2022-03-07, 09:05
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverbend92
Är det någon som har mer information gällande mannen som tagit livet av sig? Vem är det av alla pedofiler? Och har någon information om cyklande Gävle-pedofilen?

han kallades "mannen som inte kunde sluta prata". Har avhandlats för länge sen. Tröttsamt med en massa aftonbladet-läsare som tjatar om detta gamla fall nu.
Citera
2022-03-07, 09:51
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hehe, aftonbladet försöker sig på en smutskastningskampanj av dumpen på facebook, men det får inte riktigt det resultatet de hade önskat sig...

99% av alla kommentarer tycker att idioten som tog livet av sig får skylla sig själv och att AB kanske borde fokusera på alla offer istället för hur synd det är om förövaren som tog livet av sig.
Jag blev så jävla glad när jag läste kommentar efter kommentar där alla tyckte ungefär likadant, det ger en liten fingervisning om den allmänna åsikten om pedofiler och hur mycket deras existens är värd.

Mitt liv är endast ägnat åt att reta dig. Samt ligga med din fru och dotter, även om dom är motbjudande. Men med går det!

Tror att facebook är lite för offentligt för de flesta. Att försvara pedofiler eller ens antyda en invändning är paria. Du blir snabbt anklagad för att vara pedofil. Händer ju här i tråden hela tiden. Därför som det är så ensidigt på aftonbladets facebook.

Här på flashback kan du vara anonym, så en sådan anklagelse om att vara pedofil borde inte göra så mycket. Ändå blir folk förskräckta över anklagelsen.
Citera
2022-03-07, 10:12
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
I mina ögon är det en sjukdom. Den må vara obotlig, något det också tvistas om, men det är lik förbannat en sjukdom. Därför kan jag inte skriva under på att vilja mörda alla pedofiler. De är helt enkelt sjuka. Men hur kan jag då skratta åt sjuka människor? Det gör jag inte. Jag hånar svin som saknar moral, självbehärskning och konsekvenstänkande och som är beredda att låta sin sjukdom förstöra andras liv. Gör man det är man värd att straffas. En pedofil som däremot inte kan tänka sig att förstöra ett barns liv har jag inga problem med. Vi har alla monster inom oss av olika slag. Att kunna behärska demonerna är en del av att klassas som vuxen.

Läggning eller sjukdom spelar mindre roll för mig. Jag överlåter det till forskare att reda ut det om de känner för att ta tag i det. Problemet är att det de gör är ett brott och måste stoppas. Så länge samhället skiter i problemet är dumpen nödvändig.

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hehe, aftonbladet försöker sig på en smutskastningskampanj av dumpen på facebook, men det får inte riktigt det resultatet de hade önskat sig...

99% av alla kommentarer tycker att idioten som tog livet av sig får skylla sig själv och att AB kanske borde fokusera på alla offer istället för hur synd det är om förövaren som tog livet av sig.
Jag blev så jävla glad när jag läste kommentar efter kommentar där alla tyckte ungefär likadant, det ger en liten fingervisning om den allmänna åsikten om pedofiler och hur mycket deras existens är värd.

Vänstern missar verkligheten igen. Skulle inte förvåna mig om AB:s redaktion är överrepresenterad av peddos.

Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Här på flashback kan du vara anonym, så en sådan anklagelse om att vara pedofil borde inte göra så mycket. Ändå blir folk förskräckta över anklagelsen.

Du tycker det är märkligt?
Citera
2022-03-07, 10:15
Medlem
BoHanssons avatar
Vem var det som tog livet av sig? Nån som vet?
Citera
2022-03-07, 10:22
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn

Du tycker det är märkligt?

Om jag tycker det är märkligt att folk reagerar starkt på att bli kallade pedofiler på flashback när dom kritiserar Dumpen?

När jag tänker efter. Du har rätt... Det är inte så märkligt.

Jag är bara van att identifierar mig som en pedofil. Därför är jag obekymrad.

