2022-03-07, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GP84
Jag undrar om det finns någon tidsaspekt för när Ukraina skall svara på Rysslands kravlista för att kriget skall upphöra?
Beror på hur många Zelensky vill offra, Hitler körde tills ryssen stod utanför dörren och till vilken nytta var det.
Citera
2022-03-07, 20:15
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Japp men det finns en video också (vad som hände)
hjälper dig det eller är videon med fejk?
Spelar nog ingen roll vad jag länkar.

De visar inte familjen i den videon, de visar en ukrainsk soldat som blir beskjuten med ett pansarskott eller liknande.
Citera
2022-03-07, 20:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag är inte på Putins sida om du trodde det.
Nej, du verkar ha tagit nazi-smutset i Azov-bataljonens sida.

Tråkigt då att de är på väg att förlora trots medias ivriga försök att håla lågan vid liv:

Gleb Bazov
@gbazov
#UKRAINE Scenarios—Middle-of-pack conspiratorial theory is that backroom dealing has secured a split of #Ukraine down East-West lines—probably somewhere along #Zhytomyr North-South line, with #NATO preparing for inevitable fall of #Zelensky's regime & entry into west Ukraine. 4/4
https://twitter.com/gbazov/status/1500884710255480839?s=20&t=487e94lP0Vx78aSQJlEUGg
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Rubeln sjunker som en sten och soppatorsk råder i Ukraina Det går bra nu för Putin .

https://twitter.com/i/status/1500869008828116995
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nästa konflikt forna Jugoslavien? Jag tror att om det blir ett fight mellan öst och väst med NATO ev. inblandade så kommer det att bli i typ Kosovo. Det rör sig på andra platser runt om i Europa för tillfället. Ganska oroande faktiskt:

Gleb Bazov
@gbazov
#UKRAINE Scenarios—With respect to the below news of desperation in #Zelensky's Administration, it is noteworthy that in recent days there have been at least two separate reports of significant troops movements—in North/West/Central #Europe and, today, in the #Balkans. 1/4
#FLASH—Inside Information from #Zelensky's Administration—(reliable #Telegram channel #Resident https://t.me/rezident_ua): "Zelensky will stop gas transit to #Europe if #Kiev does not receive urgent military aid this week. Our military reserves have been depleted." + 1/2 #Russia
#UKRAINE Scenarios—Specifically, #NATO's heavy armour & vehicles transport was noted in #Germany, and it was reported that all street cameras were turned for the occasion. Now, in #BosniaHerzegovina, #US is substantially increasing its equipment presence, as per video below. 2/4
#UKRAINE Scenarios—Middle-of-pack conspiratorial theory is that backroom dealing has secured a split of #Ukraine down East-West lines—probably somewhere along #Zhytomyr North-South line, with #NATO preparing for inevitable fall of #Zelensky's regime & entry into west Ukraine. 4/4
https://twitter.com/gbazov/status/1500884710255480839?s=20&t=487e94lP0Vx78aSQJlEUGg

Någonstans där sanktionerna mot Ryssland och andra åtgärder verkligen kommer att märkas är i de fattigare delarna av Europa som i det forna Jugoslavien. Man har redan akut gasbrist i Bosnien-Hercegovina och de höjda priserna slår hårt mot samhällena i den delen av Europa. Risken är stor för oroligheter bland befolkningen där konflikter riskerar att blossa upp mellan folken där. Spridningsrisken kan kanske vara påtaglig här är jag rädd för. Är det i forna Jugoslavien vi kommer att se urladdningen mellan USA och Ryssland ta plats?
Det här var faktiskt både intressant och oroande på riktigt. Om det skulle finnas ett uns av sanning i det (jag utesluter inte det) kan man tänka sig att de tar höjd för en ökad risk för nya stridigheter på Balkan. Det vore ganska naivt att inbilla sig att stridsyxan är begraven där nere efter nästan 1 000 av strider mellan the usual suspects — det har ju tom. varit rätt mycket jidder här inne om att Serbien fortfarande är något slags Lillryssland, precis som 1914 när det också gick åt pipan.
Citera
2022-03-07, 20:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Andra greker har lite andra åsikter. Thrasos Eftychidis, nationalekonom, bland annat.

https://greekcitytimes.com/2022/03/03/ukraine-war-russian-greek-mariupol/
Eftychidis also spoke with a senior Ukrainian, who assured him that Ukrainian President Volodymyr Zelensky was in Kiev.

“From our conversation with a man I have known for many years, I realised that the morale of Ukrainians is very high,” Eftychidis said.

