densamma. Plus klangskålen, badat lerbad med grisarna, pratat onani och skitprat med nuvarande Storbonden. Inte någon prestation kan jag tycka av en som gillar att säga att hon skulle vara "värdigare" än någon annan på Farmen att vara kvar. Vilket visade sig att hon inte ville vara ens - hon var ju SÅÅÅ tacksam att få komma hem sa hon ju i synk efteråt och bölade ÄNNU mer än Bea har gjort under denna säsong
Ja, flummig var hon allt och ville inte jobba så mycket, vet bara att hon gjort struvor och hjälpt med fårskinnet och ärtsoppan gjorde hon också och så var resten flumprat och så grät hon floder efter att hon åkt ut.
Citera
2022-03-07, 23:30
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Jag gillar inte Monikas taktik att snacka skit om andra till olika deltagare - men det gör hon väl för att försöka komma in i pakterna.
Ja hon har från första stunden hon kom in varit en riktig kappvändare och tagit parti i saker som hänt innan hon ens var där.

Några av er snackar om att victoria var elak, men det är väl ingenting jämfört med hur mycket skit som kommer ut ur monikas mun varenda avsnitt?

Citat:
Som Storbonde så får man medaljen direkt när man blivit vald till det och medaljen får man behålla oavsett om man sköter uppdragen bra eller inte under veckan som kommer.
Där sa du nåt! En bra idé vore ju att storbonden endast får en amulett om alla uppdrag blir godkända i slutet av veckan.

Däremot tycker jag att torpet som en form av lyx och att vara fredad två veckor när de tävlar om amuletter är bra. Dels för att det blir mer taktik samtidigt som pakterna förändras en del när vissa inom dem inte alltid är på plats på farmen.

Citat:
Man måste blanda några vettiga deltagare, med några halvdana deltagare och sen ett par kaos deltagare som gör kul tv. Men de är bara de vettiga som är värdiga vinnare, även om vi alla kollar för att se kaos deltagarna göra tokigheter
Håller helt med! Diskuterade innan att dramat är onödigt men självklart behövs det lite. I år känns det bara som att det hälften intetsägande stadsråttor och hälften dramaqueens - avsaknaden av vettigt folk helt enkelt. Har som sagt ingen att heja på i denna säsongen, ingen känns värdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Hmm.... är det verkligen förbjudet med hemslakt av gårdens kreatur? Om det finns utrymme avsett för slakt på gården och en veterinär besiktar köttet.
I vilket fall är det inte omöjligt att hon varit med om att slakta någon häst när hon var liten, innan bestämmelserna skärptes.
Hästar avlivas vanligtvis med bultpistol där den bor, om den inte redan vistas hos veterinär när beslutet om avlivning tas.
Angående slakt vet jag också att det går att "beställa hem" en slaktare med skåpbil och alla sina nödvändiga verktyg för att ta till vara på köttet direkt hemma. Tror också att det är en kylbil om djurägaren inte själv vill ha allt kött.
Osäker på om detta gäller häst men det borde väl gå. Häst är rätt så gött
Citera
2022-03-07, 23:36
Medlem
picapicans avatar
La Helené en rökare idag igen, denna gång för Wincent?
Citera
2022-03-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Jag tror att jag hade fel om Victoria. Hon hade nog sex på Farmen ändå. Jag har tittat på sekvensen där hon och Helené låg och gosade på filten tio gånger nu och jag kan inte tolka det som sades på annat vis än det här:

Det där onanisnacket som de hade var bara en avledningsmanöver. I själva verket handlade det om att Victoria förförde Helené på höskullen där de förenades i en kåt och livsbejakande timslång 69:a. Helené hade inte haft en aning om att hon var bisexuell förräns detta hände och det var alltså detta sexuella uppvaknande som hon syftade på när hon sade till Vickan att hon hade förändrat hennes liv och gjort henne till en bättre person där på Farmen. Det var förmodligen ganska så fantastisk sex de hade också eftersom de grät så mycket när den vackra Victoria blev utslagen. Det är nästan så att även jag fäller en tår när jag tänker på det.
Det kan tänkas även om en 69:a med Helené låter som en sexakt jämförlig med strypsex.
Tänk om Helené lägger av en tung rökare mitt under akten.
Fast det kan ju ha varit just det som gjorde att Viktoria förlorade tvekampen, fortfarande omtöcknad av dom nitrösa gaserna som strömmade ur Helené.....
Senast redigerad av Den.Onde 2022-03-08 kl. 00:15.
Citera
2022-03-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Det kan tänkas även om en 69:a med Helené låter som en sexakt jämförlig med strypsex.
Tänk om Helené lägger av en tung rökare mitt under akten.
Fast det kan ju ha varit just det som gjorde att Viktoria förlorade tvekampen, fortfarande omtöcknad av dom nitrösa gaserna som strömmade ur Helené.....
Inte omöjligt, Victoria fick henne nog att komma så hårt att Helené tappade alla koncept.

Undrar förresten om inte Helenés bristande kontroll på sina gaser tyder på att hon är pigg på "grekiskt" när hon idkar heterosex. Det lär kunna bli så om man får för mycket av det goda för ofta.
Citera
2022-03-08, 00:34
Medlem
Jag visste det!
Här dementerar min älskade Victoria att hon skulle ha haft sex med Bög-Alex:
https://www.hant.se/noje/farmen-alex-och-victoria-om-sexryktet/8289302

Det fattar väl vem som helst att en sådan lallare inte skulle haft en suck på en kronprinsessa som Victoria. Det kan alla fetglömma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in