2022-03-07, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Slutsatsen är att du stöttar Ukraina som en demokrati och funktionerande land när de har en vidrig liten jävel till president och man tog över makten via en kupp 2014. Facts.

Du stöttar azov. Nazister.

Du stöttar uppenbarligen folkmord om du stöttar Ukraina då de sysslat med det i donbass och donetsk ett bra tag nu.

Jag posta videos för en vecka sen som bevisade vilka hycklare väst är och hur genomrutten politiker och media blivit.

Jag fick ungefär 8 svar på 2 minuter där alla gick till personangrepp. Ingen kollade på materialet och var bara intresserade av att försvara sin egna efterblivna åsikt.

Definitionen av en idiot.

Jag förstår inte ens varför ni frågar om "vart har du källan till dina påståenden" när jag postat x3, som gått helt ignorerat för folk klarar inte av sanningen. Ni vill ju inte veta.

Ni är för upptagna av ert hat och att bli cuckade av media.
Tyvärr så är det så, men till deras försvar så har vi alla i väst levt högt uppe på en pedistal och tyckt vi var så himla präktiga. Det kommer att ta lång tid att vakna upp, värre är det för USA som suttit och styrt värden sedan -45, merparten av dessa fattar inte hur det ligger till där undantaget är nog en stor mängd högutbildade, dom har sett igenom allt detta och skäms, jag vet det så jag har massor med kolleger från USA som dels flyttat hit men också många där då vi expanderar där nu.

Vi skulle behöva samma typ av "denazifiering" som tyskarna fick efter kriget här men med fokus på objektivitet istället och källkritik som alla får lära sig i skolan men ingen verkar förstå det.
Citera
2022-03-07, 21:10
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Ingen svensk kallar en svensk för svenne din rövknullade serb.
Svara på frågan, är alla i Israel falska judar?
Nej alla i Israel är inte falska Judar, men du kan ju börja med att kolla klippet och lära dig nåt först och sedan uttala dig därefter, är du för korkad kan jag hjälpa dig på traven.

Se nu på Lost Jews Debate Zionist Jew.
Och lär dig nåt dumfan.
Citera
2022-03-07, 21:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina har inte invaderat Ryssland. Det är Ryssland som invaderar. Dom skall få betala krigsskadestånd eller frysas ut.
Korrekt — det är Ryssland som invaderar, men jag ger mig inte in i den där infekterade debatten.
Citera
2022-03-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
22 år gammal. Det är dessa putler skickar in i döden.
Han är sann hjälte.

Ser ut som 15.

Varför skickar inte Putin några av sina 1,2 miljoner soldater med erfarenhet?

Troligen för att mer än hälften av dom är reservister(pensionärer), ytterligare fler krigskadade, PSTD och invaliditet och har aldrig fått hjälp öht från Putler.

Fler krigsinvalider som ska leva på en halv rödbeta om dagen verkar komma tillbaka dagligen. Om inte deras befäl skjuter dom på plats.

Den ryska armén är inte bättre än såhär, det finns inget mer än mängder av skräp att ta till och civilbefolkningen kommer drabbas stenhårt av sanktionerna.

Jag hoppas att alla rysstroll förstå vilken otjänst dom gör inte bara det ukrainska folket, utan även det ryska folket. Det är mysigt att sitta i mammas källare och äta chips medan människor dör på löpande band i ett krig för Putins maktberoende. Hatar ni det ryska folket så mycket?
Citera
2022-03-07, 21:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag tror inte han har gjort det.

Kremlin says Russian military action will stop ‘in a moment’ if Ukraine meets conditions

LONDON (Reuters) - Russia is demanding that Ukraine cease military action, change its constitution to enshrine neutrality, acknowledge Crimea as Russian territory and recognise the separatist republics of Donetsk and Lugansk as independent territories, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said.
Ja, som jag förstod det kvarstår avmilitarinseringskravet.
https://www.reuters.com/world/kremlin-says-russian-military-action-will-stop-moment-if-ukraine-meets-2022-03-07/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan Nordkorea göra det så kan Ukraina det som inte ens är utsatta för sanktioner utan tvärtom.

Med allt material och kunskap sedan Sovjettiden tror jag att de hade tagit dem någon månad. Så svårt är det inte rent tekniskt. Det är inte där svårigheterna ligger. Framförallt är det tillgången på klyvbart material och säkerhetsåtgärder vid monteringen som är de avgörande faktorerna. Båda dessa tror jag Ukraina tyvärr löser ganska enkelt.

Argh ännu en självsäker student från livets hårda skola.

Nordkorea lyckades bygga atombomber för att de är en totalitär stat. De var redan satta under sanktioner på grund av andra orsaker.
De la väl sisådär 50 procent av landets samlade resurser på sitt kärnapenprogram tror du att Ukraina har de förutsättningarna?

