Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Men alltså... Att man medvetet bombar civila mål är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Dessutom, och detta är viktigast av allt: Ryssland ska inte kriga i Ukraina till att börja med. Alls.
Du bör läsa historia och politik. Det funkar inte med "de ska inte, dom ska inte".
Hade det varit så enkelt hade det inte varit krig.
Helt klart är det oavsett helt åt helvete att Putin valde att gå vägen till militärkonflikt. Krig är aldrig bra, det är bara vanliga människor som drabbas.
Det jag inte accepterar är fake news, totalt vriden vinkling, helt absurda påståenden utan källhänvisning eller bekräftelse. Jag accepterar heller inte att USA är skuldfria, det är dom aldrig.
Fattas bara att de skickar stridsflyg från NATO nu vilket de kommer göra och alla dårar kommer bli glada.
Förödelsen kommer bli enorm och krig kommer utbyta på fler fronter. Ett krig man själva provocerat fram.
Sen kommer USA in med sina styrkor som de goda och räddar dagen, precis som vanligt.
Det är tröttsamt och så enkelt att se om man bara orkar sätta sig in i det hela djupt.
Många saknar ju tyvärr kunskap i politik och historia. Har man bara kunskap i det ena och inte andra blir det ännu värre.
Vi får se hur det utvecklas. Jag tror tyvärr det bara kommer eskalerar och vi alla kommer förlora.