2022-03-07, 20:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Två T-80 till som UA kunnat ta.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500907772333985797
Citera
2022-03-07, 20:09
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
1/3 del av utrustningen som Ryssland hade runt gränsen vid invasionen beräknas ha förstörts.
Visserligen har Ryssland mängder med utrustning runt om i Ryssland, men allt kan inte flyttas till Ukraina. Fortsätter det så här så får ryssen det jobbigt.
Undrar hur länge Putlers innersta krets klarar av att hålla ihop om det fortsätter på det här viset? Demonstrationer, oligarker som kritiserar, ekonomisk kris och rejäla förluster vid fronten.
Citera
2022-03-07, 20:10
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Putin invaderade en suverän stat och startade kriget. För övrigt ska krigets lagar följas av alla.

Du tycker Ukraina gör det genom att använda civila som sköldar? Bevisat. Man tvingar befolkningen vara kvar i städer i den mån man kan för att ha de som sköldar. Win win, dör civila vinner Ukraina, plus att Ryssland blir mer låsta i vad de kan göra och inte göra.

Du tycker att det är enligt krigets regler att mörda civila i Mariupol? Det är utan tvekan den enda riktigt bekräftade uppgiften som existerar i kriget i all propaganda och spekulation.

Vart är den i västmedia?

Helt ärligt så är ni sjuka i huvet allihopa som resonerar som du gör. Ni har 0 koll på NATO, politik och historia.

Jag hoppas sannerligen Sverige och Finland går med i NATO. Då har USA lyckats med det dom gör (dvs provocera fram krig i Europa) och ryssen kommer hit.

Jag kan garantera att 99% av er som låter som Rambo nu skulle krypa in i er vagina illa kvickt när det börjar dåna.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför sätter du omoraliska inom citattecken? Det är verkligen omoraliskt att bomba civila.
I det "omoraliska" tilltaget att dra de mänskliga korridorerna till Ryssland.

Ännu en som gillar läget med clownen i Kievs beslut. Folk verkar visa sina rätta jag här ikväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ganska bra förhandlingsläge för Polen. F16 är ett grymt kompetent plan men de siktar nog högre

Iom vad ryssen sa igår om att man skulle räknas som delaktig i kriget om man sänder stridsflyg kommer de nog kunna kräva något bättre. Om de nu vågar dvs.

Det låter dock väldigt logiskt att det är just F16 man isf vill ha i utbyte för tillfället då många polska piloter är utbildade för det och att kriget ligger väldigt nära Polen. Möjligen än närmre om man låter Ukraina få tillgång till polska Mig.

Tror inte det saknas stridsvilja men Polen kan ju bara vara säkra på att få hjälp när hjälpen väl anländer och det finns uppenbarligen en viss ovilja att gå i direkt konflikt med Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
om så är fallet då måste UA balansera med SAM missiler/stingers och stark arme som kan hålla stånd ,så dessa SAM missiler inte förstörs

Min gissning att det är här NATO AWACS, drönare och satelliter kommer in. Man talar helt enkelt om för Ukrainarna på marken när det är fiendeflyg i luften, så kan dom starta radarn då, och dra av ett par missiler, och sen stänga och förflytta. Det motsatta är antagligen också sant, man talar om vart det är luckor i ryssarnas radar, och vilka pjäser som finns vart, så att när dom är avstängda kan Bayraktar komma in och ta ut.
Citera
2022-03-07, 20:11
Medlem
Undrar hur det luktar utmed konvojen nu efter 10 dagar. 65 km med bajs.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dom överlever, får mat, vatten och tak överhuvudet så det borde väl vara ett bättre alternativ än bombföda. Dom vuxna kanske har lärt sig att hata sin granne men det har inte de små barnen ännu. Dom rikare har redan tagit sin bil och dragit och kvar nu är dom som inte har så mycket resurser. Krig är grymt och det är alltid den fattigare gruppen som ska offras. Ingen glad smily från mig.
Den ryska inviten handlar inte om att ta hand om flyktingar. Det handlar om gisslantagande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du måste förstå hur Putin och hans beundrare tänker.
Är det till nytta för Putin inte omoraliskt går man emot Putin högst omoraliskt.
Om man attackerar civila med militära medel är det alltid omoraliskt, anser jag.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
168. Skiten sjunker.

https://twitter.com/Spridzans/status/1500884919505109001/photo/1

Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Eller hur, visserligen smörar usa för dom nu, men har dom verkligen glömt vad usa gjorde dom?

"Venezuela, which not long ago exported much of its oil to the U.S., formed alliances with Russia, Iran, and China in response to crippling U.S. sanctions."

Källa: https://www.lapatilla.com/2022/03/07/us-courts-venezuela-away-from-patron-russia-as-ukraine-invasion-weakens-moscow/

Du menar att det nu fattiga Venezuela ska välja vete från Ryssland istället för dollar från väst? Neger snälla. Både Venezuela och Iran vill inget hellre än sälja olja till väst. De bryr sig inte det minsta om Ryssland. Ska man nu köpa olja av skurkstater är det ju vettigare att göra det av Venezuela och Iran är Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I det "omoraliska" tilltaget att dra de mänskliga korridorerna till Ryssland.

Ännu en som gillar läget med clownen i Kievs beslut. Folk verkar visa sina rätta jag här ikväll.
Jag är inte på Putins sida om du trodde det.
Citera
2022-03-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det var den första positiva spaningen jag hört sedan Putler invaderade. Varför tror du att han är borta innan sommaren och vad tror du händer med honom?
Putlers forna vänner (numera miljardärer) anlitar lönnmördare för att bli av med galningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in