2022-03-07, 10:39
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Du blandar ihop smart och ond. Typ som ett barn som kallar en elak person dum.

Är det smart att vara ond? Det leder allt som oftast till en hel del dåliga konsekvenser för den onde. Det barnet säger om den som är elak är ju sant.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Som har poängterats verkar det som att man endast ”behöver” vara rädd för Rysslands kärnvapen. Om jag före detta krig trodde att Sverige skulle vara en enkel match för Ryssland tror jag sannerligen inte det längre.

Jag tycker för övrigt att du är otrevlig, och om du är en vuxen människa borde du veta bättre. Och vem skriver ens imbecill? Lol.
Du måste vara totalt oförstående av vad som sker om du tror att vi skulle klara av ryssen, vakna imbecill
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Mm, Putin har en liten annan stil. Han lyssnar på bombarna och tanksånger samtidigt som han leker med plastbyggsatser av ryska tanks och dricker vodka.

https://youtu.be/6xMTZY38MHs

Ofta när han är så där stirrar han också tårögt mot en och säger att hans gardespansar skall förinta fascisterna. Genom överlägsen produktion skall vi vinna, säger han sedan.

Han har en karta med länder där fascisterna finns. Det är många länder skall du veta. Men de finns inte i Ryssland eller Belarus.
I sammanhanget behöver vi tala högt om den svenska statsnazismen. För att den svenska regeringen inte på något sätt reagerade på folkmordet befolkning i Donbass som utfördes av de ukrainska myndigheterna. Och Sverige erkände inte invånare i Donbass som flyktingar, utan erkänner invånare i Ukraina som flyktingar. Allt detta görs uteslutande på nationell basis.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Källa: The Guardian;
Citat:
Russia hasn’t bothered to attend today’s International Court of Justice hearing in the Hague, AP reports.
Citat:
A row of seats reserved for Russian lawyers at the International Court of Justice was empty Monday morning as the hearing opened.
Citera
2022-03-07, 10:40
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Som jag skrev tidigare, deras infanteri består av unga värnpliktiga som vill inte dö för Putin.
Infanteri har den lägsta status i den den ryska armén därför finns där etniska minoriteter som saknar stridsmoral.
Stormakten Ryssland har faktiskt slut på manskap, nu återstår bara reservister.

Putin saknar erfarna infanterisoldater. Tidigare brukade Sovjet lösa det genom att bara ösa in hundratusentals oerfarna bönder och fångar från arbetsläger som tvingades anfalla tyskarna genom att bakom de fanns NKVD divisioner som sköt de i ryggen om de inte sprang framåt.
Detta slöseri med soldater chockade tyskarna som mejade ner tusentals ryssar och så kom nästa våg som mejades ner igen, de ryska befälhavare hade ingen hänsyn till människoliv.

Putin vågar inte att slösa människoliv som på Sovjettiden.
De ryska soldaterna idag skall nog vara glada över att Nikita inte längre är vid liv och bygger om i Ukraina.
Citera
2022-03-07, 10:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Verkligen? Det är i alla fall inte jag som lägger upp en fejkbild på min egen Twitter, och sen använder den som källa till en lögn. Och sen när du blir påkommen, förklarar bort det med att du 'skojade till det'.

Den nivån av fjanteri är jag i alla fall inte på.

Hur ser Zelenskijs flitiga uppvaktande av Kina ut?
Vilja att ingå i BRI-projektet bl.a.

2018:

Ukraine: China Flexes Its Investment Muscle
“If China wants to come here and improve our ports and railways and build our roads, why would we stop them?”

https://thediplomat.com/2018/06/ukraine-china-flexes-its-investment-muscle/

Det är väl de enda som har möjligt och framförallt intresse till att investera i Ukraina.

Det är sådana här "missförstånd" måste lösas först:

Ukraine Proving An Unreliable Trade Partner As China Sourced Goods To Poland Are Refused Transit

https://www.silkroadbriefing.com/news/2022/01/20/ukraine-proving-an-unreliable-trade-partner-as-china-sourced-goods-to-poland-are-refused-transit/
Citera
2022-03-07, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det håller jag inte med om. Jag tycker bara att det är lite ledsamt att ryssarna invaderar ett demokratiskt land och mördar dess befolkning. Dessutom slår de sönder världsekonomin, vilket kommer drabba oss alla mycket hårt. Lite ledsen för det, det är allt 😥😥😥.
Rikta huvuddelen av din kritik mot USA, finns en jävlans massa bevis för hur dom agerat från Sovjets fall.

Ryssland har sagt från dag ett att det finns en röd linje, men det sket USA i som vanligt då dom är stört bäst och vill styra världen.
Citera
2022-03-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Personligen tror jag aldrig att en helt korrekt siffra kommer fram, framför allt om Ryssland kommer stå som "Segrare" de kommer aldrig att officiellt verifiera sina förluster. Då de vill försöka undvika intern kritik.
Hur Ukraina kommer agera är väl lite frågetecken runt, just nu vill de ju visa styrka så de rapporterar naturligtvis inte sina förluster. Men kan tänka mig det omvända att de överrapporterar vid en "vinnst" för att visa på Ryssens barbari.
Hur som hälst är detta vansinne, en mängd människor får sätta livet till och 2 länder kommer att få betala dyrt under många år p.g.a att en person vill visa sin makt och befästa "Sitt rike".

Ja, förlustsiffror kanske vi aldrig får veta och ibland är det kanske så att inte ens Ryssland/Ukraina själva har koll på sina förluster. Tänker på att det är en kommunikationsfråga.

Men vem som står kvar på slagfältet när det är över tänker jag på. Kanske Ryssland vinner och tar över hela Ukraina, kanske Ukraina står emot och kriget fortsätter i många år, kanske Ukraina vinner eftersom ryssarna av någon anledning inte fortsätter kriget utan drar sig tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Genomförde knappast stark bidrog troligvis, men vem vet dock vet vi idag hur USA under ett par år lyckats få Ukraina dit dom vill och EU, dessa planer har nog funnits under lång tid.

Antar att du sett Bernie Saunders anförande, rätt eller jäkligt tunga ord från en som verkligen vet?

För att inte tala om generalen på FOX, riktigt rakt på sak.

Har det varit en general som uttalat sig på Fox? Som sagt samma sak som tomten man såg tidigare som lyckats bli uppgraderad till överste innan pensionen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Nazistiska judar om man får tro de ryska fantasierna.

Knarkande nazistiska judar
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du klagade på folk som inte vill kämpa i en meningslös kamp. Då jag utgår ftån att du är svensk så frågade jag i vilken mån du har kämpat, för någonting som betyder något.

Spelar det nån roll vad jag säger? Men ja, jag brukar inte ge mig utan kamp. Tillförde detta något till tråden?
Citera
2022-03-07, 10:45
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Nazistiska judar om man får tro de ryska fantasierna.

Man kan bli förvånad över att de svenskar som är stolta nynazister och smyg-nazister och som gillar Hitler
idag är de alla emot den av Putin kallade nazistiska regeringen i Kiev De borde jo stödja de ukrainska nazister!

Plötsligt har nazism blivit ett fult ord för nynazister. WTF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in