2022-03-07, 20:49
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Varför artilleribeskjuter dom bostadsområden i varje stad dom attackerar? Det finns tusentals videos som visar på både före och efter ryssarnas vettlösa bombardemang.
Ryssar är kallblodiga mördare och har så varit i hundratals år, det vet vi sedan länge här uppe i norden och det är därför en svensk aldrig litar på en ryss.

Var tror du soldaterna finns? Tror du också de bygger skyttegravar inne i staden? Din obildade tomte?
Citera
2022-03-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan diskutera detta men ingen har något bra svar.

Jag tror att det förelåg ett akut hot faktiskt. USA och NATO har formligen översvämmat Ukraina med vapen sista halvåret och intesivutbildat soldater där. Ukrainas militär kapacitet började nog röra sig mot allvarliga nivåer och beskjutningen mot de östra delarna hade kraftigt eskalerat. Det finns dokumenterat genom OSCE men väldigt lite talat om i media här.

Sedan säger Zelensky att man ska producera kärnvapen. När det gäller Ukraina är detta faktiskt inte tomma ord. De har teknik, kunskap och material för detta sedan gammalt. Dessutom ballistiska missiler att leverera dem med.

Och det är ganska enkelt att få ihop en laddning faktiskt.

Det är helt efterblivet stt tro att Ukraina skulle kunna svänga ihop ett kärnvapen i smyg. Skulle de ens börja skulle omvärlden införa sanktioner som de mot Iran och Nordkorea.
Citera
2022-03-07, 20:50
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Då kommer ju frågan; vad vinner Ryssland på att medvetet bomba civila mål? Vad många frågor jag hade idag då ...
Det gör man uppenbarligen inte. Uppenbarligen gör man det ändå.
Citera
2022-03-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vågar inte ens tänka på vad som händer dessa nazister, en sak tror jag på, att dom själva kommer önska det skall gå fortare...

Lika fort som ryssar slaktas i sina trasiga lastbilar på de leriga vägarna?
Citera
2022-03-07, 20:52
Bannlyst
Citat:
Då kommer ju frågan; vad vinner Ryssland på att medvetet bomba civila mål? Vad många frågor jag hade idag då ...

Dom bombar civila för att försöka få dom att gå med på alla deras krav.

Är du trög, eller är du född i en lada?
Citera
Medlem
Joe Biden, Boris Johnson, Olaf Scholz och Emmanuel Macron har pratat över ett videosamtal under måndagskvällen, rapporterar The Guardian.

Ledarna kom överens om att fortsätta samarbeta mot Ryssland under invasionen.

Alltså väst verkar inte tro Putin bluffar med kärnvapen, kan inte tolka detta på ett annat sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Är det komplicerat att man skapar korridorer där man kan garantera säkerhet? Om de skulle bygga dem igenom ukraniskt territorium så bombar bara regimen korridorerna som ett PR-stunt. "TITTA RYSSARNA DÖDAR CIVILA" detta har varit deras kort hela tiden. Så ryssen undviker detta genom att använda en korridor där detta inte sker. Du är så naiv.

Det finns ingen säkerhet i fascistiska Ryssland. Bara Ryssland har intresse av att medvetet bomba civila.
Alla korridorer måste gå till Ukrainsk område.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Har det kommit ut något ur mötet som (S) högsta ledning skulle hålla ikväll?
Citera
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Sluta ljug svenne,

https://interestingengineering.com/russia-gas-pipeline-to-china

Ryssland bygger en massiv gasledning på 50 miljarder kubikmeter till Kina
Efter många europeiska sanktioner blickar landet österut.

Den ryska gasmajoren, Gazprom, driver på att bygga en 50 miljarder kubikmeter gasledning till Kina mitt i ekonomiska sanktioner som införts av västländer, rapporterade Business Insider .

Gas- och oljeexporten utgjorde en stor del av Rysslands ekonomi med europeiska länder som stora kunder. Men i kölvattnet av den ryska invasionen av Ukraina har europeiska länder infört ekonomiska sanktioner som att ta bort ryska banker från det internationella betalningssystemet men har inte stoppat rysk energiimport ännu, rapporterade Business Insider .

Alltså samma kubikmeter som går till Tyskland skall snart gå till Kina för ett mindre pris.
Kanske såhär man betalar av Amerikas skuld man skiter i EU.

Dessutom borde den falska Juden i Ukraina hålla käften och kapitulera, han skall inga jävla jet plan ha från EU och starta tredje världskriget.

Jävla clown.

Man fann naturgas i Ukraina. Visste herr antisemiten om det?
Du kallar Ukrainas regering nazister men nu är de plötsligt. Mobiltelefoner borde inte tillåtas på mentalsjukhus.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nä det tror jag inte. Nu är det inte så att Putin kan trycka på en knapp bara för han vill det, det är 2 andra militärer som också måste ge han kärnvapenkoden.

Även om Putin inte har nått att förlora, har ju alla andra i hans närhet det. Så det kommer sluta antingen med en pallatskupp, eller att folket avsätter han.

Ju längre tiden går, ju mer kännbart kommer sanktionerna bli för den vanlige ryssen, lägg också till att listan på alla oligarker som också har sanktioner på sig kommer bara bli längre den med.

Om jag får spekulera så är Putin borta innan sommaren. Rysslands fredsvilkor mot Ukraina kommer Ukraina aldrig gå med på så det kriget kommet bli utdraget, och det har inte Putin råd med.
Hor Ulla Putin är en av 3 som har koderna till kärnvapnen och får trycka av om han vill det finns ingen som kan stoppa honom så sluta ljuga men jag tror inte han kommer trycka av han vill förstöra EUs ekonomi och göra Kina starkare genom olika deals, USA skiter i EU dom bryr sig inte dom bara spelar med......

Jävla satans jänkare alltså.
Citera
Medlem
Citat:
sätta press på ledningen i Ukraina kanske?
en fråga till dig då. vad uppnår putte med att invadera ukraina?
Citera
2022-03-07, 20:53
Medlem
Hmm, kan Putin haft den egentliga planen att skapa en ny flyktingkatstrof som ska knäcka Europa och göra Ryssland starkare den vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in