2022-03-07, 11:12
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vem är nervös? För vad? Tror du det här är nån jävla fotbollsmatch?
Spelar ju knappt ens nån roll vilken sida som "vinner" nu. Fattar du trögt eller? Skadan är redan skedd.
Inom några veckor så blir det sannolikt ett fredsavtal. Båda sidor deklarerar sig självklart som vinnare. Och då har krisen har inte ens börjat, för oss.

Jag brydde mig marginellt om Rysslands väl och ve innan denna shit-show. Och marginellt även nu.
Däremot bryr jag mig om landet jag lever i. Och att det uppenbarligen styrs av kretiner. Och är med i en union som styrs av blådårar. Dom störtar oss i fördärvet och du står och viftar med en jävla Ukraina-vimpel. "Yay demokrati!"

En "demokrati" ledd av en nerknarkad TV-skådis, som agerar fasad åt en drös jävla gansters och nazis. Vilken jävla fars!

Landet mellanmjölk är tydligen befolkat av blodtörstiga normies som börjar salivera så fort dom hör lite krigsskrammel.

Jo, folk verkar jävligt nervösa ditt jävla pucko. Överallt läser jag att Ukraina borde göra si också, men aldrig vad putin borde göra. Som om allt som sker är Ukrainas fel. Det om något är en jävla shit-show. Det är ryssland som har invaderat, inte Ukraina. En diktatur ledd av en psykiskt svag och lättpåverkad gubbe som agerar fasad åt alla oligarker. Det om något är en fars som man måste få stopp på. Ryssland har mer ansvar än Ukraina i detta. Precis som USA hade när man gick in i afghanistan, Irak, vietnam mm.
Citera
2022-03-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det märks att rysslandsrunkarna börjar bli nervösa. Dagligen läser jag kommentarer om att det är Ukraina som ska lägga ner vapnen, att omvärlden borde göra som putin vill i alla lägen. Att man ska ge upp sin stolthet och fightingspirit och lägga sig ner platt på marken och låta putin göra som han vill. Han kan ju bli lite sur och vresig om man inte gör som han säger. Inte en endaste tanke finns att putin måste göra sin del också och inte bara Ukraina och västvärlden. Bara för att putin hotar hela världen med våld och kärnvapen ska man inte låta han bestämma allt.
För att inte nämna talpunkten hur sanktionerna bara kommer skada europa mer än ryssland, eller att ryssland stärker sin ekonomi mer pga sanktioner, här nämner man gärna att kineserna ändå kommer köpa allt för tydligen var det bara en ren kompistjänst av ryssland att exportera till europa och importera europeiska produkter.

Ja tydligen så är ryssland ett ekonomiskt himmelrike som bara av ren godhet hållit resten av oss under armarna lite med råvaror osv. när deras mycket goda vänner kina annars hade velat köpa till högre pris för de älskar ryssland så mycket som vi borde göra enligt dessa människor. Ja Kina skulle aldrig utnyttja ett Ryssland som blivit mycket mer ekonomiskt beroende av dem.

Jag förmodar också att Putin bara är lite klumpig av sig när han hotar oss om vi inför ytterligare sanktioner, han vill ju bara vårt väl här men det sägs lite fel.
Senast redigerad av bytok 2022-03-07 kl. 11:16.
Citera
2022-03-07, 11:19
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Jo, folk verkar jävligt nervösa ditt jävla pucko. Överallt läser jag att Ukraina borde göra si också, men aldrig vad putin borde göra. Som om allt som sker är Ukrainas fel. Det om något är en jävla shit-show. Det är ryssland som har invaderat, inte Ukraina. En diktatur ledd av en psykiskt svag och lättpåverkad gubbe som agerar fasad åt alla oligarker. Det om något är en fars som man måste få stopp på. Ryssland har mer ansvar än Ukraina i detta. Precis som USA hade när man gick in i afghanistan, Irak, vietnam mm.

USA har varit i Ukraina i två decennier!
Känner du inte igen ett proxy-krig när du ser det?
Citera
2022-03-07, 11:24
Avslutad
De kommer att påverka mest personer som bor centralt i större städer som Örebro,Gävle,Stockholm,Västerås etc.

