2022-03-07, 08:54
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag skulle tro att i just fallet med Storbritannien har de sannolikt betydligt lägre mörkertal än andra länder då de har gratis testkit (folk kan hämta ut gratis) samt att många är föremål för obligatorisk testning. Fram tills för nyligen var t.ex. skolelever tvungna att testa sig med jämna mellanrum och t.o.m. varje dag i vissa situationer.

Det ÄR fler vaccinerade som smittas även räknat som andel, ja, men det förklaras också i den rapport du länkar till. Men det stora problemet är som sagt att kolumnen "Ovaccinerade" inte inkluderar de som vaccinerats med en dos eller där det gått mindre än 14 dagar efter den andra dosen. Om man räknar dessa personer är det 738,338 ovaccinerade personer som smittats mot 752,126 vaccinerade (minst 2 doser och mer än 14 dagar efter vaccination.

Eeh pratar vi om den här nu?
https://imgur.com/bAVFz9R

För det finns inga 1.4 miljoner smittade där.

Edit: ser att du måste använt den tidigare rapporten..

(edit:Alltså stämmer inte den här exakt, men fortfarande hamnar man inte på någon överdödlighet bland ovaccinerade)Men om vi förutsätter att det stämmer, så är det alltså 2-3x fler ovaccinerade som smittas (15-20 miljoner pers), men antalet (inte andelen) döda bland trippeln är 5x så hög, på en befolkningsgrupp som är 2-3x större, eller?
Senast redigerad av Laureth 2022-03-07 kl. 09:02.
Citera
2022-03-07, 09:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Eeh pratar vi om den här nu?
https://imgur.com/bAVFz9R

För det finns inga 1.4 miljoner smittade där.

Edit: ser att du måste använt den tidigare rapporten..

(edit:Alltså stämmer inte den här exakt, men fortfarande hamnar man inte på någon överdödlighet bland ovaccinerade)Men om vi förutsätter att det stämmer, så är det alltså 2-3x fler ovaccinerade som smittas, men antalet (inte andelen) döda bland trippeln är 5x så hög, på en befolkningsgrupp som är 2-3x större, eller?
Jo. Andelen ovaccinerade som dör är dubbelt så hög jämfört med trippelvaccinerade. I vissa åldersgrupper är andelen tre gånger så hög, och i en åldersgrupp är den fyra gånger så hög. Det finns ett par exempel där den är ännu högre, men då antalet döda är så litet i de åldersgrupperna blir det statistiskt osäkert.
Citera
2022-03-07, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, jo tack. Jag känner till att det finns gott om konspirationssidor på nätet och att vissa av dem är på främmande språk. Det är liksom ingenting du behöver berätta. Du kan säkert hitta lika många sidor som talar om att världens styrs av utomjordingar, att Elvis lever m.m., som du kan hitta på rörande att Covid19 -vaccinet är farligt och förändrar våra gener, gör oss impotenta m.m. Något som ändå förvånar mig är att ni antivaxare så okritiskt utgår från att viruset är ofarligt men att vaccinet är livsfarligt. Hur har ni kommit fram till den slutsatsen?

Jag har aldrig trott att en influensa är ofarlig för väldigt gamla eller multisjuka. Men jag vet att covid-19 är lika ofarligt som en förkylning o kanske feber för friska personer ganska högt upp i åldern. Du vet väl att det är nånting som 0.06 % chans att bli så dålig så man behöver sjukhusvård eller dör om man är frisk?

Tycker faktiskt det är att göra det lite väl enkelt för sig att kalla allt som går emot det man själv tror på för konspiration. Och du kan tänka så långt så du förstår att forskare, läkare och alla andra som insett att mRNA tekniken är farlig för immunförsvaret blir censurerade eller bortplockade direkt från sidor du tror är helt sanningsenliga. Därför måste dom gå andra vägar är det svårt för dig att förstå?

Men ta dina sprutor du o verkligen lycka till.
Citera
2022-03-07, 10:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Japp! Den 14 april tappar alla sin immunitet och en ny våg följer..

Vi får se. Tror kanske inte att det finns ett magiskt datum, men många som fått sin tredje dos börjar nog bli av mitt sitt skydd. De som fått antikroppar från smitta under jan börjar nog också få lite klent skydd. Samtidigt var det ju många som blev smittade senare och där finns det nog skydd kvar. Vad det här betyder för helheten är svårbedömt. Utesluter inte ny våg under april, kanske senare delen av april. Om inte lär vi får ny våg under oktober. Brukar ju bli så några veckor efter skolorna öppnat efter lovet.
Citera
2022-03-07, 10:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag har aldrig trott att en influensa är ofarlig för väldigt gamla eller multisjuka. Men jag vet att covid-19 är lika ofarligt som en förkylning o kanske feber för friska personer ganska högt upp i åldern. Du vet väl att det är nånting som 0.06 % chans att bli så dålig så man behöver sjukhusvård eller dör om man är frisk?

