Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Personligen tror jag aldrig att en helt korrekt siffra kommer fram, framför allt om Ryssland kommer stå som "Segrare" de kommer aldrig att officiellt verifiera sina förluster. Då de vill försöka undvika intern kritik.
Hur Ukraina kommer agera är väl lite frågetecken runt, just nu vill de ju visa styrka så de rapporterar naturligtvis inte sina förluster. Men kan tänka mig det omvända att de överrapporterar vid en "vinnst" för att visa på Ryssens barbari.
Hur som hälst är detta vansinne, en mängd människor får sätta livet till och 2 länder kommer att få betala dyrt under många år p.g.a att en person vill visa sin makt och befästa "Sitt rike".
Ja, förlustsiffror kanske vi aldrig får veta och ibland är det kanske så att inte ens Ryssland/Ukraina själva har koll på sina förluster. Tänker på att det är en kommunikationsfråga.
Men vem som står kvar på slagfältet när det är över tänker jag på. Kanske Ryssland vinner och tar över hela Ukraina, kanske Ukraina står emot och kriget fortsätter i många år, kanske Ukraina vinner eftersom ryssarna av någon anledning inte fortsätter kriget utan drar sig tillbaka.