2022-03-07, 19:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Hastiga operationen?!? De planerade detta sedan förra sommaren din li'll ass!

https://www.youtube.com/watch?v=LD_4Y2TQotA
Kul att du besvarar ett inlägg där jag hävdar desinformation och propaganda med mer av det slaget.

Well, I rest my case!
Citera
2022-03-07, 19:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det kanske har gått från soppatorsk till maskningsaktion för att beväringarna börjar fått upp ögonen för vad som pågår?
Några alternativ:
  • De är beordrade att avvakta tills man omringat Kiev och säkrat området?
  • Myteri - värnpliktiga har lämnat sina fordon?
  • Motstånd från Ukraina som slagit ut så många fordon att de nu blockerar möjligheterna att köra vidare?
  • Slut på drivmedel?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du kommer att få äta upp detta, helt bombsäkert.

Jag kommer i alla fall ha mat till skillnad mot dig. Har inte mamsen berättat om köerna förr i tiden? Hon kanske är för ung? Hon och jag kanske träffats på Nightflight?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du är riktigt underhållande och det är inte svårt att se hur du kommit till dessa vanföreställningar, överkonsumtion av SVT o MSM...

Men jag dömer dig inte, det finns inga som får bemöta dessa lögner då vi nu lever under den värsta censur genom tiderna...

Du får gärna bemöta dem, flashback är ju inte ryssland.
har du något bättre än tex WHO och Läkare utan gränser?(om vi nu ska bortse ifrån de stridande parterna)
Citera
2022-03-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
UKRAINA tills idag har fått 17 000 !!!! antitanksmissiler! Det blir ännu fler grillade inkräktare!

Jag hoppas inte du hänvisar till Aftonbladet bara, men det viktiga är att få fram dessa vapen till fronten. Distributionen måste klaffa i Ukraina.

Vilken källa har du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du missar poängen. Det handlar om trovärdighet, vill Putin ha ett moraliskt övertag så kan han inte umgås med personer som ex Kadyrov och Assad.

Har du någon aning om vad dessa personer gjort i de krig de deltagit i?
Jag är alltid för att nazzar oskadliggörs, jag bryr mig inte så värst mycket om vem som står för den fysiska biten då. Man vill ju inte ha ett nytt nazi-Tyskland ploppa upp i Europa.
Citera
Medlem
DDRTVs avatar
[quote=Sgt.Bland|79412773]Några ryssar som inte har fått punka iaf. En liten räd vid Kharkov.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1500892214188195840[/QUOTE

Tack för dina inlägg.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant om Estlands underrättelse stämmer. Väldigt stora materiella förluster o mycket pga bristande logistik.

EVROPEYSKA PRAVDA (EUROPEAN TRUTH) — MONDAY, 7 MARCH 2022, 17:25

In their attack on Ukraine, Russian troops have lost about a quarter of all military equipment concentrated on the border before the war, but one should not expect that the Russian military will begin to experience a lack of weapons.

Evropeyska Pravda cites reporting from Estonian err.ee, which quoted the head of the Intelligence Centre of the Estonian Defence Forces, Margo Grossberg.

"There are a lot of technicians in the Russian Federation. Although they have thrown away a quarter of the equipment concentrated there, mostly through fuel, they still have machinery," Grossberg said at a news conference at the Estonian Ministry of Defence on Monday.

He explained that, in total, a third of the entire Russian army's units were transferred to the country's border with Ukraine. This means that two-thirds remain at their bases with military equipment.

According to Grossberg, over the past 24 hours, Russian troops have failed to make significant progress in Ukraine.

According to the head of military intelligence, Russian units are continuing to attempt to surround Kyiv.

The huge Russian military column previously reported near Kyiv continues to stand in the same place as last week. The front of the column is about 30 km from the capital's city centre.

Jo ryssarna har gjort stora förluster helt klart.. Men undrar hur stora förluster som Ukrainas armé gjort?
Ibland när man läser här kan man tro att Ukrainas armé består av soldater som inte kan dö och fordon som inte kan sprängas. Jag stödjer absolut Ukrainas kamp men jag kan tänka mig att även dom fått ta mycket stryk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Hur stor är guldreserven i USA per skalle?
Försökte googla men fick inge vettigt svar..

Hur mycket som finns i Fort Knox är lite av en hemlighet. Jag skulle tippa på att det är tomt.

Jag kommer inte att argumentera att fiatvaluta är en bra idé med en strålande framtid framför sig, men Rysslands ekonomi är i detta sammanhang en parentes. Inte för ryssarna då, naturligtvis, men för resten av världen.

På kort sikt kommer det att bli lite övergångseffekter men sanningen är den att Rysslands ekonomi behöver resten av världen mer än resten av världen behöver Ryssland.
Citera
2022-03-07, 19:12
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Soppatorsk? Ingen vill nå fram till kyiv o gatustriderna som väntar?

Nån bro ska också va förstörd var det nån som skrev...

Hade dom inte ransoner för typ 2-3 dagar?
Sen är det väl även plusgrader och jävligt lerigt.

Kul att stå där med skrikande mage och bli beskjuten
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Soppatorsk? Ingen vill nå fram till kyiv o gatustriderna som väntar
Det senare kan man mer eller mindre garantera då det går lite sådär för ryssarna just nu:
https://twitter.com/Samfr/status/1500592555938963456
Citat:
Over 800 verfied vehicle/artillery losses for Russia now.
That can be taken as a the minimum baseline. Ukrainians are claiming about twice as much.
https://www.oryxspioenkop.com/2022/0...equipment.html

To put that in perspective just the photographically *verified* tank losses for Russia are now not far off the total number of tanks the British army have.

Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Kul att stå där med skrikande mage och bli beskjuten
Framförallt som utgångsdatum för deras militärransoner passerade 2015...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Verkar som enigheten börjar krackelera lite när oligarken Vladimir Lisin går ut med kritik:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rysk-st%C3%A5lmagnat-en-tragedi-som-%C3%A4r-sv%C3%A5r-att-r%C3%A4ttf%C3%A4rdiga/ar-AAUJxU0?ocid=msedgntp

Undrar om han har uppbackning? En sån kille borde ha politiskt inflytande. På sovjettiden fanns det inga maktcentra utanför partiet.

Om inte annat bör han ha lite stålar någonstans som han kan köpa sig några generaler som kan gripa Putin så eländet tar slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in