2022-03-07, 20:23
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Har du sett krigsbilder någon gång i ditt liv utöver detta krig? En grupp faller inte bara ihop med lite blod på händerna och ansiktet. Det hade varit mer övertygade än så.

Ryssen står inte över att döda civila, men när uppenbar propaganda visas så pekar jag bara ut den. Du får gärna tro att Putin är nästa Hitler eller vad du nu tror, men du har fel.

Jag har gjort lumpen, det har inte du. Hade du gjort lumpen så vet du att det är förmodligen är tryckvågen av nån form av kastare som gjort att de, nu pekar flera medier på en grantkastare och det kan resultera till inre skador. Man får lära sig sånt. Inre skador betyder inte att det rinner ut blod som du ser på filmer.
Citera
2022-03-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lite nyfiken, hur tänker du då? Visst är det fel av Ryssland att invadera och bomba men har man inte något som helst ansvar att rädda sin civilbefolkning med alla medel som går? Är Ukrainska militären fria att göra vad dom än vill med de civila för att dom har någon sorts moralisk överlägsenhet, även att ha dom kvar som sköldar?
Den som överväger att avfyra vapen mot civila kan alltid välja att avstå.
Citera
2022-03-07, 20:24
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ja eller ger du fan i att kommentera när du har absolut 0 att komma med. Så tröttsamt.

Jag tror du vägrar inse hur fel du har (eller så trollar du men jag tror faktiskt inte det). Fattar du hur detaljgranskade alla omständigheter kring Ukraina, presidenten, upprinnelsen och allt runtomkring är vid det här laget av hela jävla världen? Hur många globala företag och hela riken som satt sin ära på spel för att försvara landet? Hur dålig PR det vore att att försvara dem om det du säger stämmer, och hur absurt det vore att den enda - DEN ENDA - som ser sanningen är användaren "barkie" på skitforumet flashback i lilla Sverige?

Det du sysslar med är i paritet med förintelseförnekeri i dumhet.
Senast redigerad av mrtowlie 2022-03-07 kl. 20:26.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det här var faktiskt både intressant och oroande på riktigt. Om det skulle finnas ett uns av sanning i det (jag utesluter inte det) kan man tänka sig att de tar höjd för en ökad risk för nya stridigheter på Balkan. Det vore ganska naivt att inbilla sig att stridsyxan är begraven där nere efter nästan 1 000 av strider mellan the usual suspects — det har ju tom. varit rätt mycket jidder här inne om att Serbien fortfarande är något slags Lillryssland, precis som 1914 när det också gick åt pipan.
Det är i allra högsta grad oroande. Vi har också en senil gammal gubbe i WH som trots "krigslyckan" på senare tid kanske förlorar stort i de kommande mellanårsvalet. Och kompletta idioter i administrationen som går ut och säger att man ska stoppa all olje-import från Ryssland och skickar med det olje-priset till nya oanade höjder.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
I Mariupol sköt azov bataljonen på sina egna från ukrainska 36:e brigaden, när dessa retirerade tillbaka från Sartana eftersom dom inte kunde stå emot styrkorna från DPR...
Senast redigerad av naturtvål 2022-03-07 kl. 20:33.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Undrar hur länge Putlers innersta krets klarar av att hålla ihop om det fortsätter på det här viset? Demonstrationer, oligarker som kritiserar, ekonomisk kris och rejäla förluster vid fronten.

Beräkna även det in i kalkylen.., denna 1/3 har blivit tappad.., på dryga veckan...

Ja, vem som en fortsätter i Ryssland, Putin eller någon annan.., så kommer det komma utrensningar och reformer i den ryska armen som brev på posten. Konventionellt skrämmer man ingen..
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag har frågat så många gånger efter oberoende källor av det sk folkmordet i donbass, har inte fått en enda länk. Har det hänt är det självklart hemskt, men det verkar mest vara en myt.
Det har givetvis inte hänt. Den som på fullaste allvar tror att Ukraina helt plötsligt skulle börja slakta rysstalande befolkningen i öst när denna nyligen fått beskydd från världens näst största (Möjligen tredje om Kina hunnit passera, jag orkar inte kolla upp) krigsmakt är genomkorkad.
Citera
2022-03-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia

Ukraina är 60 mil från norr till söder, och 130 mil från öster till väster. Bara att dela av landet (längs ett streck, en väg) från norr till söder och hålla detta skulle kräva 1/4-del av alla ryska soldater.

Att döma av tankeförmågan handlar detta om ett ärligt nickname för en gångs skull...
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Har vi tur så bombar man bort Serbien från kartan för gott.
WORD
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Är det därför de inte gjort Kiev till en parkeringsplats än utan står och trycker utanför Kiev? Om folkmord var på kartan och de ville ha sin vinst så hade de bara bombat sönder Kiev, gjort det till en parkeringsplats and called it a day.

Varför sprider du desinformation för?

Folkmord betyder inte indirekt att man bombar sönder en stad.
Skärp dig nu är du 15 år gammal?
Citera
2022-03-07, 20:26
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag har gjort lumpen, det har inte du. Hade du gjort lumpen så vet du att det är förmodligen är tryckvågen av nån form av kastare som gjort att de, nu pekar flera medier på en grantkastare och det kan resultera till inre skador. Man får lära sig sånt. Inre skador betyder inte att det rinner ut blod som du ser på filmer.

Det gör att samtliga i gruppen bara föll ihop? Ok. Du var väl en av dem i lumpen som trodde att om en gevärkula hade energin att döda någon genom att inte träffa men att åka väldigt nära huvudet på någon, dessa myter spreds också en hel del i lumpen.
Citera
2022-03-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har sett dessa uppgifter tidigare i tråden, men finns det någon källa på att det stämmer? ¨

I övrigt håller jag med dig i din syn på saken.

Rent praktiskt skulle det vara svårt att få alla på UA sida lägga ner sina vapen, det finns olika element utanför armen som också slåss för UA. Ja det skulle också vara ett politiskt självmord för Kiev, om dom gav en sådan order skulle det kunna leda till statskupp med ny regering som inte erkänner föredraget eller bara allmänt kaos. Frågan är om befolkningen i UA skulle stötta en sådan fred i dagsläget? Sen får man tänka på att USA och andra västmakter har intressen i denna konflikt, dom vill nog ha fred men dom vill ju inte ge bort en fred. Varför ska UA ge upp nu, kriget har gått förvånansvärt bra enligt experter. Ska dom ge upp för att rädda sin befolkning? Deras befolkning kanske inte vill ge upp? Bara för att man ser lidande väljer inte alla att ge upp, nu är det många arga män som hatar ryssar. När/om UA väljer att ge upp så tror jag det kommer från ett militärt beslut. Även fast kvinnor och barn blir rädda av allt bombande så är det många män som blir arga och tar till strid. Det är männen ryssarna måste krossa ,armen kommer tappa moralen när dom ser stora delar av UA armen fly eller allt för stora förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in