Ger man bara fan att köpa en ny skoter eller investera i fritidshuset och sluta gnälla över att en maxburgare kostar 5 kr mer skall ni få se att det här ordnar sig.

Är systembolaget så jävla viktigt för er?
Citera
2022-03-07, 11:32
Medlem
JustZlatans avatar
30 kr litern för diesel är jag redo att betala. Tycker dock att dessa masshysteriska sanktioner är fel. Men en positiv sak är att masskonsumtionen kommer att gå ner, vilket är bra för klimatet och miljön.
Citera
2022-03-07, 11:42
Medlem
BigBusinesss avatar
Mitt svar: hur mycket som helst. Putin är galen, och man måste göra allt man kan för att markera samt försöka stoppa honom.

Fin spin rysstrollen gör på allt.
Citera
2022-03-07, 11:58
Medlem
Jag är hellre död än röd. Jag är villig att betala det som krävs. Väst kommer klara dessa sanktioner. Det kommer leda till en svårt tid av omställning, men i väst finns det många goda och duktiga krafter. Vi måste satsa på försvaret, och på rättsväsendet, där man ser över yttre och inre hot.

Det jag vill se är att politikerna slutar att slösa bort skattepengar på skit och mutande av små vansinniga partier som C, MP, V och KD för att få regeringsmakt. Det som undergrävt Sverige är små skräppartier, med särintressen som ägnar sig åt utpressning av sittande regeringar, sedan lång tid tillbaka. Det handlar om politiker som saknar vett, som fått bestämma för mycket över majoriteten.
Citera
2022-03-07, 12:01
Medlem
Putin dödar barn jag kan betala allt. Jag tycker vi gå in och tar bort kukhuvudet även om vi riskerar atomvapen krig.
Citera
2022-03-07, 12:02
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Inte ett jävla skit. De här sanktionerna skadar Europa mer än det skadar Ryssland.

Oljepriset just nu ligger på 125-130 dollar per fat. Det kommer svida röv för er som är beroende av bilen. Absolut allt kommer bli dyrare för oss eftersom priser på det mesta är beroende av olja. Så inte nog med att vi har inflation från covid-tiden här i västvärlden, nu ska det bli ännu jävligare. FÖR VADÅ?! Putin kommer köra klart sin kampanj i Ukraina oavsett vad vi i väst gör.

Amerikanarna har fått dyrare pris vid pumpen och det klagas redan mycket. Men tillskillnad från EU kommer det höga priset få igång vår egenproduktion i Amerika igen. Ni som sitter i Europa är fucked. Ni blir fattigare och fattigare.
Dom här sanktionerna ställer till det ordentligt för oss så jag börjar bli riktigt förbannad för det kommer slå hårdast mot EU i slutändan.
Citera
2022-03-07, 12:04
Medlem
Är redo att betala en del. Blir vi inte av med dåren i Kreml blir det ännu dyrare längre fram precis som Tysklands leder uttryckte det.

Krig kostar stora pengar och detta är småpengar än så länge... vänta och se om vi inte agerar
Citera
2022-03-07, 12:05
Medlem
Dessutom kunde vi slänga pengar på ett ofarligt virus så har vi råd nu när människor verkligen dör på riktigt. Dvs småbarn och oskyldiga människor dör... inte 85 plussare som vid covid
Citera
2022-03-07, 12:05
Medlem
Sverige och de etniska svenskarna är oerhört försvagade av hundratals konfliktlösa år av ett unikt fullständigt välstånd, frossande och konfliktfritt bortskämmeri som nu alltså får folk att fullständigt göra i byxorna..

Mer stake i våra nordiska grannländer så se till å ta upp stridskuken o hjälp till o bidra för helvete!!

Men åååh tänk om jag måste sälja sommarstugan eller kan inte åka till Mallis varje sommar, allt tack vare regeringen?!

Förbenade sillamjölkar!

Kommer ryssen springer både soldater o yrkesofficerare medan sådana som du gnäller för att mellanmjölken blivit dyrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in