2022-03-07, 21:52
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Haha bara erkänn du hade fel din bög råtta. Du menar inte mig med liberaler, hoppas jag, för jag mer höger än du någonsin kommer bli. Den stora ledare Putin visade sig vara rätt svag när även en fjant komiker till president sopat mattan med kommunisten.

Gäsp. Lille barnrumpa. Vi har sett den judiske clownen Zelensky i hysteriska och drogpåverkade framträdanden uppmanandes till brott mot Genevekonventionen genom beväpnandet av civila och slungandes anklagelser mot allt och alla. Att jämföra med Putins samlade framträdanden fyllda av självförtroende. Ukraina är i realiteten redan besegrat för länge sen. Putin ger Ukrainarna chansen att kapitulera innan nådastöten sätts in genom ryssarnas helvetesartilleri och stridsflyg.
Citera
2022-03-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Bruten länk. Kommer inte upp någonting.

Iof, lika bra då tjetjener är så jävla äckliga.

Du är bruten, länken fungerar prima.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Kollar på Euronewa nu.
En kille som medverkade på länk från Ryssland nämnde att i sammanlagt 70 ryska städer har nu 13000 personer arresterats för att ha protesterat mot kriget.

Kulmen än så länge ska ha varit i Söndags då ca 5000 personer blev arresterade.

Ganska sjukt.
Citera
Medlem
Är det någon som hänger med vad som faktiskt händer i realtid i kriget så man kan få någon värdefull info? Eller är det pajkastning i sedvanlig ordning?
Citera
2022-03-07, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Du är bruten, länken fungerar prima.

Nu funkar den. Bra, då kan jag återgå till din morsa.

Edit: Fan så ful han är!
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Är det någon som hänger med vad som faktiskt händer i realtid i kriget så man kan få någon värdefull info? Eller är det pajkastning i sedvanlig ordning?
Det senare.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Argh ännu en självsäker student från livets hårda skola.

Nordkorea lyckades bygga atombomber för att de är en totalitär stat. De var redan satta under sanktioner på grund av andra orsaker.
De la väl sisådär 50 procent av landets samlade resurser på sitt kärnapenprogram tror du att Ukraina har de förutsättningarna?

Angående att tillverka kärnvapen, det är definitivt inget man gör på en månad.
Det finns två vägar att gå plutonium eller uran.
Båda kräver omfattande anläggningar för att för att tillverka och koncentrera rätt isotoper.
Man måste börja med att bygga speciella reaktorer enbart för detta syfte, tid för detta är några år.
Sen ska man få tag på klarar material att köra i dessa reaktorer några månader. Sen ska man kemiskt bryta ner det högaktiva materialet och koncentrera just den isotoper man vill ha. Det är svårt och kräver väldigt dyra maskiner som är svåra att tillverka.
Sen ska man ta det koncentrerade materialet och forma det mycket exakt, vilket är svinsvårt eftersom både uran och plutonium är krångligt att jobba med rent mekaniskt.
Sen ska man designa en bomb vilket är långtifrån trivialt och slutligen göra den lätt och kompakt nog att knö in i en missil.
Det är helt omöjligt för Ukraina att ens börja utan att det märks, skulle de mot förmodan försöka tar det minst 10 år innan de har en bomb som kanske funkar
Jag skriver kanske för skulle de testa den skulle de bli invaderade på en kvart, om de inte blivit det tidigare för att förhindrandra att de skulle byggt en bomb från början.
Man kanske t.o.m. byggde atombomber under Sovjettiden. Och man har flera reaktorer däribland experimentella i drift vad jag förstår. Man har alltså redan mycket av det som behövs. Hursomhelst, flera anser att det var en av sakerna som triggade igång Putin. Märkligt nog inte västledarna eller USA vilket gör en fundersam faktiskt.

Sedan finns det smutsiga bomber också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad snackar du om? Alla ser ju att jag redan har förklarat.

Det är bara du som inte fattar det man sa.

Och vaddå kram? Tror du att jag gillar dig eller nått?
Haha, klart du gillar mig.

Jag ställde ju lite frågor efteråt för du verkar ju ha kunskap. Vi kanske kan ta en ny då. Vad tror du Zelenskys nästa drag blir för att dra med EU och NATO i konflikten för det är ju vad som krävs för att Ukraina ska vinna och mota ut Ryssarna? Vad ryssarnas drag blir är osäkert för mig för det verkar som om dom drar sig från att bomba Kiev då det är en massa civila där. Likadant i Mariupol fast det smäller högre där. Kharkiv bombas det i och osäkert hur läget ser ut där likaså Odessa. Dnipro är väl befäst av Ukraina vet jag så där avaktar nog ryssen. Nästa kärnkraftverk möjligen. Några tankar om kriget och läget eller har du inget att komma med? Skit samma, jag tar mig tid senare och kollar upp det själv.
Citera
2022-03-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vi kan stämma av till sommaren. Då kanske du har hunnit acceptera att det inte blev som du ville.

Och vad är det du vill, att Putin skall fortsätta att hota och försöka hålla hela världen som gisslan med sitt kärnvapenkrigshot. En despot som Putin kommer alltid att fortsätta att eskalera ifall han lyckas vinna en delseger då ser han sig själv som en frälsare och fortsätter ända tills någon sätter stopp för honom. Precis som Hitler med sina krav, dom trodde att han skulle vara nöjd men han fortsatte bara eftersom ingen sade ifrån.
Citera
2022-03-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Asså fan blir bara förundrad över detta krig. Ryssarna verkar ju trots allt trycka på dag för dag trots enorma förluster. Hur är det möjligt!!!!
Har du hört talas om CGI, photoshop och propaganda?
Fråga Nexta.TV eller SVT annars. Deras spinndoktorer är elitnivå.
Citera
2022-03-07, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Asså fan blir bara förundrad över detta krig. Ryssarna verkar ju trots allt trycka på dag för dag trots enorma förluster. Hur är det möjligt!!!!

140 dollar fatet.

Ryssland kör 5 mill fat per dag, bara deras polare Saudi är värre.

Putin badar i cash.

Putler kommer kunna krig i år.

Låt ryssarna få Krim och sen drar dom tillbaka hela skiter på 5 sek.

Annars har vi inte kvar ett skit till midsommar
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-03-07 kl. 22:01.
Citera
2022-03-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Fast atombomberna bröt inte riktigt motståndsviljan. Det var ju militärer i generalstaben som försökte sig på en kupp när de fick höra talas om förhandlingarna.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ky%C5%ABj%C5%8D_incident
Ok då, atombomberna var onödiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in