Tycker faktiskt det är att göra det lite väl enkelt för sig att kalla allt som går emot det man själv tror på för konspiration. Och du kan tänka så långt så du förstår att forskare, läkare och alla andra som insett att mRNA tekniken är farlig för immunförsvaret blir censurerade eller bortplockade direkt från sidor du tror är helt sanningsenliga. Därför måste dom gå andra vägar är det svårt för dig att förstå?

Om du tittar på vilken enorm överrepresentation det finns för ovaccinerade bland svårt sjuka och döda så finns alla skäl i världen för att vaccinera sig.

Jag vet också att det finns en massa foliehattar och statsterrorister som försöker sprida vaccinmotstånd. Vet också att en del av dessa får sin "information" bortplockad från nätet. Om det är rätt eller fel kan förstås diskuteras. Alla borde ha rätt att få komma till tals hur stolliga åsikter man än har. Sen vet jag att det finns åsikter om att de som sprider fejk-news inte ska få göra det, eftersom det kan vara skadligt för samhället. Jag förstår tanken, men håller nog inte riktigt med.
Citera
2022-03-07, 10:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Och du kan tänka så långt så du förstår att forskare, läkare och alla andra som insett att mRNA tekniken är farlig för immunförsvaret blir censurerade eller bortplockade direkt från sidor du tror är helt sanningsenliga. Därför måste dom gå andra vägar är det svårt för dig att förstå?

De blir inte bortplockade eller censurerade för att de kommer med motstridig information - de blir bortplockade för att informationen i de allra flesta fall är falsk eller åtminstone helt grundlös och där man trots detta försöker ge sken av att den är korrekt för att påverka folk i endera riktningen.

Personligen tycker jag det är synd. Jag tycker man skall låta folk ha fel hur mycket de vill. Och det är, enligt min åsikt, det största misstaget med hanteringen av pandemin på ett informationsmässigt plan. Man har genom den censuren skapat det monster man nu ägnar tid åt att bekämpa - enbart för att man inte vill låta folk ha fel.

Ett klassiskt exempel är de numera berömda dokumenten som ingår i Pfizers ansökan om tillstånd hos FDA. Det sitter alltså folk och producerar videos där de påstår att Pfizer försök dölja dessa dokument i 75 år. Men det är ju inte sant. Det är ju lögn. Samma personer säger sig också ha hittat uppgifter i dokumenten där en nio sidor lång lista påstås vara biverkningar som samlats in.

Inget av det här är sant, det är lögn och förbannad dikt. Men man kan fråga sig vad problemet är om folk inbillar sig att det här är sant? Låt dem tro det, det är min åsikt. Det skadar ingen att låta folk bete sig som ointelligenta grobianer så länge det inte drabbar någon annan. Antagligen sorteras de slutligen bort från genpoolen genom rent Darwinistiska principer.

Det finns ett antal personer här på FB som t.o.m. sitter och argumenterar för att Pfizer-påståendena som nämns ovan skulle vara sanna. Det vägrar t.o.m. erkänna att de har fel även om man pekar ut för de var i dokumenten det står i klartext att de har fel. Skall vi verkligen beröva dem möjligheten att få ha fel? Jag tycker inte det. I själva verket tycker jag att det är min rätt att få möjlighet att identifiera dessa fåntrattar och ointelligenta clowner. Vi som tillhör det, skall vi säga "något mer intellektuellt begåvade skiktet" borde snarare tillhandahålla en veritabel portal med möjligheter för dessa personer där de kan publicera sina alster. Ju förr desto bättre. I det avseendet gör Flashback ett sjusärdeles arbete.
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-07 kl. 10:31.
Citera
2022-03-07, 10:25
Medlem
YT tyckte jag skulle titta på John Campbell igår och startede en video där han gick igenom en undersökning som påvisar 70% minskad risk för att avlida om man använder ivermectin istället för remdesivir.

Stämmer det är det en jätteskandal och alla konspirationsteorier är sanna.
Citera
2022-03-07, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det låter ju som utmärkta siffror? Med tanke på att vaccinationstäckning lär ligga runt 96-98% i de mest utsatta grupperna så innebär det att många fler hade dött om dom inte varit vaccinerade. en grupp på <4% står för 15% av dödsfallen. Baserat endast på dessa siffrorna så verkar alltså vaccinet ge ett skydd på åtminstone 75%. Inte illa!

