2022-03-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja, men hur många?

Vi lär få rätt mycket. Tror du övriga världen bara skickar vapen till Ukraina?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En önske/julklappslista ifrån Ryssarna då.., och de vet ju hur illa kriget har gått nu efter en vecka. Så de vet ju lika väl att Ukraina kommer inte acceptera detta alls.

Ukraina struntar ju i hur deras deras ekonomi går, för de handlar det om deras framtida existens som nation.

Detta kommer att förkastas i sin helhet ifrån Ukrainas sida. Man har snubbar, vapen och minst en månad till utav "skitväder" offensivt där nere..

Hur kommer Rysslands ekonomi att se ut efter en månad, sex månader med ekonimiska sanktioner.., är ens Puin president då eller blivit avsatt i en kupp ?

Man kan också se det som att Putin letar efter en exitstrategi nu, någon liten ursäkt till att kunna avsluta kriget med hedern i behåll. Det är inte ens säkert att man räknar med att kunna få samtliga punkter genomförda och hoppas mer på att någon av dem skall bli verklighet, typ erkännande av Krim.

Det vore fint om det gick att ge honom en symbolisk win som inte har någon större relevans i verkligheten, men som ändå ger honom någonting att vifta med hemma. Typ att man skriver ett 100-årsavtal om Krim i likhet med det som en gång skrevs gällande Hong Kong. Då hinner han dö långt innan ett sånt avtal skall realiseras och det finns tid för flera regimbyten i Kreml innan diskussionen blir aktuell igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har sett dessa uppgifter tidigare i tråden, men finns det någon källa på att det stämmer? ¨

I övrigt håller jag med dig i din syn på saken.

https://www.reuters.com/world/kremlin-says-russian-military-action-will-stop-moment-if-ukraine-meets-2022-03-07/

Det är källan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina lägger ner sina vapen

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt

• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.

Det kommer inte handla om att lägga ner vapen. Det kommer handla om att lämna över all stridsörmåga till ryssland och svära bort Nato. Stor chans dom har till något alls efret det.
Citera
2022-03-07, 14:00
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jaha och NATO sade nej till en sådan förfrågan så kanske dags du läser på istället för den där propaganda manuset och ber läraren din ända en smula så det KANSKE ter sin lite trovärdigt, Just är det mest irrelevant den där smörjan du försöker få någon tro på!
Du verkar ju vara en putin, så det är väl inte bara i ryssland det finns hetsporrar.

Jag vill inte ha krig, framförallt vill jag att mina barn skall kunna växa upp och ha ett fint liv. Om det krävs offer för hetsporrar, så får det vara.

Det är inte ens fel att två träter, nato kan avsluta detta, men vill inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ukraina har slagit ut ett ryskt hangarfartyg utanför Krim. Och samtliga stridsflyg ombord sjönk med skeppet. Finns inget bildbevis att tillgå eftersom allt nu ligger på havets botten.
Jag minns inte vart jag läste detta men det spelar ju ingen roll...huvudsaken är att Ukraina nu vunnit kriget!!! Otroligt! Köp öl idag och fira detta mina vänner !!
Du får nog vänta med att köpa öl. Ukraina har inte vunnit kriget.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är väl inte konstigt att man skapar en korridor där man kan garantera folk säkerhet igenom, dvs igenom mark som de har ockuperat. Du är ju korkad om du tror att det vore en bra idé att leda det igenom ukrainsk mark för ryssarna.
Ahahaha!
Det är civila vi talar om din stolle.
Så jävla nice att Zelensky ägde ut putte puttelito igen!
Ryssland under gangster putin har visat sig helt opålitliga med allt. Detta inkluderar de första humanitära korridorena som putin inte respekterade.
Otroligt vilken lågt stående man som styr Ryssland.
Skämmigt.

Tänk att vara så inkompetent och ond så det ingår i din krigsplan att mörda civila. Bara för att man är så oerhört inkompetent och korrupt så man inte kan vinna på ett 'hedersamt' sätt.

Mvh
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Varför slösar du din tid på ett ryss-troll som mig?

Man vill ju få er att inse att ukrainarna också är människor och att invasioner är fel.

Det finns inget i Ukraina som rättfärdigar ett anfall, för med samma logik skulle man då behöva invadera alla länder, och naturligtvis även Ryssland med dess antisemitism.

Visst, det finns problem i Ukraina, men det finns det i alla länder, och den bästa lösningen är inte att leka mekaniserad Djingis khan. Ukraina får lösa sina problem självt, och vill man ändra på något får man använda diplomati.

På det viset dör det färre, och det är väl ändå bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Det kommer inte handla om att lägga ner vapen. Det kommer handla om att lämna över all stridsörmåga till ryssland och svära bort Nato. Stor chans dom har till något alls efret det.

Jag tycker det är rimligt att dom avstår NATO men får istället EU.
Citera
2022-03-07, 14:01
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Svårt att säga så är det ju.

Vad jag tror är att Ryssland kommer att mala på gata för gata hus för hus. så har det sett ut rent historiskt, Aleppo senast.

Sedan vet jag inte var det kommer ifrån att det ska gå snabbt för att det är ingenting som Putin har lovat utan att Ryssland mal till att de tycker att det är klart och ingen här i Väst vet när Ryssland kommer till att tycka att det är klart.

Nej, det går helt enligt planerna. Ska man invadera ett land så skickar man ju mängder med militärpolis och värnpliktiga i första ledet samt landsätter trupper på flygplatser nära huvudstaden. Absolut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Med tanke på hur ursunnigt Ukrainarna strider mot Ryssland så finns ingen chans i världen. Det är styrt av USA. Motivation är den absolut viktigaste faktorn i krig. Speciellt om man har en svag arme. Ukrainarna strider helt av egen kraft med ett ursinne som saknar motstycke i världshistorien. Närmast är att jämföra ned finska vinterkriget där finnarna spöade skiten ur en demoraliserad ryska armé.

Det är ett nytt narrativ som dykt från rysk propaganda upp att det är USA eg som ligger bakom det.

Kollade några ryssblaskor på nätet. De är helt korkade. I alla nyheter/artiklar står det att ryssen strider mot nazister och nationalister. Ryssarna måste vara den mest IQ-befriade folkgruppen på Jorden just nu.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det gör det.

Sluta läs Aftonbladet.

Bara för att det springer omkring nazi-smuts beväpnade med pansarskott och MANPAD:s bland civilbefolkningen innebär inte att man vinner något krig.

Jag är ledsen men din analytiska förmåga ger jag inte 5 rubel för.

Bara det att du på allvar tror dig veta vilka medier jag konsumerar. Är du 12 år eller?

Glöm inte befälhavaren över Azov som du ljög om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in