2022-03-07, 17:24
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En rysk underhållskonvoj i spillror. Verkar vara norr om Kiev.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500868109535698949

De verkar väldigt duktiga på att anordna bakhåll för deras tankbilar. Lär ju inte göra deras logistiska situation bättre
Citera
2022-03-07, 17:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Yes.., kanske försökte nå den där stillastående konvojen. Tror man kommer att få en brist på tankbilar i ryska armen..
Citera
2022-03-07, 17:25
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Utanför Sumy mer pansar som kört fast och fått på nosen.

https://twitter.com/JeffLEvans/status/1500864905582465033

Citat:

Sanslöst. Man hinner knappt med att läsa om all förstörd rysk utrustning. Och varje utbränt fordon innebär säker minst 2-3 döda ryssar. En mänsklig tragedi.

Det ryktas nu att ryska krigsmakten förbjuder sina soldater att ha med identifiering, troligtvis för att de döda helt enkelt ska försvinna (man försöker inte ens ta hand om dem). Är inte detta emot Genèvekonventionen?
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Hur ska ryssarna ha det? Anser de sig vara på slutkampen nu helt plötsligt och finns det en grad av demilitarisering som de siktar på? De verkar också ha tagit total avstamp från "avnazifiering" av landet.

Hur rimmar detta med diplomatin i Europa när man tvingar ett land med militära medel till att erkänna annekterade områden. Är det verkligen något land att se upp till? Kan man verkligen lita på att det slutar här med denna s.k "specialoperation" läs invasion.

https://www.reuters.com/world/kremlin-says-russian-military-action-will-stop-moment-if-ukraine-meets-2022-03-07/

Putin kommer aldrig sluta med sina "special operations", det finns numera i hans dna.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Nej, hela världen går inte åt helvete. Ryssland försvinner från kartan.
Jaha okej, bara Ryssland bra ju.....
Citera
2022-03-07, 17:26
Medlem
Som sagt regel här
Och bemöt folk

Du kallade inte mig troll men andra och jag påpekade reglerna och ja, jag vill ha hårda debatter med respekt

call me old fashion

men har sagt mitt så har du inget om UA kriget så är iaf vår diskussion över

Men du kommer tala med respekt nu

Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Om ordet "troll" är så känsligt bör du söka dig till en annan värld där ditt s.k. "safe space" är lag och du kan känna dig trygg.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Kan det göra Ryssland farligare? Till den grad att dom använder kärnvapen mot oss?
Farligare ja. Men kärnvapen känns avlägset. Och om kärnvapen blir aktuellt så lär Sverige inte ligga top-10 på targetlistan.
Its all fun and games till someone fires a nuke!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Ok... Om du är så dum så ger jag dig en länk:
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asyl.html

Hur många ukrainare fick ett positivt beslut om att bevilja flyktingstatus:
2014 - 7%
2015 - 3%
2016 - 5%
2017 - 6%
2018 - 2%
2019 - 2%
2020 - 1%

Det står ingenting om vilka regioner dessa ukrainare kom ifrån (de som fick stanna, till skillnad från de som inte fick stanna); jag frågade inte om vilka länder som var representerade i flyktingstatistiken. Du hävdade kategoriskt att inga ''invånare i Donbass'' fick flyktingstatus. Jag frågade ju dig om dina anekdotiska bevis (vars sanningshalt jag i och för sig tvekar på), eftersom du inte kan producera någon källa som bekräftar det du säger. Vem är det som är dum egentligen?

Ditt dravel om ''svensk statsnazism'' är fortfarande obevisat.
Senast redigerad av handelschon 2022-03-07 kl. 17:41.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Kan det vara soldater som helt enkelt deserterat?

Det kan också vara under transport på vägarna. Ryssland verkar inte kontrollera dem. Om de är ute och åker har de kanske svårt att försvara sig så då flyr de istället.
Citera
2022-03-07, 17:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Inga länder har millitärförläggningar inne i städerna, men alla länder har soldater som beskyddar civilbefolkningen i städerna.

Det är rätt att försvara städer med soldater.
Det är fel att bomba städer med civilbefolkning.

Moderna krig i städer utan bombning går långsamt för den invaderande makten måste genomsöka varje hus och varje rum i hela staden efter beväpnade personer.
Att inga länder har miltärförläggningar är ju ändå fel. Bara att kolla hur det ser ut i Sverige t ex.
Citera
2022-03-07, 17:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hävde inte ur mig osanning dock nazister står hellre på USA och EU sida än Abdullas och Ivan Nikolics...
Det är ju i slutändan deras hem EU nazisternas alltså.

Nej det kanske inte är osanning - men jag tycker det låter helt orimligt. Jag är oerhört skeptisk till att följande är sant:

Citat:
[…]
hela världens nazister stöttar USA och EU.

Så jag undrar om du har nåt stöd för ett sånt påstående? Varför stöttar nationalister en överstatlig organisation?
Citera
2022-03-07, 17:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
The Kremlin has announced its demands for ending the war in Ukraine:
-Ukraine must change its constitution to guarantee it won't join any "blocs", i.e. NATO + EU.
-Must recognise Crimea as part of Russia.
-Must recognise the eastern separatist regions as independent.
Att de håller sig borta från EU kan ryssarna glömma, men de andra kraven låter som en fungerande kompromiss. När Krim och Östra Ukraina sedan ser hur bra man har det i EU jämfört med hur de själva har det så kommer även de att vilja återansluta till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in