Samma sak med trippelvaccinerade - så länga det är fler än 70% av de de vaccinerade som även har taget boostersprutan så innebär det att den skyddar.

Nej, läs statistiken ordentligt. Det ska ha gått ett antal veckor efter sprutan innan man räknas som vaccinerad. Och vi vet att immunförsvaret sänks under två veckor efter sprutan. Kategorin "ovaccinerade" innehåller alltså en massa människor som insjuknat under denna känsliga period efter att de vaccinerats.
Genom detta statistiska trick skylls alltså vaccinets skadeverkningar på de ovaccinerade.

Läs det här för en djupare förklaring:
https://boriquagato.substack.com/p/bayesian-datacrime-defining-vaccine
Citera
2022-03-07, 10:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Nej, läs statistiken ordentligt. Det ska ha gått ett antal veckor efter sprutan innan man räknas som vaccinerad. Och vi vet att immunförsvaret sänks under två veckor efter sprutan. Kategorin "ovaccinerade" innehåller alltså en massa människor som insjuknat under denna känsliga period efter att de vaccinerats.
Genom detta statistiska trick skylls alltså vaccinets skadeverkningar på de ovaccinerade.

Läs det här för en djupare förklaring:
https://boriquagato.substack.com/p/bayesian-datacrime-defining-vaccine
DU menar alltså att om de inte varit vaccinerade så hade de varit sterilt immuna mot SARS-CoV-2 och aldrig blivit smittade? Haha, var FÅR ni allt ifrån?

Immunförsvaret "sänks under två veckor efter sprutan"...? Att bli smittad är "vaccinets skadeverkning"...? Haha...
Citera
2022-03-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi får se. Tror kanske inte att det finns ett magiskt datum, men många som fått sin tredje dos börjar nog bli av mitt sitt skydd. De som fått antikroppar från smitta under jan börjar nog också få lite klent skydd. Samtidigt var det ju många som blev smittade senare och där finns det nog skydd kvar. Vad det här betyder för helheten är svårbedömt. Utesluter inte ny våg under april, kanske senare delen av april. Om inte lär vi får ny våg under oktober. Brukar ju bli så några veckor efter skolorna öppnat efter lovet.

Du måste nog också kontakta NZ och Hongkong!
Dom verkar tappa greppet totalt!

Skolor och annan verksamhet bör genast stängas på obestämd tid!

Allt enligt din och Einhorns bestämda åsikt
Citera
2022-03-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Utmärkt?

Så det är bra att riskgrupperna som vaccinet var tänkt att skydda står för de som dör? Ok.

10% av de döda är ovaccinerade, 20% av landet är ovaccinerat, vilket ger en överrepresentation på 60~ personer bland de vaccinerade. Det pekar på att det inte finns något som helst skydd.

Det är färre än 50% som tagit 3e dosen.

beh inlägget kapades aja whatever. Du är galen.

Ja, det är riskgrupperna som dör, även med vaccin. Poängen är att det skulle vara mååånga fler som dog om dom inte var vaccinerade. Om vaccinationstäckningen är ca 96% i riskgrupperna och de ovaccinerade står för 15% av dödsfallen så kan man konstatera att det troligen hade varit runt 5 ggr fler döda utan vaccin. Jag tycker det är utmärkt utfall!

Samma sak gäller de som tagit 3:e dosen - när det gäller dödsfall så är det även här mest intressant hur täckningen ser ut bland riskgrupperna. Spontan gissning är att även här är täckningen över 90% vilket innebär att 3:e dosen räddat en hel drös med liv. Så länge vaccinationstäckningen i riskgrupper är högre än andelen dödsfall i samma grupp så skyddar vaccinet.
Citera
2022-03-07, 12:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Du måste nog också kontakta NZ och Hongkong!
Dom verkar tappa greppet totalt!

Skolor och annan verksamhet bör genast stängas på obestämd tid!

Allt enligt din och Einhorns bestämda åsikt

Lite intressant är att Einhorn nämnde saker som jag skrivit. Bland annat jämförelsen med Estonia och den icke existerande överdödligheten år 1994. Resonemanget om att överdödlighet är ett sådant trubbigt mått. Man skulle kunna tro att Einhorn läst vad jag skrivit här på Flashback, eller så är det någon annan som gjort det och pratat med henne.

Något annat jag tycker är intressant. Det sprids ett rykte om att vi inte haft någon överdödlighet under år 2020 på konspirationssidor och i olika forum. Detta trots att det var en betydande överdödlighet det året. Även när de definitioner de själva använder går emot dem, så fortsätter de att använda dem. Einhorn konstaterar precis som jag gjort (faktiskt i en helt egen tråd), att regeringens koronastrategi är precis den som förordnas av Bolsonaro och olika nazistgrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in