Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det här med matrester är ju inte så kul om det nu är så. De övriga punkterna är det väl ingenting att invända emot. De är soldater. Tror du alla inom militären känner till operationen i detalj, taktik och strategi? Man vet vad man har för uppgift och den ska man sköta. Inte sitta och skicka SMS medan man kör pansarvagn. Jag vet inte exakt hur det ser ut i Ryssland, men det är inte omöjligt att man gör militärtjänst i flera år. Om det är övning på hemmaplan eller om man ska ut och hota grannar, det får man liksom ta som det kommer. Det är andra som bestämmer sådant. Militärmaktens övningar fungerar ju även de som avskräckning, både inom och utom landets gränser.
Allt som militären gör har med att skydda befolkningen, vilket betyder att man gärna klär sina handlingar i tal om fred. Hur ska man annars motivera sin existens? Att man är ute och dödar och rövar i PR-syfte?
Fattar du ingenting?
Jag har gjort lumpen, inte i en diktaturstat dock. Föstora inte och tillägg inte skit som jag inte har skrivit.
Ryssarna fick ingen information om vart de skulle, alltså inte till grannlandet ens.
maten är 7 år gammal även om det går att äta.
Inga mobiler är tillåtna, snackar inte om att de ska skicka sms i sin pansarvagn, men kan vara ett sätt att övriga inte ska misstänka eller att soldaten ska slå på gps eller skicka frågor till någon vad som försegår.
Pratar inte om operation i detalj, vart i helvete har jag skrivit det?
De fick inte ens information om att de skulle utföra en special operation i grannlnadet och att de blev lurade in till strid.
Det kommer inte från en soldat utan 20-30 som snackat.
Vissa kanske blivit hotade vissa inte.
Detta har kanske en grund till varför ryssarma är omotiverade i strider.