2022-03-07, 07:36
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nej det menar jag inte, då missuppfattar du mig. Men ibland är det "bättre att fly än illa fäkta"...

1) Ukraina vägrar ge upp, kriget blir långt och utdraget, ryssen vinner och hela Ukraina ligger i total ruin med miljoner döda.
2) Ukraina ger upp direkt, ryssen vinner och Ukraina har kvar sitt folk och kulturarv intakt och kan komma igen senare i frihetskampen (Putler lever inte i evighet)

Själv skulle jag hellre föredra alternativ nr 2...

Men själv skulle du såklart med glädje skicka dig själv och din familj till köttkvarnarna bara för den goda sakens skull, oberoende vad det slutgiltiga resultatet blir?

Det är ju samma sak tex att Nato ligger lågt, istället för att gå in med full trupp i Ukraina och starta WW3 med kanske kärnvapenkrig som följd. Heroiskt? Ja! Smart? Nej!

Putler är galen och måste bemötas därefter..
3) Ukraina vägrar ge upp Skjuter sönder alla transporter till Ryska trupper inne i landet.
Trupperna blir utan mat drivmedel och ammunition, tvingas ge upp.
Missnöjet med Putin växer inom armen och de avsätter honom.
Citera
2022-03-07, 07:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Visst så är det härligt, jag blir glad när jag tänker på det 😁

Man borde kanske tänkt efter ett tag innan man gjorde valet kan jag tycka.
Citera
2022-03-07, 07:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jösses Putin anställer syriska jihadister.. hur långt kan man sjunka...

Anställer han terrorister också ?

Putin har väl fullt av dem i inrikestrupperna som slår ner den inhemska befolkningen.
Citera
2022-03-07, 07:37
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ska jag göra läxan åt dig? Vad står det under punkt 2?

Det är du som hävdar att USA brutit mot avtalet. Då får du visa hur. Det är så en diskussion vanligen går till mellan vuxna; den som påstår att något hänt får också visa att så är fallet.

Jag har varit mer än snäll och redan lärt dig att det finns något som heter Budapestmemorandumet och att detta är något annat är Minskavtalen (som alltså inte är ett avtal, utan två), samt givit dig en länk till Budapestmemorandumet. Nu får du visa vad det är USA skall ha brutit mot och hur.
Citera
2022-03-07, 07:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
3) Ukraina vägrar ge upp Skjuter sönder alla transporter till Ryska trupper inne i landet.
Trupperna blir utan mat drivmedel och ammunition och tvingas ge upp.
Missnöjet med Putin växer inom armen och de avsätter honom.

Ja det kan också vara ett alternativ, även om jag inte riktigt vågar tro på det.

Det är det jag gillar med Flashback, tack att du kom med fler tankar.

Hur stor tror du att risken är att Putin tar i med andra mer extrema medel om nu alternativ nr 3 skulle komma på tapeten?
Citera
2022-03-07, 07:39
Medlem
Citat:
Nej det menar jag inte, då missuppfattar du mig. Men ibland är det "bättre att fly än illa fäkta"...

1) Ukraina vägrar ge upp, kriget blir långt och utdraget, ryssen vinner och hela Ukraina ligger i total ruin med miljoner döda.
2) Ukraina ger upp direkt, ryssen vinner och Ukraina har kvar sitt folk och kulturarv intakt och kan komma igen senare i frihetskampen (Putler lever inte i evighet)

Själv skulle jag hellre föredra alternativ nr 2...

Men själv skulle du såklart med glädje skicka dig själv och din familj till köttkvarnarna bara för den goda sakens skull, oberoende vad det slutgiltiga resultatet blir?

Det är ju samma sak tex att Nato ligger lågt, istället för att gå in med full trupp i Ukraina och starta WW3 med kanske kärnvapenkrig som följd. Heroiskt? Ja! Smart? Nej!

Putler är galen och måste bemötas därefter..

Jag hade hellre sett att de slåss och tar så många ryska soldater med sig som de kan. För framtida generationers skull. Så att kulturarvet, som du nämner, inte består av att de gav sig så fort de kunde. Jag hade till exempel tänkt att det hade varit betydligt bättre för dagens Sverige att man inte så enkelt lät tyskarna göra vad de ville under andra världskriget - notera skillnaden vad gäller patriotism och inställning till den egna nationen mellan Norge och Sverige för ett exempel på detta.

Och då nämner vi inte ens det att Ryssland, med tanke på den inkompetens de visat hittills, mycket väl kan förlora detta i längden.
Citera
2022-03-07, 07:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Sveriges neutralitet försvann över en natt.

Vilken neutralitet?. Menar du att den försvann över en natt i början av 90-talet? Ingen har påstått att Sverige är neutralt på 30 år
Citera
2022-03-07, 07:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Syriska legosoldater är inte att leka med… de är självmordsbombare…

Skall de bomba civilbefolkningen med klorgas precis som i Syrien.
Djävla galningar som Putin plockar in i kriget,
Citera
2022-03-07, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vet ej om någon rapporterar detta, men Biden godkänner att polackerna ochskänker Mig-29or enligt Daily Mail:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10583491/Russia-warns-countries-supplying-Ukraine-jets-regarded-participants.html

Detta är att jämföra med när Sverige skänkte 25 plan till finnarna under Vinterkriget.

Vad har bidden med det att göra egentligen?

Det här är Europas krig och vi ger väl bort flyg till vem vi vill. Finns ingen hjälp att räkna från USA längre vi måste slåss själva
Citera
2022-03-07, 07:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag hade hellre sett att de slåss och tar så många ryska soldater med sig som de kan. För framtida generationers skull. Så att kulturarvet, som du nämner, inte består av att de gav sig så fort de kunde. Jag hade till exempel tänkt att det hade varit betydligt bättre för dagens Sverige att man inte så enkelt lät tyskarna göra vad de ville under andra världskriget - notera skillnaden vad gäller patriotism och inställning till den egna nationen mellan Norge och Sverige för ett exempel på detta.

Och då nämner vi inte ens det att Ryssland, med tanke på den inkompetens de visat hittills, mycket väl kan förlora detta i längden.

Ryssarna har påvisat en inkompetens, det stämmer.

Jag funderar mycket på var idioten Putler skulle ta sig till om de helt enkelt misslyckas i Ukraina. Han verkar sakna spärrar..
Citera
2022-03-07, 07:43
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilken neutralitet?. Menar du att den försvann över en natt i början av 90-talet? Ingen har påstått att Sverige är neutralt på 30 år

Njae, men nu blev det uppenbart fastslaget och tveklöst officiellt..
Citera
2022-03-07, 07:43
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad har bidden med det att göra egentligen?

Det här är Europas krig och vi ger väl bort flyg till vem vi vill. Finns ingen hjälp att räkna från USA längre vi måste slåss själva
Som jag fattar det så ersätter USA de bortskänkta planen med F-16. Så det är en win för Polen och en win för Ukraina eftersom deras piloter är tränade på Mig-29. Men i princip håller jag med dig, om inte USA hjälper till så får Europa ordna detta själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in