2022-03-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Frågan är vad ryssarna ska åka i framöver? Hittills har följande bilmärken beslutat att helt avsluta sin verksamhet i Ryssland: Nissan, General Motors, Toyota, Volkswagen, Volvo.
lada rolig bil.... tror jag oligarkerna kommer älskar nästan i nivå med RR
https://www.youtube.com/watch?v=1Cwiooaf32c&t=264s
Citera
2022-03-07, 16:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Kraven har kommit från Ryssland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Dags att Ukraina medger Rysslands krav nmagi så detta kan få ett slut! Men Zelenskyj fortsätter och offrar civila dag för dag medan han själv sitter säkert i sitt gömställe.
Inga orimliga krav ryssen sätter. Ukraina kan förbli neutrala och fortsätta sitt liv, va fan ska det i Nato och göra. Ja just det, USA vill komma ryssen in på huden. Jävla idioti!

Ukraina bör inte anta något av de patetiska krav som Ryssland ställt. Det får vara slutdaltat med orcherna.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
För er som är insatta i militären, hur sannolikt är det att Ryssland skulle gå in i Sverige?

Skrivs ju ändå en del i många länder om hotet mot Sverige, ingen rök utan eld ?

Kollegan har berättat att UK skulle gå in och hjälpa Sverige fullt ut om de klev in här, så någon hotbild måste vi ha ?
Osannolikt. Men ”Fienden kommer från öster”. Svensk militär strategi i evigheter.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Även Usa vill ha slut på kriget. Du sprider något du inte har en aning om. Ingen absolut ingen vinner på fortsatta strider.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer. Zelensky spelar sin roll alltför bra, och med alltför stor och schwungfulll inlevelse.

Risken är att någon till slut röjer honom ur vägen - och det behöver ingalunda vara en ryss.
Det tycks mig kort och gott som amerikanerna gör allt i sin makt för att inte provocera Putin. De låter Zelensky gapa på hjälp bäst han vill...
Citera
2022-03-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror att Zelensky har hamnat i sin egna "bubbla"

För oss som är åskådare så blir det mer och mer tydligt att det skulle bli bäst i slutändan om han går med på Putins kriterier, dom är inte helt orimliga utifrån omständigheterna.

Vi har länder som USA som häller bensin på elden och hetsar Zelensky. USA vill att detta krig ska utvecklas ännu mer, det är för mig uppenbart.

Det enda rimliga är att Ryssarna retirerar och överger sin imperialistiska mentalitet.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
så om jag börjar knivhugga dig i buken ska du sluta göra motstånd då efter dem första träffarna? för jag kan ju trots allt gå och kniva din mor ochså ifall du kämpar emot

Rysstrollens logik. Man får helt enkelt försöka vänja sig att det är sådär det fungerar hos dom.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
The Kremlin has announced its demands for ending the war in Ukraine:
-Ukraine must change its constitution to guarantee it won't join any "blocs", i.e. NATO + EU.
-Must recognise Crimea as part of Russia.
-Must recognise the eastern separatist regions as independent.
Citera
2022-03-07, 16:37
Medlem
Breaking!!!! Lastbil backade in i ryska ambassaden i Dublin.

Allt enligt Horan.
Citera
2022-03-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
The Kremlin has announced its demands for ending the war in Ukraine:
-Ukraine must change its constitution to guarantee it won't join any "blocs", i.e. NATO + EU.
-Must recognise Crimea as part of Russia.
-Must recognise the eastern separatist regions as independent.

Samt demilitariseringen ska slutföras. Glömde du?
Citera
Medlem
Du vet att det finns regler i denna diskussion så en bra början att läsa de innan man öppnar käften...

Låt bli följande:

1) Inlägg som bara består av en länk - det ska framgå varför innehållet är relevant i diskussionen.
2) Trollanklagelser - bemöt varandra i sak.
3) Tillåtna språk är svenska, norska, danska samt engelska. Inlägg på andra språk är inte tillåtna.

// mod

Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Rysstrollens logik. Man får helt enkelt försöka vänja sig att det är sådär det fungerar hos dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men Putin borde se utländsk media, Youtube, Twitter etc med alla övergivna och söderskjutna ryska stridsvagnar, pansarbilar, helikoptrar och flygplan.

Om man ska utgå från Carl Ljung som forska mycket om det här om Ondska under Psykologi. Så kan det ju vara så nu att Putin går igång på att göra illa sin egen befolkning och försöker hitta så många olika sätt han bara kan för att uppnå så mycket skada det bara går tills han når himlen.
Jag börjar bli orolig och undrar om hur jag kan ta mig till Finland… jag hoppas verkligen politikerna gör det rätta nu och skickar svenskar till Finland…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in