2013-05-15, 17:43
Medlem
[EcO]s avatar
Nytt recept på Grandiosa Mexicana, jämförde på baksidan mellan en ny och en gammal förpackning. Skillnaden är att det är 2% mindre nötkött i än tidigare, stor skandal!
Citera
2013-05-15, 21:41
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Nytt recept på Grandiosa Mexicana, jämförde på baksidan mellan en ny och en gammal förpackning. Skillnaden är att det är 2% mindre nötkött i än tidigare, stor skandal!

Menar du att det är 2% mindre (cirkus 1 g av totalt 46 om man utgår från en finsk innehållsförteckning jag hittade) eller 2 procentenheter mindre, vilket i exemplet ovan blir ca 6 g? Oavsett vilket har jag svårt att hålla med om att det är skäl för revolution.
Citera
2013-06-20, 00:33
Medlem
Svartpixlads avatar
Kan de ha ändrat recepet på El Nacho också?
Tyckte inte alls jag kände igen köttet på den som åts igår jämfört med i vintras, var segare och annan konsistens. Har man måhända slutat med häst? =)
Senast redigerad av Svartpixlad 2013-06-20 kl. 00:37.
Citera
2014-07-11, 16:25
Medlem
Estranged62s avatar
bump, men vet någon om hämtpizza bolognese har upphört ur sortimentet på ica,coop osv?? hittar ju fan bara Gudfadern och calzone! enligt mig är hämtpizza bolognese riktigt god, spec med lite sambal oelek eller tabasco
Citera
2014-10-05, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
bump, men vet någon om hämtpizza bolognese har upphört ur sortimentet på ica,coop osv?? hittar ju fan bara Gudfadern och calzone! enligt mig är hämtpizza bolognese riktigt god, spec med lite sambal oelek eller tabasco

Bump igen. Ja, vad i helvete är detta? Det finns ju för i helvete bara Gudfadern? Den är visserligen god men jag hann inte ens testa de andra innan skiten försvann.
Citera
2014-10-06, 19:44
Medlem
Elvis avatar
Jag lever typ på hämtpizza så den här lär jag prova!

Sett en del som klagar på priset, 45 spänn? Herregud det räcker ingenstans om du beställer från den lokala pizzerian med lite extra på samt dryck. Ligger ju över hundringen.
Citera
2014-11-15, 10:44
Medlem
I Partille finns det en pizzeria för en riktigt god pizza där priserna går från 39kr för en vanlig t.ex Calzone, Vesuvio eller så och 50kr för kebabpizza med pommes.

Just sayin'!
Citera
2014-11-16, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
I Partille finns det en pizzeria för en riktigt god pizza där priserna går från 39kr för en vanlig t.ex Calzone, Vesuvio eller så och 50kr för kebabpizza med pommes.

Just sayin'!

På dom flesta pizzerior brukar priset för en vettig pizza ligga runt 60-65, och dyraste uppåt 75-80. Sedan om man köper dricka på pizzerian blir d yttereligare en 10-15kr extra (33cl). O andra sidan är ju pizzerian betydligt godare, men priset blir ju därefter.
Senast redigerad av Chinisan 2014-11-16 kl. 19:55.
Citera
2014-11-18, 10:33
Medlem
Det är gott med jordnötsmör på grondiosapizzor. Jag hänvisar till denna tråd som är skriven av min bäste herre: (FB) Grandiosa med jordnötssmör?
Citera
2022-03-07, 19:21
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Grandiosa Holy Pepperoni, vad har den för ”smaksätt”?

Vill bara börja med att berätta att jag aldrig har ätit någon typ av fryspizza. Dessa som finns i affärerna och dylikt.

De pizzorna jag ätit har antingen varit i pizzerior eller frugans.

Vi var på affären, frugan, jag och barnen. När vi går förbi dessa fryspizzor. Då ser jag en Grandiosa Holy Pepperoni. Tittar på den och säger ”ska vi prova den?” Varpå min fru skrattar och säger ”Du skulle aldrig gilla att äta”.

Varför? Frågar jag och svarar med ”För det första är fryspizzor jätteäckliga eftersom de är frysta och inte fräscha, varma, nygjorda. För det andra finns det ingen som varken är god eller het nog för dig, och massa annat”

Tittar på den och säger lite god ut på bilden, och då säger hon ”döm inte pizzan pga omslaget”

Hon säger ”Vi kan köpa den om du vill testa, vill du?” Varpå jag säger ”Nej, du gör mycket bättre” varpå hon ler och säger tack.

Nu undrar jag, är det en skillnad mellan nygjorda pizzor som man gör hemma alt. I pizzerior och frysta på affären? Är det en stor skillnad?

Vad menar hon med att den aldrig någonsin kommer bli ens i närheten av en nygjord pizza?

Finns det inga heta pizzor?

Vad har ni för uppfattning om fryspizzor? Och brukar ni köpa det?

Är det värt att testa?
Citera
2022-03-07, 19:32
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderneslandet.
Vad har ni för uppfattning om fryspizzor? Och brukar ni köpa det?

Är det värt att testa?
När man är solo och inte bryr sig kan det följa med en dhupfryst sak hem.
Inte att förväxla med riktig mat...

"Holy pepperoni" låter smaskens men är det absolut smaklindrigaste av dem alla, IMO.
Den där Gudfadern eller Kebaben är åtmindståne stimulerande...

Glöm inte att städa undan allt bevismaterial
Citera
2022-03-07, 20:11
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
När man är solo och inte bryr sig kan det följa med en dhupfryst sak hem.
Inte att förväxla med riktig mat...

"Holy pepperoni" låter smaskens men är det absolut smaklindrigaste av dem alla, IMO.
Den där Gudfadern eller Kebaben är åtmindståne stimulerande...

Glöm inte att städa undan allt bevismaterial

Hahah, det var längesedan det.

Lagas det mest mat i ditt hushåll, eller är det mest hämtmat/fryst?

Tänkte mest på hettan, därför den såg god ut. Jag äter väldigt mycket starkt.

Åtminstone? Är det inte värt de 50-60 kr de kostar?

Bevismaterial hahahahahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in