2022-03-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Oj den har jag missat. Har du länk?

Finns i tråden. Jag hoppas någon kan hitta den.
Citera
2022-03-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Japp. Skulle säga att Lavrov är samma skit som Putin i den här konflikten iaf.

Vadå "i den här konflikten" fan va ni svenssons är känslostyrda alltså Otroligt. Därför politiken är som den är i detta landet haha. Symbolpolitikens land.
Citera
2022-03-07, 14:20
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
INGEN i toppen vill ha KRIG från NATO hade dem velat hade dem gått in kört clean out på Putlers trupper är dem det nu NEJ då NATO inte gått in och kommer inte gå in i Ukraina, Ingen påverkar Ukraina det är en ren skär lögn dags förstå det nu för dem gör sina val själva dem vill gå med i EU ingen har pressat dem att göra det NATO har avslagit ansökan för långt sedan!

Sedan peka på andra krigshärdar som INTE har ett dugg med Ukraina att göra är befängt varje lands krigshärd är det problemet och unikt men där kanske inte du klarar av att förstå det, Afghanistan drog dem sig ur pga Trump redan sade dem skulle göra så annars hade US varit kvar där utan någon jäkla NATO flagg!

Dags du börjar läsa på en smula istället för killgissa och fantisera runt saker som är felaktiga i ditt antagande!
Du verkar arg. Spar ditt krut till putin.

Till och med SE var med och bombade bort gaddafi. Och nu är det en rykande ruin med inbördeskrigsliknande system. Ingen vet ens vem som styr eländet. Och det kallas visst den arabiska våren. SÅ, nato är inte ett dugg bättre än putin i mina ögon.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det minsta Putin kommer att nöja sig med, är krim-halvön i någon form. Men jag tror inte han har kommit så långt i sin tankeprocess än.., iallafall utåt.

I nuläget är det nog fortfarande att radera ut den självständiga nationen Ukraina som driver honom. I ett nästa läget skulle han kunna nöja sig med mindre för att i ett senare skede åter påbörja nya attacker mot Ukraina. Tror dock inte att Ukraina eller världen i övrigt kommer att ge Ryssland något erbjudande om några landområden.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De har väl fått order från den gamle i bunkern, att ta Kyiv med en gång.
"- Das ist ein Befehl!"
Kommer inte att gå.
Haha, ja de kanske gör ett andra försök också. Konvojen börjar visst komma fram till Kiev nu.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10585145/Ukraine-war-Zelensky-declares-god-not-forgive-Russians-target-civilians.html#v-1010347793418308084
Citera
2022-03-07, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Fan jag är rätt besviken över detta kriget ändå. Trodde man skulle få se lite fränare grejer än gammalt jävla skrot från sovjet. Med tanke på alla drönare och annat som man kan skicka upp nu hade man förväntat sig att ryssen skulle komma med något häftigt som helt lamslagit hela Ukraina till den grad de hade slängt ner sina vapen och fullkomligt kapitulera. Nu känns det mer som någon uppdaterad version av WW2. Betyget 2 solar.
Jag är också besviken men vad det handlar om är att Nato hela tiden förmedlar exakt var ryska armén befinner sig och är på väg. Då är det lätt att tom bara med ett litet antal avancerade vapen kriga mot en jätte, särskilt på eget territorium och med god stridsmoral.
Om det inte hade varit för Nato så hade Ukraina varit borta nu. Svårt att se vad Ryssland kan göra mer än att bomba och svälta till underkastelse för att därefter gå in, alternativt fortsätta förlora massor av soldater och materiel.
Citera
2022-03-07, 14:22
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Efter corona, så inser man att det finns vapen som man inte vill ha ut.

Som berättelse, så jobbar en släkting till mig på ett läkemedelsföretag. De kan alltså med 100% sannolikhet ge möss cancer för att sedan forska på dem.

Vi vill nog inte veta hur illa detta kan bli.

Exakt så!!
Jag hoppas vi aldrig får veta om Putin sitter på kort som han inte spelat ut än... Med tanke på hur paranoid han varit över NATO i många år vore det märkligt om han inte har bättre militär kapacitet än den vi fått se i Ukraina.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det var som tusan. En stad med drygt 30000 invånare, 3-4 mil sydost om Kharkiv.
Dessutom en viktig flygplats där.

Det går fruktansvärt tungt för ryssarna nu.

Här finns mycket info om läget:

https://cornucopia.se/2022/03/uppdateras-omfattande-terrorbombningar-av-charkiv-ryssland-angriper-telekommunikationer-staderna-hal ler-ut-mot-de-ryska-anfallen/
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur gick det med dom ryska soldaterna som blev instängda i en hiss? Någon driftig ukrainare kapade elektriciteten.

Men vad hände sedan?

DÖD ÅT RYSSLAND!!!!

Det undrar man. Var de snälla ukrainarna gav de dom möjligheten att ge upp. Annars var det ju bara att droppa in bensin och tända på. Men de kanske inte gjorde det för att inte skada hissen.

Dumspån var det åtminstone. Använda en jävla hiss när huset inte var säkrat ännu.
Citera
2022-03-07, 14:23
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
De måste kunna visa upp någon form av "vinst" för det Ryska folket efter detta meningslösa krig, så att de skulle avbryta nu är helt otänkbart.

Putin brukar inte ha problem att ljuga, han kan väl hitta på någon vinst.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Jag har alltid undrat hur många/få robotar FM verkligen har i förråden. Nu när det visat sig att Rysslands förråd verkar lika tomma, så spelar det kanske mindre roll. Det blir dog fights med a-kan över Östersjön..
Under krig så blir det väldigt otekniskt efter ett tag. Innan kriget sitter en hel mängd nördar och läser listor hur lång en robot kan åka, efter ett tag inser man att den roboten kostar kanske 100 gånger så mycket som en soldat. Krig är först och främst en ekonomisk historia.

Kanske slutar det med spitfire ?
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina lägger ner sina vapen

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt

• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.
Men herrejisses.
Sen NÄR kan man lita på Ryssland??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in