2022-03-07, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ifconfig
Jag kan faktiskt tänka mig att betala lite mer än Henrik Schyfferts:

"Det kostar oss alltså två quattro stagionis, en stor Fanta och ett Netflix-abonnemang att rädda livet på 80 000 människor i år. Det är inte dyrt."

Däremot anser jag att Henrik Schyffert har ännu mer råd att punga ut cash än medelsvensson.

Också ett efterblivet tänk. Vem som helst med två hjärnceller inser att det kommer att påverka människor oproportionerligt mycket. Henrik Schyffert och hans gäng kanske har råd med en 50% ökning av drivmedelspriser, men det har inte den pendlande barnfamiljen.
Citera
2022-03-07, 13:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Inte blandat sig i från första början samt inte brutit mot 1990 avtalet.
Menar du avtalet från 1994 då Sovjets kärnvapen i Ukraina överfördes till Ryssland i utbyte mot löften från Ryssland att respektera Ukrainas gränser?

https://web.archive.org/web/20170312052208/http://www.cfr.org/nonproliferation-arms-control-and-disarmament/budapest-memorandums-security-assurances-1994/p32484

Där blev allt ukrainarna grundlurade av ryssarna.
Citera
2022-03-07, 13:56
Medlem
ifconfigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Också ett efterblivet tänk. Vem som helst med två hjärnceller inser att det kommer att påverka människor oproportionerligt mycket. Henrik Schyffert och hans gäng kanske har råd med en 50% ökning av drivmedelspriser, men det har inte den pendlande barnfamiljen.

Exakt, Henrik Schyffert har säkerligen inte den mentala kapaciteten att inse det. Varken då eller nu.
Citera
2022-03-07, 13:56
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Och du kommer att bli fattig och ägd.
Vem kommer äga mig?
Citera
2022-03-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Visst är jag beredd att betala. Jag stödjer Ukraina fullt ut och inser att det kommer att kosta en hel del. Flyktingkrisen 2015 kostar varje svensk skattebetalare ca 2500 kr per månad och kommer att göra det under lång tid framöver. Jag är beredd att betala lika mycket för stödet till Ukraina. Stödet till ukrainarna kommer att behövas under mycket kortare då de är europeer och betydligt mycket mera välutbildade än de som kom under flyktingkrisen.

Slå av huvudsäkringen och gör din bostad strömlös. Ett utmärkt ställningstagande och du gör dig helt oberoende av rysk energi.
Citera
2022-03-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Vad har det med gas att göra? Du säger att det är förfärligt att gaspriserna går upp. Var det ingen som talade om för dig att Sverge knappt använder någon importerad gas i trollskolan?

Du förstår alltså inte hur energipriser fungerar?
Citera
2022-03-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Menar du avtalet från 1994 då Sovjets kärnvapen i Ukraina överfördes till Ryssland i utbyte mot löften från Ryssland att respektera Ukrainas gränser?

https://web.archive.org/web/20170312052208/http://www.cfr.org/nonproliferation-arms-control-and-disarmament/budapest-memorandums-security-assurances-1994/p32484

Där blev allt ukrainarna grundlurade av ryssarna.

Läs om, läs rätt
Skrev väldigt tydligt vilket år det gällde.
Citera
2022-03-07, 14:53
Medlem
Mycket. Det är varje civiliserat lands moraliska skyldighet att gå samman och bekämpa diktatur och förtryck var i världen det än påträffas.
Citera
2022-03-07, 14:59
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Läs om, läs rätt
Skrev väldigt tydligt vilket år det gällde.
Du skrev 1990 men precis inget mer, som om du inte vet mer och bara går på hörsägen från en diktator.
Citera
2022-03-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Börja med att stå upp för dina fattiga grannar i din kommun din pajas!

Du är alltså en av de bortskämda fegisarna jag syftade på!

Härligt!
Citera
2022-03-07, 15:04
Medlem
Citat:
Vilket efterblivet svar. Våra förfäder har spillt blod för att skapa välstånd åt oss, och du vill kasta bort det för att det råkar finnas andra som har det värre.

Deltar du i ett forum för åsikter eller du vill att alla ska tycka som du, en ny Putin variant?

Ja efterblivenhet är ett korrekt ordval!
Citera
2022-03-07, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Deltar du i ett forum för åsikter eller du vill att alla ska tycka som du, en ny Putin variant?

Ja efterblivenhet är ett korrekt ordval!

Jag är inte ute efter att alla ska tycka som mig. Jag ansåg att det är ett efterblivet argument att hävda att det är rätt att vi ska få det sämre bara för att andra har det dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in