2022-03-07, 20:12
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror de rysktalande i Odessa har synpunkter på dina ignoranta kommentarer.
/---/
Jag antar att greker inte går att lita på. Vad tror du?

Andra greker har lite andra åsikter. Thrasos Eftychidis, nationalekonom, bland annat.

https://greekcitytimes.com/2022/03/03/ukraine-war-russian-greek-mariupol/
Eftychidis also spoke with a senior Ukrainian, who assured him that Ukrainian President Volodymyr Zelensky was in Kiev.

“From our conversation with a man I have known for many years, I realised that the morale of Ukrainians is very high,” Eftychidis said.

“Also, while before the invasion Zelensky did not have very high popularity among the people of the country, today he enjoys the trust of almost all Ukrainians.
/---/
He described the Russian invasion as a “huge mistake”, as Putin’s “security law” was lost in the invasion of Ukraine.

“I think the invasion is a huge mistake,” Eftychidis said.

“With this, Putin has put his country and the whole world on adventures.

“With the invasion, Putin has managed to lose the right he had and the whole compromising part of the West.

“I also consider it a great mistake for Putin to recognise the two Donbass republics. With this decision he opened the bag of Aeolus.

“Any right of the Russian positions was lost with the first bomb on Ukrainian territory.”
Opened the bag of Aeolus - visst är det härligt att liknelser från de klassiska myterna alltjämt lever bland Hellas ättlingar i barbariets era!
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Sevärd:
The Failed Logistics of Russia's Invasion of Ukraine

https://www.youtube.com/watch?v=b4wRdoWpw0w

Svensk text väljbar – med utmärkt resultat.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dom överlever, får mat, vatten och tak överhuvudet så det borde väl vara ett bättre alternativ än bombföda. Dom vuxna kanske har lärt sig att hata sin granne men det har inte de små barnen ännu. Dom rikare har redan tagit sin bil och dragit och kvar nu är dom som inte har så mycket resurser. Krig är grymt och det är alltid den fattigare gruppen som ska offras. Ingen glad smily från mig.

Visst är krig grymt, därför dumt av Putin att starta kriget och invadera. Han skulle kunna avsluta det, precis nu.

När Rysslands bomber nu dödar civila tänker jag att det är väl magstarkt att skicka de civila som överlever till ryssarna?

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men vad bra! Så de blev inte först trakasserade av nazi-smutset i Mariupol. Grekerna ljuger alltså.

Lilla vän, håll dig till det du skrev...att man inte fick lämna. Vilket man fick, utan trakasserier. Nu litar jag ju hellre på alla som lämnade utan problem än dig och och någon påhittad propaganda. Det är många greker som är ryssvänliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför sätter du omoraliska inom citattecken? Det är verkligen omoraliskt att bomba civila.
Det är lika omoraliskt att ta striden nära civilbefolkningen ock ha som skydd likt IS gjorde.
Citera
2022-03-07, 20:13
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Putin mördar inte civila, ta en titt på bilden här.

Flickan var 7 år gammal.
https://www.nytimes.com/2022/03/06/world/europe/ukraine-irpin-civilian-death.html

Jag har sett den bilden florera en hel del. Men ju fler gånger jag ser den, ju mer blir jag övertygad om att den är fejk. Varför? Dels för att den pushas så hårt i medier, men också för att det inte finns några direkt synliga skador. De har lite fejkblod på händerna och i ansiktet. Märkligt tycker man, om de dör i grupp och plötsligt så bör det visa ganska tydliga skador. Inte bara lite blod på ansikte och händer.

I call it now, fake.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Beakta att man inte kan använda alla förband samtidigt. Man roterar normalt sett, även soldater måste vara lediga och återhämta sig.

Utan återhämtning sjunker stridvärdet betydligt.
Ja har man dessutom förlorat 7000-8000 man i döda och svårt sårade + ett par hundra fångar så lär det bli luckor i leden.
Ett par ryska regementen har lidit så stora förluster att de bedöms som oförmögna att fortsätta att tjänstgöra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vadå så är det knappas? Var den dummaste kommentaren jag läst, vadå knappast? Knappast enligt vem? Dig eller?

Och du borde begripa att varför man inte bombat på en gång var för man trodde man kunde ta Ukraina inom några dagar. Detta är alla experter och underrättelsetjänster eniga om.

Nu har dom inget plan B, så det dom kommer göra är precis det dom gjorde under tjejtenien kriget, man kommer fullständigt mala sönder alla städer. Googla Grozny om du vill se hur ryssar krigar.

Att dom bombar sjukhus och bostäder finns det både boende och utomstående vittnen till så hur du kan förneka det förstår jag inte.
Knappast av mig såklart, det var jag som skrev det.

Du är en i raden av nyttiga idioter som slaviskt köper allt negativt om ryssland i detta fallet, det var säkert något annat innan men du ifrågasätter aldrig, därav nyttig idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Inte för mig och satellitkanalen plockades också bort...
Är det för att du sitter i ett glashus i St Petersburg?
Citera
2022-03-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är lika omoraliskt att ta striden nära civilbefolkningen ock ha som skydd likt IS gjorde.
Nej.
Citera
2022-03-07, 20:14
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag har sett den bilden florera en hel del. Men ju fler gånger jag ser den, ju mer blir jag övertygad om att den är fejk. Varför? Dels för att den pushas så hårt i medier, men också för att det inte finns några direkt synliga skador. De har lite fejkblod på händerna och i ansiktet. Märkligt tycker man, om de dör i grupp och plötsligt så bör det visa ganska tydliga skador. Inte bara lite blod på ansikte och händer.

I call it now, fake.

Japp men det finns en video också (vad som hände)
hjälper dig det eller är videon med fejk?
Spelar nog ingen roll vad jag länkar.
tryckvåg från en granatkastare, ger oftast inre skador.
Citera
2022-03-07, 20:15
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Ursäkta? Tack för den smetningen. Ad hominem när argumenten tryter. Ni verkar inte ha mycket att komma med än desinformation och propaganda. Vad har du för belägg till dina påståenden, du verkar mest komma med personangrepp snarare än att referera till dina tveksamma vittnesmål. Jag hänvisade till varför den civila korridoren anses farlig och din replik är att jag är nazist. Hur drar du den slutsatsen?

Slutsatsen är att du stöttar Ukraina som en demokrati och funktionerande land när de har en vidrig liten jävel till president och man tog över makten via en kupp 2014. Facts.

Du stöttar azov. Nazister.

Du stöttar uppenbarligen folkmord om du stöttar Ukraina då de sysslat med det i donbass och donetsk ett bra tag nu.

Jag posta videos för en vecka sen som bevisade vilka hycklare väst är och hur genomrutten politiker och media blivit.

Jag fick ungefär 8 svar på 2 minuter där alla gick till personangrepp. Ingen kollade på materialet och var bara intresserade av att försvara sin egna efterblivna åsikt.

Definitionen av en idiot.

Jag förstår inte ens varför ni frågar om "vart har du källan till dina påståenden" när jag postat x3, som gått helt ignorerat för folk klarar inte av sanningen. Ni vill ju inte veta.

Ni är för upptagna av ert hat och att bli cuckade av media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in