2022-03-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Självklart kommer civila dö i ett krig ditt jävla mähä. Ni psykopater försöker få de till att Ryssland försöka mörda civila i full kraft vilket är fullständigt absurt.

Du kanske ska blicka åt horungen Zelenskyj som ger ut vapen till kriminella, civila, kvinnor och barn, eller?

Du kanske ska blicka åt azov och de ukrainska trupper som tvingar kvar civila och använder de som sköldar i försvar mot Ryssland?

Du kanske ska blicka åt ukrainska armens massaker i Mariupol där man gick loss på civila som försökte fly staden?

Idiotiskt argument. Hur många civila dog i Syrien? Där hade du brutalt mördande av civila.. Av USA.

Zelensky är en fuling. Det här är verkligen the Good, The Bad and the Ugly !
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ser ut så. Man noterar att Ryssland har blivit mycket mer förhandlingsbenägen nu när det går jävligt tungt för dom. Nu tas det in folk från Syrien och från östra ryssland
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t8n7gq/a_lot_of_captured_russian_invaders/

Putler vill inte offra sina soldater utan tar folk långt ifrån för att slippa mer problem. Vänta 1 vecka till så har putler strukit fler punkter från sina krav. 2 veckor då är putler jävligt mjuk och går med på vad som helst bara han får vara i livet.

Ja det förefaller som om ryssarna blivit mer förhandlingsvilliga och det är inte utan skäl. Logistikkedjan har gått helt to hell för ryssarna - och ukrainarna insåg tidigt var dom svaga punkterna fanns.

https://www.youtube.com/watch?v=b4wRdoWpw0w
Citera
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Nej. Filmen handlar om hur inte några enskilda extremister, utan ukrainska regeringstrupper genomförde etnisk rensning i Donbass. Svenska medier rapporterar nu periodvis om den ukrainska befolkningens lidande, men i 8 år har de varit tysta och fortsätter att vara tysta om förstörelsen av civilbefolkningen i Donbass.
Så här sa den svenskstödda ukrainske presidenten. Han uttalade detta med Europas samtycke och med Sveriges samtycke:
We will have work, not them.
We will have pensions and they will not.
We will have benefits for pensioners and children, they will not!
Our children will go to school and day care, their children will stay in the cellars!
Because they can't do anything.
And that's how, precisely that, we will win this war.

En ärlig fråga som jag hoppas att du kan svara på.

När ska folkmordet i Donetsk ha börjat? Jag hittar inte en enda tråd här på Flashback om något folkmord i Donetsk iaf fram till 2019. I min värld så borde ett pågående folkmord ha uppmärksammats innan det blir en ursäkt för att starta ett krig. Söker jag t.ex. på Yemen så hittar jag mängder av trådar om situationen där men kring Donetsk handlar det mest om fotboll. Om det nu har pågått ett folkmord, varför har det inte uppmärksammats? I SvT och annan media antar ditt svar blir för att de är "köpta av USA och hjärntvättar alla", men här på Flashback? Varför har ingen av de otal konton som nu skriker om folkmord inte skrivit om det innan?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Börjar kommer mer rapporter om hårda strider i Izyum idag. Svårt att få reda på om nån sida håller stan dock.

https://twitter.com/HannaLiubakova/status/1500894101092372481
Citera
2022-03-07, 20:34
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Om folkmord var på kartan, så hade man inte ens bemödat sig med fredssamtal, öppna upp korridorer för civila och låta en stor del av infrastrukturen vara intakt i landet. Men utför din hjärngymnastik nu.

Absolut ska fortsätta massera hjärnhalvan.
Om du forskar vad folkmord betyder i dess mening och inte att bomba en stad till en parkeringsplats.
Folkmord har inget med bombningar att göra.
har vi en deal?
Citera
2022-03-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryska rapportering från förhandlingarna idag. Ta det för vad det är. Kanske det finns hopp framöver (Telegram):
Russian media RT on Telegram:

"“We hope that these corridors will start working from tomorrow. The Ukrainian side gave us assurances.

