Citat:
Ursprungligen postat av
Felstavaren
Jag tycker mig se många uppdateringar om utslagna eller tillfångatagna ryska lastbilar med förnödenheter nu, det sticker ut mer än tidigare. Kylan är på ingång och det verkar som att ryssarna inte riktigt orkar hålla uppe samma breda offensiv längre, det är väl därför de ser ut att samla sig till att göra ett nytt försök mot Kiev nu.
Om ukrainarna både lyckas hålla emot i Kiev och dessutom fortsätter att slå ut leveranser av förnödenheter så får man nog ställa sig frågan hur mycket längre ryssarna kommer att mäkta med detta. Stridsförmågan måste ju vara på kraftig nedgång nu efter tolv dagar i fält utan vettig logistik.
Ukrainarna lär förstås vara riktigt jävla trötta de med som fått jonglera ett tolvdagars försvarskrig och en humanitär katastrof.
Är inte förvånad, Då jag har nämnt innan att det här med frivilliga som väljer att strida för Ukriana bara är en täckmantel för att också få in riktiga soldater från väst/USA utan att göra det officiellt på papper.. Så klart Ryssarna får hårt motstånd då.. Men samtidigt vet väst osv att Ryssland kommer i så fall gå hårt på gällande flyga anfall ... och det är det USA är rädd för och därför sa att man kunde ge flygplan men inget land vill än ta på sig den rollen. Även om dem har föreslagit Poland men det säger dem nej på.. Ska bli intressant sen längre fram i tiden när det kommer ut hur många aktiva yrkes soldater som stupa i kriget i Ukriana som kommer från väst.
Man kan även se det här igenom att titta på klipp runt om i världen där man intervjuar dem så kallade frivilliga som åker ner.. Dem flesta typ ingen militär bakgrund eller äldre män som har bakgrund.. Sen vissa som har någorlunda bakgrund inom någon form av lumpen osv .. Alltså inte alls så många som faktiskt skulle kunna ge Ryssland motstånd men helt plötsligt är det faktiskt motstånd. .. högst troligt väljer media att inte intervjua dem som faktiskt har kundskap. för då skulle det lätt komma fram att personen/personerna faktiskt är aktiva inom militären..Det ser inte bra ut på papper.
Sa typ för någon dag sen att måndag- tisdag kommer Ryssland börja få hårt motstånd .. var av Ryssland kommer spåra ur lite och faktiskt bomba på hårdare..