2022-03-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Jaha och ? Ryssland lär ju ha fler än ett örlogsfartyg. Vad spelar det för roll när hela styrkan redan befinner sig i Svarta Havet?

Flottbasen ligger vid Sevastopol.
Svevastapol ligger vid Svarta Havet.
Ukarina gränsar till Svarta Havet.
Bosporen ligger inte emellen Sevastpol och Ukraina.
Bosporen ligger mellan Svarta Havet och Medelhavet.

En stor del av en ryska flottan ligger och retar gallfebern på GB längst norska kusten där de då och då sticker inpå den irländska kusten. Det är just därför GB gärna vill hjälpa Sverige, för de är rätt trötta på att köra över (bokstavligen) ryssarnas båtar.
Citera
2022-03-07, 17:42
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nej, ryssarna verkar inte ens ha tillräckligt med soldater för att skydda sina tank och lastbilar..

Du kommer bli väldigt överraskad över hur detta befrielsekrig kommer att sluta.

Men jag klandrar dig inte, för någon annan nyhetsförmedling än MSM existera inte längre hos oss.

Har du någonsin frågat dig själv hur det kommer sig att man har infört denna censur?

Vad är man så rädd för? Sanningen?
Citera
2022-03-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ingen är perfekt. Oj jag gjorde en miss.

Sonnenswe har gjort typ 40.

Dina tjetjenska vänner är kanonmat allihopa Ingen miss det inte.
Citera
Medlem
Vi bevittnar antagligen den mest misslyckade krigsinsatsen någonsin här vad jag kan förstå.
Ryssland har redan förlorat..och frågan är väl mest bara hur mycket skada de kan undvika.
Ryssland är bankrutt innan sommaren här..och deras soldater slaktas i Ukraina bärandes undermåligt material och sittandes i skrot från 80-talet.
Den långa kolonnen norr om Ukraina hånskrattas det åt.
Jag kan på rak arm inte komma på ett större militärt misslyckande än detta..givet den korta tid det kommer att ta plus de förutsättningar som fanns på förhand.
I sanning remarkabelt.Ryssland har gjort bort sig grundligt inför hela världen,och den störste losern av dem alla är dead man walking Vladimir Putin.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Ryssland kan nå Sverige på under 4 minuter med kärnvapen.
Gud förbjude.
Var det där ett svar på mitt inlägg? Gud förbjude.
Citera
Medlem
DDRTVs avatar
Även om Ryssland tvingar Ukraina på knä ska de ut ut alla internationella sällskap. Bojkotta Ryssland som massmördar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej detta kan absolut inte gå enligt plan. Regimen trodde att man skulle kunna störta ukrainska regeringen på 5 dagar och sätta in en Vidkun Quisling, eller ännu värre en Kuusinen.

Krigsbrotten som begåtts visar specialoperationens ohygglighet.

Nej Putin fortsätter ett tag till så dom har 22 eller 28 Mig-planen måste in omedelbart. Det går också att starta från polsk mark.
Varför är det bara Ryssland som har rätt att kränka andra nationer?

Framtidsutsikter: Putin avgår i maj månad. Finns inget annat.

Eller så annonserar han sin avgång och krigets slut 1:a April. Fast Putin har ju första April varenda dag!
Citera
2022-03-07, 17:44
Medlem
anonym-s avatar
Vilka är värst, Mexiko eller Ryssland? Båda två mafiastater men vilken dödar flest?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Har du läst om deras skick. De lär inte klara av många knop till. Rysslands marina är sämre än Micronesiens.

Det är möjligt. Oberoende vilket skick den är i så, påverkar inte de grundläggande geografiska fakta som var Sevasopol ligger i förhållande till Ukraina och Bosporens position på jordklotet har ju varit ganska konstant de senaste miljoner åren.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ingen stor konvoj men jag antar att förarna är dödade.

Det ser också ut som om vägarna är svåra och fullt med lera. Har vägverket lagt ned?
Vägnätet har rätt varierande kvalitet, på landsbygden kan vägarna om de körs av tunga fordon förvandlas till en ren lervälling.
Exempelvis vägen mellan Odessa och Zatoka är asfalterad men hade när jag åkte på den djupa dikesliknande gropar av och till i vägbanan.
Så vägnätet lämnar en del i övrigt att önska.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Du är fan tappad du tror inte att Ryssland har 70 000 stridsvagnar va? Officiellt har Ryssland 12 000 stridsvagnar och av dessa 12 000 är Max 1/3 körbara och hälften av dem hyfsat nya.

Var kan vi läsa om detta?

Hur många stridsvagnar har Ukraina och hur stor andel är icke körbara?

Visste inte att sån här information fanns tillgänglig för civilbefolkningen!?

Ska bli mycket intressant att få läsa ditt svar.

Kanske rent av finns någon civil militärdatabas där alla länders militärer skriver upp vad dom har för materiel och så?

Spännande spännande!
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Att gå med på Rysslands kravlista nu vore enligt mig fel. Tror man på riktigt att man ska kunna lita på dessa dårar i regimen? Nej, dessutom finns ett ypperligt tillfälle att sänka Ryssland ekonomiskt. Vi kan också göra oss mindre beroende av olja och naturgas från kommunisterna.
Ja, jag vet. Det kommer kosta oss en del här i Europa men det är något vi får ta. I Ukraina har man fått betala med sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in