2022-03-07, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ja. Jag vet inte vad Anedin har fått för sig att DA gått för speciell agentskola där man lär sig gömma spår vid kriminella handlingar eller sig själv. Får se om inte jag också kan få gå den kursen någon gång. Tydligen något vi får lära sig låter det som. Skämt åsido.. Det är förstås ingenting som man lär sig på SOU. Man trycker givetvis delete som alla andra. Alternativt så förstör man hårddisken. Och det kanske inte var något han var jätte sugen på att göra.

Lustigt att "hen" tar upp DA´s bakgrund IGEN och IGEN med tanke på att drygskallen lekte duktig för någon vecka sen och försökte använda andras prat om hans bakgrund som något slags härskarteknik för att vi minsann inte kunde tänka utanför boxen.. Ja jävlar.. börjar bli lite pinsamt.

Jag har aldrig nämt någon agentskola spion
Det är dina fantasier som du återkommer till
Du är fixerad vid DA utbildning /yrke och vill gärna påminna oss andra att han var minsann inget mer inom sin tjänstgöring än dig sjölv
Citera
2022-03-07, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
En fråga.. det försvinner människor hela tiden.. hur ofta går polisen in i hårddisken och kollar runt? Min tanke.. kan det vara så enkelt att DA inte trodde att det skulle bli sån uppståndelse om hans försvinnande? Att DA helt enkelt inte trodde någon skulle knäcka hans lösen och rota runt i hans data?
Jag är helt övertygad om att DA som de flesta av oss vet att det går att återskapa i en dator
Men vi vet inte om detta gjorts och behövde göras
och vi vet inte om DA har försökt dölja några bilder och gogglad sök info
Det är trådsanningar om något vi inte vet
Citera
2022-03-07, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag är helt övertygad om att DA som de flesta av oss vet att det går att återskapa i en dator
Men vi vet inte om detta gjorts och behövde göras
och vi vet inte om DA har försökt dölja några bilder och gogglad sök info
Det är trådsanningar om något vi inte vet

Du har fel som vanligt! Du vrider och vänder på frågor och svarar på sånt man inte ens ställt.. ditt svar till mig var lika onödigt och förvirrande som alla dina andra svar…Och det är du som sprider felaktiga trådsanningar! Har du ingen skam i kroppen?

Naturligtvis förstår jag väl att DA VET att det går att återskapa bilder! Men frågan är om han trodde att polisen skulle knäcka hans lösen och återskapa hans bilder.. att DA har raderat bilder tagna över området år fakta som både polis och media hårtuss med… att DA googlat på hur man köper SL biljett är också fakta då han lämnade ditt hemma…

Att DA valde att ta sitt liv är tragiskt men det är sanningen och det är även ett beslut han tog själv och planerade länge!
Citera
2022-03-07, 10:10
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Varför skulle DA ta bort sina bilder, det fanns nog inget sköl till det, (Och vi vet inte heller om han gjorde det) Att fota vid Tyresta nationalparkoch natur gör vi väll alla ibland
Ja, Inte fan vet jag. Tydligen har han gjort det eftersom polisens IT-Forensiker gått in i hans dator och ÅTERSKAPAT bilder. Eller hur? Ganska onödigt extrajobb att återskapa filer som inte är raderade. Men visst...
Citat:
Du vill påvisa att bilder var exakt vid skrevan
Har du något bevis för det?
Nix, Jag har hela tiden skrivit "området/platsen". Det är Vaxad som sagt det. Och hur han vet det får du fråga honom. Däremot har jag sagt att det inte hade spelat någon roll om han fotat specifik plats/sten/tall whatever. Att han inte hittats vid söken är inget bevis för att han INTE fotat just det. Vilket du vill få det till.

EDIT: Om det är till någon tröst så tror jag personligen inte att han fotat skrevan.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2022-03-07 kl. 10:15.
Citera
2022-03-07, 10:14
Medlem
Citat:
Jag har aldrig nämt någon agentskola spion
Det är dina fantasier som du återkommer till
Du är fixerad vid DA utbildning /yrke och vill gärna påminna oss andra att han var minsann inget mer inom sin tjänstgöring än dig sjölv
Ja, Jag är ju tvungen att göra det eftersom du drar upp det hela tiden, anklagar kollegor och fan och hans moster.. Och det är du som tror att man lär sig saker som James Bond och Carl Hamilton Pysslar med. När du och farsan slutar fantisera om såna saker, då slutar jag. Ganska enkelt.
Citera
2022-03-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ja, Jag är ju tvungen att göra det eftersom du drar upp det hela tiden, anklagar kollegor och fan och hans moster.. Och det är du som tror att man lär sig saker som James Bond och Carl Hamilton Pysslar med. När du och farsan slutar fantisera om såna saker, då slutar jag. Ganska enkelt.