Men jag reagerade när någon kallade mig för incel härom dagen. Då försvarade jag mig. Vi har ju alla vår inre identitet som vi försvarar. Min är inte så gångbar under eget namn på facebook bara!
Citera
2022-03-07, 10:33
Medlem
jamtlandoffroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jens Ganman som är en bifigur i detta har ju gjort ett eget gräv om en pedofil som är överläkare på psykiatrin i Östersund, någon som har listat ut vem denne är?
Inte så svårt att lista ut. hittar bara en som passar, överläkare på psyk. Fyllde 50 igår.
Mer eftersökt än vanligt pekar mot att det är han.
Halvöppen fb, går bara att se gemensamma vänner.
Barnen skrivna hos exet som har annat efternamn, hon är ironiskt nog barnläkare .
Han har tidigare bott på den adressen som ligger väldigt fint till och kåken värderades senast till strax under 6 millar.

Men vi kan väl lämna familjen utanför, dom har det nog jävligt ändå antar jag.

Bildgoogla överläkare östersund psykiatri så kommer det upp en snubbe DS. Verkar vara omtyckt på jobbet.

Ironiskt nog finns det en till pedofil på samma avdelnimng https://www.op.se/2022-03-03/lakare-anmalde-misshandel--anholls-misstankt-for-barnporrbrott?fbclid=IwAR0OdyVebpPb0VvYXeZ0C1KD-UL0 1OFlZrpXdJnQO1FtAahv135Hl7tG7x8 (betalvägg) men har läst artikeln i papperstidmingen och denne skall inte arbeta kvar.

Har hört från en vän som varit intagen att det arbetar märkliga typer på psyk Östersund men har tidigare avfärdat vännen som partisk, kanske skulle gräva lite mer i det och få några namn.
Citera
2022-03-07, 10:58
Avslutad
Kul med lite drag på Dumpen igen när man tittar in efter några dagars frånvaro!

Jösses-gäddan var rätt ointressant förutom hans tidigare dom på 10 år för försök till mord, försök till grovt rån och misshandel. Otäck jävel. Undrar vad han skulle hitta på med en kniv och kaustiksoda? Senaste killen var mest tröttsam... Yes yes yes yes yes yesyesyesyesyesyes

Migrän-Martin var däremot ett praktfullt napp! Själv kommer jag alltid minnas honom som A2M-Martin. Den perverse ass 2 mouth pedofilen.

- Ta dig analt framför (sexåringen)?
- Ja!!!!! Gärna tack
- Och sen till munnen? Du sa att hon vill göra allt du njuter av...
- Mmmm
- Även det?

Det framgår inte riktigt om det var mamman som skulle få smaka sin chokladtopping framför barnet, eller om barnet skulle smaka kuk besudlad av moderns anus, men båda alternativen låter väldigt äckliga.

Han kanske trodde att han skulle gå säker för att han läst genusvetenskap och gjort sentimentala sliskiga pop-ballader? Så mycket PK skit på hans gamla blogg att man storknar. Fredrik och Filip hyllas och könsnormer ska brytas, som exempel. Han säger: "...jag ville ta avstånd från allt som har med män och gitarrer att göra. Det är ett så otroligt symbolladdat instrument och så förknippat med manlighet".

Han kanske ska sätta på lösögonfransarna och sminka upp sig igen, och släppa lite ny sirapspop? Låtskrivandet kan ju få fart igen med prosa som denna: "Jag kan nästan känna värmen från eran hud mot min. Hennes mjuka och lena hud mot min. Hennes mjuka kropp mot mitt svullna kön..."

Hoppas det smutsiga A2M-peddots fru begär skilsmässa och tar ungarna med sig.
Citera
2022-03-07, 11:12
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow

Jösses-gäddan var rätt ointressant förutom hans tidigare dom på 10 år för försök till mord, försök till grovt rån och misshandel. Otäck jävel. Undrar vad han skulle hitta på med en kniv och kaustiksoda? Senaste killen var mest tröttsam... Yes yes yes yes yes yesyesyesyesyesyes

Migrän-Martin var däremot ett praktfullt napp! Själv kommer jag alltid minnas honom som A2M-Martin. Den perverse ass 2 mouth pedofilen.

- Ja!!!!! Gärna tack
- Mmmm
- Även det?

Det framgår inte riktigt om det var mamman som skulle få smaka sin chokladtopping framför barnet, eller om barnet skulle smaka kuk besudlad av moderns anus, men båda alternativen låter väldigt äckliga.