“Also, while before the invasion Zelensky did not have very high popularity among the people of the country, today he enjoys the trust of almost all Ukrainians.
/---/
He described the Russian invasion as a “huge mistake”, as Putin’s “security law” was lost in the invasion of Ukraine.

“I think the invasion is a huge mistake,” Eftychidis said.

“With this, Putin has put his country and the whole world on adventures.

“With the invasion, Putin has managed to lose the right he had and the whole compromising part of the West.

“I also consider it a great mistake for Putin to recognise the two Donbass republics. With this decision he opened the bag of Aeolus.

“Any right of the Russian positions was lost with the first bomb on Ukrainian territory.”
Opened the bag of Aeolus - visst är det härligt att liknelser från de klassiska myterna alltjämt lever bland Hellas ättlingar i barbariets era!
Samma tidning olika perspektiv. Vad säger det dig?

Jag har sett det och mig säger det att det finns flera sanningar här. Vad tror du?
Citera
2022-03-07, 20:18
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
De visar inte familjen i den videon, de visar en ukrainsk soldat som blir beskjuten med ett pansarskott eller liknande.

Nej det visar exakt samma plats, man kan även se när de skriker medic medic, att resväskan är samma samt kläderna. Journalister som tog videon har också bekftäftat att de var en familj med två barn som dog. Alltså är det inte militären som filmar utan Amerikanska journalister.

Men absolut, det är fake.
Varför diskuterar vi ens.
Vi kan höras...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Putlers forna vänner (numera miljardärer) anlitar lönnmördare för att bli av med galningen.
Det tror jag också är ett möjligt utfall. Ryssland kommer fortsätta att utsättas för hårda sanktioner så länge Putler sitter vid makten. Han kommer inte avgå frivilligt med den skam det skulle innebära för honom.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Lilla vän, håll dig till det du skrev...att man inte fick lämna. Vilket man fick, utan trakasserier. Nu litar jag ju hellre på alla som lämnade utan problem än dig och och någon påhittad propaganda. Det är många greker som är ryssvänliga.
Men det är vad greken säger i den grekiska tidningen. Du får ge dig på denna här faktiskt.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Slutsatsen är att du stöttar Ukraina som en demokrati och funktionerande land när de har en vidrig liten jävel till president och man tog över makten via en kupp 2014. Facts.

Du stöttar azov. Nazister.

Du stöttar uppenbarligen folkmord om du stöttar Ukraina då de sysslat med det i donbass och donetsk ett bra tag nu.

Jag posta videos för en vecka sen som bevisade vilka hycklare väst är och hur genomrutten politiker och media blivit.

Jag fick ungefär 8 svar på 2 minuter där alla gick till personangrepp. Ingen kollade på materialet och var bara intresserade av att försvara sin egna efterblivna åsikt.

Definitionen av en idiot.

Jag förstår inte ens varför ni frågar om "vart har du källan till dina påståenden" när jag postat x3, som gått helt ignorerat för folk klarar inte av sanningen. Ni vill ju inte veta.

Ni är för upptagna av ert hat och att bli cuckade av media.

Jag har frågat så många gånger efter oberoende källor av det sk folkmordet i donbass, har inte fått en enda länk. Har det hänt är det självklart hemskt, men det verkar mest vara en myt.
Citera
2022-03-07, 20:19
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
https://nypost.com/2022/03/06/ukrainians-flee-russian-bombs-as-civilians-are-killed-in-small-kyiv-suburb/

Två barn och två vuxna small i luften när ryssen anföll civila.

bilden längre ner på sidan visar hur de ligger på marken.
Inte ens du, kan trolla bort det.

Självklart kommer civila dö i ett krig ditt jävla mähä. Ni psykopater försöker få de till att Ryssland försöka mörda civila i full kraft vilket är fullständigt absurt.

Du kanske ska blicka åt horungen Zelenskyj som ger ut vapen till kriminella, civila, kvinnor och barn, eller?

Du kanske ska blicka åt azov och de ukrainska trupper som tvingar kvar civila och använder de som sköldar i försvar mot Ryssland?

Du kanske ska blicka åt ukrainska armens massaker i Mariupol där man gick loss på civila som försökte fly staden?

Idiotiskt argument. Hur många civila dog i Syrien? Där hade du brutalt mördande av civila.. Av USA.
Citera
2022-03-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej.
Lite nyfiken, hur tänker du då? Visst är det fel av Ryssland att invadera och bomba men har man inte något som helst ansvar att rädda sin civilbefolkning med alla medel som går? Är Ukrainska militären fria att göra vad dom än vill med de civila för att dom har någon sorts moralisk överlägsenhet, även att ha dom kvar som sköldar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in