Angående att tillverka kärnvapen, det är definitivt inget man gör på en månad.
Det finns två vägar att gå plutonium eller uran.
Båda kräver omfattande anläggningar för att för att tillverka och koncentrera rätt isotoper.
Man måste börja med att bygga speciella reaktorer enbart för detta syfte, tid för detta är några år.
Sen ska man få tag på klarar material att köra i dessa reaktorer några månader. Sen ska man kemiskt bryta ner det högaktiva materialet och koncentrera just den isotoper man vill ha. Det är svårt och kräver väldigt dyra maskiner som är svåra att tillverka.
Sen ska man ta det koncentrerade materialet och forma det mycket exakt, vilket är svinsvårt eftersom både uran och plutonium är krångligt att jobba med rent mekaniskt.
Sen ska man designa en bomb vilket är långtifrån trivialt och slutligen göra den lätt och kompakt nog att knö in i en missil.
Det är helt omöjligt för Ukraina att ens börja utan att det märks, skulle de mot förmodan försöka tar det minst 10 år innan de har en bomb som kanske funkar
Jag skriver kanske för skulle de testa den skulle de bli invaderade på en kvart, om de inte blivit det tidigare för att förhindrandra att de skulle byggt en bomb från början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan diskutera detta men ingen har något bra svar.

Jag tror att det förelåg ett akut hot faktiskt. USA och NATO har formligen översvämmat Ukraina med vapen sista halvåret och intesivutbildat soldater där. Ukrainas militär kapacitet började nog röra sig mot allvarliga nivåer och beskjutningen mot de östra delarna hade kraftigt eskalerat. Det finns dokumenterat genom OSCE men väldigt lite talat om i media här.

Sedan säger Zelensky att man ska producera kärnvapen. När det gäller Ukraina är detta faktiskt inte tomma ord. De har teknik, kunskap och material för detta sedan gammalt. Dessutom ballistiska missiler att leverera dem med.

Och det är ganska enkelt att få ihop en laddning faktiskt.
Ja pratet om kärnvapen gör mig rädd, faktiskt. Jag brukar inte bli rädd så lätt men användandet av kärnvapen är skrämmande.

Inte för mig personligen men för det uppväxande släktet. Jag skiter i om jag förångas av en atombomb (eller vilken annan bomb som helst), jag är så jävla gammal att jag kan dö nöjd nu men jag önskar de uppväxande generationerna en bättre start än att försöka överleva i ett post-nukleärt sammanhang.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag talar sanning och skrev att Putin är en av 3 som erhåller koderna till alla kärnvapen, du började kalla mig en rövknullad Serb, tror det är du som är sårad av någon anledning. Vilken är oklar.
Du har helt rätt, det var exakt detta med tre som måste godkänna avfyrning som räddade USA vid kubakrisen(som också initierades av USA, lustigt eller hur), sekonden på ubåten en ung kille vägrade avfyra när kapten och politruken sa ja.
Citera
2022-03-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nej jag är svensk jag med, och Kina har inte stängt några dörrar alls för Ryssland, du snackar åter skit.
Men var Kina och Xi var så fräck att han samtidigt beordrade Putin att vänta med attacken tills de olympiska spelens slut? Så verkar vara fallet enligt en underrättelserapport vid handen, som New York Times sent i går citerade högt uppsatta amerikanska tjänstemän samt en europeisk tjänsteman återge.

Nej, du är inte svensk, du är en smutsig chetnik.
Ja, det stämmer att Xi bad Putler att vänta tills de olympiska spelen var slut, det innefattar även Paralympics men det sket Putler i, varför tror du Kina fördömde Putlers attack i FN?
Varför tror du Xi skickade hem den ryska ambassadören?
Varför åker du inte hem till det kommunistiska Serbien där alla är skurkar och korrumperade, du skulle passa in fint där jävla bidragstagare.
Citera
2022-03-07, 21:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Låter som krig i mina öron. Det är ju ni som ville ha fortsatt krig, för Ukraina har ju en chans säger ni ju.

"Militär specialoperation" hette det... Inte krig.
Att civila områden bombas är inte krig. Det är folkmord.

Djävligt snitsig specialoperation signerat Vladimir Putin:
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/91c7ed48-e478-4a04-b62d-a681d768c2e6?fit=crop&format=auto&h=998&q=50&w=150 0&b8aec513
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ta med vad till förhandlingsbordet? Du inser väl att Ukraina aldrig kommer att ge bort en tum av ukrainskt territorium (inkl Krim, Donetsk, Luhansk) oavsett?

Tja..

Jag skrev det jag misstänker Putin tänker på. Han kan inte dra sig ur kriget idag, med inget att visa för det. Då är han per automatik färdig politiskt på hemmaplan.

Det vet han nog själv om..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, som jag förstod det kvarstår avmilitarinseringskravet.
https://www.reuters.com/world/kremlin-says-russian-military-action-will-stop-moment-if-ukraine-meets-2022-03-07/

Då var det som jag misstänkte. Blev också osäker på vad som egentligen hade sagts när jag läste det där inlägget.

Då har dom alltså inte ändrat på någonting.

Bara ett långt jävla kravbrev.

"Ni ska göra såhär. För vi har vapen. O gör ni inte som vi säger så fortsätter vi att bomba era civila."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in