Medinsky — on the results of the third round of Russian-Ukrainian negotiations:

“It is too early to talk about something positive. We arrived with a large set of written documents, took specific contracts, projects and proposals. We hoped that on the part of the points on which we had agreed in principle, it would be possible to sign at least a protocol.

But the Ukrainian side took all these documents home and could not sign them on the spot. She said that we will return to this issue at the next meeting.

Our expectations from the talks did not come true, but we hope that next time we will be able to take a more significant step forward. Negotiations will continue."
https://t.me/QVINTAAETAS/4021

Intressant formulering. Som att det är Ukrainas ansvar att ge garantier för den korridoren?
Citera
2022-03-07, 20:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är det inte vettigt att evakuera till närmaste land som inte har strider?
Om du får inbrott, blir nedslagen, allt du äger stulet och din familj utsätts för våld, är det då "vettigt" att du följer med gärningsmännen hem efteråt och bosätter dig där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Om folkmord var på kartan, så hade man inte ens bemödat sig med fredssamtal, öppna upp korridorer för civila och låta en stor del av infrastrukturen vara intakt i landet. Men utför din hjärngymnastik nu.
jo det hade man visst du tror inte ryssland har den minsta oro att nato skulle gå in om dem började med att totallt jämna allt med marken? det är ett stort spel
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Finns det något rimligt slutscenario som inte involverar kärnvapen utan att Putin vinner kriget?
Jag tycker att vi ser en öppning i Putins lista på krav som ska vara uppnådda för att han ska dra tillbaka sin invasionshär.
Han släpper kravet på att avnazifiera Ukraina (som var en av förevändningarna för att invadara) och han släpper dessutom kravet på att avmilitarisera Ukraina (som var en annan förevändning).

Jag tror att han fattar att Ukraina inte kan gå med på listan ändå som den är nu, men det ser ut som en seriös ansats till att försöka kunna dra sig tillbaka med värdighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ryska rapportering från förhandlingarna idag. Ta det för vad det är. Kanske det finns hopp framöver (Telegram):
Russian media RT on Telegram:

"“We hope that these corridors will start working from tomorrow. The Ukrainian side gave us assurances.”

Medinsky — on the results of the third round of Russian-Ukrainian negotiations:

“It is too early to talk about something positive. We arrived with a large set of written documents, took specific contracts, projects and proposals. We hoped that on the part of the points on which we had agreed in principle, it would be possible to sign at least a protocol.

But the Ukrainian side took all these documents home and could not sign them on the spot. She said that we will return to this issue at the next meeting.

Our expectations from the talks did not come true, but we hope that next time we will be able to take a more significant step forward. Negotiations will continue."
https://t.me/QVINTAAETAS/4021

Goda nyheter!

Man hade inte haft 3 "fredsmöten" inklusive en mellan utrikesministrarna i Turkiet på blott 12 dagar om det inte gick framåt.

Jag tror dom löser det snart!
Citera
Medlem
Citat:
Ukraina tillhör inte den skaran hoppas jag att du förstår efter händelserna 2014.
Nej det är säkert så men jag anser att Putin tagit i för mycket när hans politik leder till att barn och vuxna civila dör.

Jag kan iofs ta Putins perspektiv och förstå att han kände sig pressad under tiden omedelbart innan kriget inleddes men att inleda krigshandlingar är för mig oförlåtligt.

Han borde ha skött det här med diplomati. Jag tror han hade en bättre förhandlingsposition den gången än han kommer att ha nu, faktiskt.
Citera
2022-03-07, 20:38
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Absolut ska fortsätta massera hjärnhalvan.
Om du forskar vad folkmord betyder i dess mening och inte att bomba en stad till en parkeringsplats.
Folkmord har inget med bombningar att göra.
har vi en deal?

Du har inte ens bevis som stödjer din teori om folkmord ifrån början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in