Du är skicklig på att vända på sanningen till din fördel och få till det bra med hittepå
Anklagar kollegor.. Vems och vilka kollegor?
Jag har aldrig nämt James Bond Hamilton med flera i något inlägg jag gjort
Du får då till det med dina långa inlägg
Du är inte tvungen till någonting
Det är ingen som tvingar dig till att fortsätta att vara aktiv på sidan
Det är ditt egna val och handling
Senast redigerad av Anedin 2022-03-07 kl. 14:08.
Citera
2022-03-07, 16:32
Medlem
Citat:
Du är skicklig på att vända på sanningen till din fördel och få till det bra med hittepå
Att Araben är aktiv i tråden borde du vara tacksam över då han och några till är dom som verkligen bidragit i tråden och har en hel del kunskap och tar sig tid att förklara för oss andra..tänk om tråden endast skulle bestå av människor som dig…
Citera
2022-03-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Du har fel som vanligt! Du vrider och vänder på frågor och svarar på sånt man inte ens ställt.. ditt svar till mig var lika onödigt och förvirrande som alla dina andra svar…Och det är du som sprider felaktiga trådsanningar! Har du ingen skam i kroppen?

Naturligtvis förstår jag väl att DA VET att det går att återskapa bilder! Men frågan är om han trodde att polisen skulle knäcka hans lösen och återskapa hans bilder.. att DA har raderat bilder tagna över området år fakta som både polis och media hårtuss med… att DA googlat på hur man köper SL biljett är också fakta då han lämnade ditt hemma…

Att DA valde att ta sitt liv är tragiskt men det är sanningen och det är även ett beslut han tog själv och planerade länge!

Jag tror att DA har den kunskapen att polis kan gå in och återskapa

Att rensa sin historik ser jag inte heller som konstiigt
Jag gör det ganska ofta för att dator mår bra av det och även bilder som man inte vill spara på

Han hade även gogglat på omelett recept
Sl biljett och Tyresta
Jag ser inget konstigt med de söken
Men vill man att det ska betyda att han planerade självmord så kan man inte heller se de gogglandet i större perpektiv
Enl mig helt normal gogglings fakta som vem som helst hade kunnat gjort

Allt är bara spekulationer hur vi än vänder på den info som finns tillgänglig
Senast redigerad av Anedin 2022-03-07 kl. 19:43.
Citera
2022-03-07, 19:51
Medlem
Kavajfyllos avatar
Vet man om Deniz hade fiender i form av utlänningar, typ svartskallar eller niggers, som han hade ouppklarade affärer med?
Citera
2022-03-07, 19:52
Medlem
Citat:
Jag tror att DA har den kunskapen att polis kan gå in och återskapa

Att rensa sin historik ser jag inte heller som konstiigt
Jag gör det ganska ofta för att dator mår bra av det och även bilder som man inte vill spara på

Han hade även gogglat på omelett recept
Sl biljett och Tyresta
Jag ser inget konstigt med de söken
Men vill man att det ska betyda att han planerade självmord så kan man inte heller se de gogglandet i större perpektiv
Enl mig helt normal gogglings fakta som vem som helst hade kunnat gjort

Allt är bara spekulationer hur vi än vänder på den info som finns tillgänglig

Poängen är INTE att han har rensat sin dator utan poängen är VAD han har sökt på… alla rensar och raderar men när man söker på saker vill man veta saker… polisen har ju kartlagt hans liv och beteende…

Nej det är inte spekulationer! Ring polisen och fråga så kommer du få svar att det är nedlagt pga självmord!
Citera
2022-03-07, 22:30
Medlem
Citat:
Jasså? Du har inte skrivit att det kan vara en kollega? Du bör nog kolla din egna historik. Jävla mytoman. Men när någon skrev att det kunde ha med familjen att göra. Då var det så jävla hemskt helt plötsligt. Min visst, vi kan säga att han är mördad. Då kan det vara hans bror och pappa, eller hur? Eller att han som du säger skulle vara ett offer, kanske är det han som är boven och offret är "mördaren"? Eller hur, så måste det ju också kunna vara om man skall gå efter din teori? Att "allt" är möjligt osv? Vad ger dig rätten att ge dig på hans vänner och kollegor men att säga att morsan eller brorsan är konstig är helt plötsligt jätte fel? Är du ens på riktigt eller bara ett troll?

Ta dessutom och lär dig att läsa sarkasm och mellan raderna. Nej, du har inte skrivit agentskola. Men du använder hans yrke som argument till att han inte skulle göra den tabben med bilderna. Och att göra såna saker med datorer är inget man kan bara för att man är Spec of, fatta nån jävla gång? Har skrivit det flera gånger. Att få filer att försvinna för all framtiden är just "agent" grejer i den sfären. Läsa dina egna jävla inlägg istället för att få hybris och greppa efter halmstrån när du inte har några motargument längre. Du blir ju bara mer och mer desperat
Citera
2022-03-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Vet man om Deniz hade fiender i form av utlänningar, typ svartskallar eller niggers, som han hade ouppklarade affärer med?

Det vet vi ingenting om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in