2022-03-07, 07:23
Medlem
Syriska legosoldater är inte att leka med… de är självmordsbombare…
Citera
2022-03-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det är angriparen som ansvarar för förlusterna.

Putin och Ryssland bör stå till svars för Olgas död. Att försöka relativisera det och påstå att bara alla ger upp och Putin får som han vill är feg slavmentalitet av sällan skådat slag.
Det var som fan..så usa ska betala skadestånd till irak nu då.
Bra att veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Trams! De har en dryg miljon totalt. Flotta, flygvapen, marin, stabsfolk, kontorister och allt. Armén har 280 000 man av vilka 200 000 är insatta i Ukraina. Läs på lite istället för att vara oförskämd!

Riktig jävla trams.

Uppenbart hur desperat Ryssland är efter manskap när man begär hjälp från Belarus, Tjetjenien och nu jihadister från Syrien.

Men visst, Ryssland har en armé på över 1 miljon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ja, 2008 var det ännu högre men vi närmar oss. Fast priset vid pump 2008 var inte närheten av det vi ser idag, skatt, årliga uppräkningar och reduktionsplikt sedan dess förklarar skillnaden.

Tror inte vi sett toppen , men det visar sig
Putte kommer inte ge sig
Elpriset i södra Sverige var 5:- kWh nu i morse hörde jag
Dyrt med energi nu
Citera
2022-03-07, 07:25
Medlem
Herostratoss avatar
Vet ej om någon rapporterar detta, men Biden godkänner att polackerna skänker Mig-29or enligt Daily Mail:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10583491/Russia-warns-countries-supplying-Ukraine-jets-regarded-participants.html

Detta är att jämföra med när Sverige skänkte 25 plan till finnarna under Vinterkriget.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha din mupp, visa var jag skrev att USA bröt mot Minsk-avtalet. Snacka om att kasta sten i glashus. Jag ska bara för din skull läsa igenom avtalet du tjatar om. Jag förväntar mig en ordentlig ursäkt från dig sen.

Du skrev detta:

”Problemet är att USA bröt mot avtalen först och då kände sig ryssarna tvingade att bryta avtalen för att ha kvar sin säkerhet.”

Efter att jag skrev detta:

”Ryssland har brutit vartenda avtal det ingått om Ukrainas ställning och dess gränser (Budapestmemorandumet, vänskapsavtalet mellan Ryssland och Ukraina och båda Minskavtalen).”

Varför skulle du skriva avtal i pluralform, ”avtalen”, om du inte menar plural? Jag måste väl rimligen utgå från att du inte är helt efterbliven?

Har du läst Budapestmemorandumet nu, som du lovade göra? Jag ser ju att du är tillbaka och postar igen så jag ser fram mot besked om vilken enskild bestämmelse i Budapestmemorandumet det är som det är USA brutit mot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det var som fan..så usa ska betala skadestånd till irak nu då.
Bra att veta.

Whataboutism måste vara er paradgren.

Ska vi prata om Rysslands erövringskrig i Europa nu? Eller är det bara USA som gäller i denna tråd?
Citera
2022-03-07, 07:26
Medlem
Skadans avatar
Undra om Putin förhandlat med legosoldaterna att betalningen sker efter utförd tjänst, alltså kommer alla dö och på så sätt är det gratis. Låter otroligt dock.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Varför skulle man självmordsbomba när man är en legoknekt? Får ju pröjs för att panga lite och hålla sig vid liv.
Citera
Medlem
Nu kommer 6 fullsatta globen varje dag till Polen.
Jösses..snart brakar hela skiten ihop.
Citera
2022-03-07, 07:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87

Om det är deras taktik så är problemet med deras närvaro övergående.
Citera
2022-03-07, 07:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Så det du säger är alltså att den starke alltid har rätt och den svage alltid ska ge sig omedelbart för att bespara sig lidande?

Slavmentalitet.

Nej det menar jag inte, då missuppfattar du mig. Men ibland är det "bättre att fly än illa fäkta"...

1) Ukraina vägrar ge upp, kriget blir långt och utdraget, ryssen vinner och hela Ukraina ligger i total ruin med miljoner döda.
2) Ukraina ger upp direkt, ryssen vinner och Ukraina har kvar sitt folk och kulturarv intakt och kan komma igen senare i frihetskampen (Putler lever inte i evighet)

Själv skulle jag hellre föredra alternativ nr 2...

Men själv skulle du såklart med glädje skicka dig själv och din familj till köttkvarnarna bara för den goda sakens skull, oberoende vad det slutgiltiga resultatet blir?

Det är ju samma sak tex att Nato ligger lågt, istället för att gå in med full trupp i Ukraina och starta WW3 med kanske kärnvapenkrig som följd. Heroiskt? Ja! Smart? Nej!

Putler är galen och måste bemötas därefter..
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-03-07 kl. 07:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in