Han kanske trodde att han skulle gå säker för att han läst genusvetenskap och gjort sentimentala sliskiga pop-ballader? Så mycket PK skit på hans gamla blogg att man storknar. Fredrik och Filip hyllas och könsnormer ska brytas, som exempel. Han säger: "...jag ville ta avstånd från allt som har med män och gitarrer att göra. Det är ett så otroligt symbolladdat instrument och så förknippat med manlighet".

Han kanske ska sätta på lösögonfransarna och sminka upp sig igen, och släppa lite ny sirapspop? Låtskrivandet kan ju få fart igen med prosa som denna: "Jag kan nästan känna värmen från eran hud mot min. Hennes mjuka och lena hud mot min. Hennes mjuka kropp mot mitt svullna kön..."

Jag tror han hade låtit hela familjen smaka chokladkristyr. Sharing is caring verkar vara hans melodi...

Instämmer i övrigt. Skönt att de avslöjade en så genomrutten och falsk jävel. Fjäska omkring som genusråtta och vara så jävla PK för att nästa sekund söka barn i sexuellt syfte. Han kommer uppenbarligen bli av med barn och fru. Jag gissar att hon redan dragit till sina föräldrar eller dylikt med ungarna.
Citera
2022-03-07, 11:18
Medlem
Hittar fortfarande inte om ja söker på M (namnet han säger i filmen + genusvetenskap (el om ja söker på 75 hp)
Citera
2022-03-07, 11:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow

- Ja!!!!! Gärna tack
- Mmmm
- Även det?

Han tycker gitarr är en symbol för manlighet. Vad säger man då om videon på youtube där han sitter på en båt och spelar på en cittra och sjunger. Det var nog det mest patetiska jag har sett inom musikväg. Skämdes så jag var tvungen att sluta och titta.
Citera
2022-03-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Helt sanslöst.

Jag kände en gubbe som satte sig själv i stora skulder. Han började supa och gick ner sig. Han slutade öppna sin post. Han blåste delägare i företaget på pengar.
När jag och min fru hittade honom hängd låg det drivor av oöppnad post i lägenheten. På köksbordet låg dock ett öppnat brev från Kronofogden med inte sådär jätterolig läsning.
Har Kronofogden en del av ansvaret för hans självmord?

Indirekt, genom vänners vänner, kände jag en kvinna som lämnades av sin man. Kvinnan hade fått upprepade psykoser och vid ett tillfällde skadat deras gemensamma barn. Mannen stod inte ut utan flydde med barnet till sitt föräldrahem. Kvinnan var helt förstörd och ångerfull. Hon kastade sig framför ett pendeltåg. Hade mannen en del av ansvaret här?

Hängde kronofogden ut mannen för allmän beskådan? Var kronofogdens syfte att hela världen skulle känna till alla skulder och blåsningen? Var syftet att alla skulle se gubben som ett jävla svin?

Hängde mannen ut kvinnan för allmän beskådan? Var hans syfte att alla skulle känna till vad hon gjort och att alla skulle tycka att hon var ett jävla svin?
Skulle hon behövde leva resten av sitt liv med den skammen?

Isf. Ja. Bra liknelser.
I annat fall: Otroligt dåliga liknelser.

Du borde läsa på lite om skam och vad det gör med människor. Tror det vore bra för dig.
Citera
2022-03-07, 11:46
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Hängde kronofogden ut mannen för allmän beskådan? Var kronofogdens syfte att hela världen skulle känna till alla skulder och blåsningen? Var syftet att alla skulle se gubben som ett jävla svin?

Hängde mannen ut kvinnan för allmän beskådan? Var hans syfte att alla skulle känna till vad hon gjort och att alla skulle tycka att hon var ett jävla svin?
Skulle hon behövde leva resten av sitt liv med den skammen?

Isf. Ja. Bra liknelser.
I annat fall: Otroligt dåliga liknelser.

Du borde läsa på lite om skam och vad det gör med människor. Tror det vore bra för dig.

Liknelser är svårt. Om någon ör skyldig en pengar och man vänder sig till kronofogden så är chansen stor att de agerar,

Är man barn och blir knullad i röven av en gammal gubbe och vänder sitt rättssamhället är chansen att få hjälp betydligt mindre.

Dumpens lösning är långt ifrån perfekt men barnens väl går före vuxnas som enormt mycket bättre förutsättningar att reda ut sina problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in