Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Ja, men det spelar ingen roll. Ska Ryssland jämna Sverige med marken krävs kärnvapen och andra massförstörelsevapen och då är nog hela världen utsatt. Har svårt se att Putin skulle attackera enbart Sverige.
Sedan hela världens styrka jämfört med Rysslands styrka är nog inte till Rysslands favör.
Jag tänkte nog innan att Sverige skulle ha svårt att försvara sig mot Ryssland, men när jag ser hur usel deras armé är och att de dessutom måste frakta över sina trupper över havet så känns det som att det enda vi har att frukta är flyganfall och kärnvapenkrig.
Han har gått fram med silkesvantar i Ukraina. Han skickade in värnpliktiga för att de som inte dog skulle bli härdade och få stridserfarenhet. Han ville ta Ukraina utan att slakta deras arme eftersom den skulle tjäna Putler sen om han bara snabbt lyckades byta ut regeringen.
Med sverige om han bara vill slå ut oss kommer han slå ut vårt flygförsvar och radarstationer med missiler och bombmattor. Därefter kan han släppa ner fallskärmstrupper som tar strategiska punkter.
Knappast så att han kommer med ångbåt...
Jag tror folk missuppfattat vad som sägs på nyheterna.. Han har gått in med 95% av vad de avsatt för invasionen.. inte 95% av hans totala styrkor..