2022-03-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
När liknande studier genomgått den peer-review som krävs skall jag titta igenom resultaten. När det handlar om en preprint på en server där vem som helst kan slänga upp vad som helst hoppar jag över det

Ja, har man inte själv förmåga att analysera vetenskapligt material så är det bra att vänta in en peer-review.
Citera
2022-03-06, 10:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, har man inte själv förmåga att analysera vetenskapligt material så är det bra att vänta in en peer-review.
Ja, vi som jobbar med att granska vetenskapliga dokument har helt andra processer på plats för att klassificera och dela information inom professionella yrkesnätverk. Då det tar mig upp till tre dagar (beroende på dokumentens omfång och komplexitet) att granska en studie är det ingenting jag ägnar mig åt annat än då det föreligger ett personligt intresse.

Men jag tycker det är bra att du överlåter granskandet åt oss som kan och hoppar över det för din egen del. Jag skulle tro att majoriteten av läsare här hoppats att du levde efter den principen lite oftare. Då hade du sluppit göra bort dig i tid och otid - precis som du gjorde när du kommenterade det dokument som är föremål för diskussion i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad är det här med bieffektdata som FDA försökte hålla hemligt ang Pfizers kvaxxin?

På Fatal står det 1223st av 42086 deltagare. Vad i helvete?

Ja, herregud, det tar aldrig slut...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-06 kl. 10:59.
Citera
2022-03-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cageholder
Om du inte vore så otrevlig och nedlåtande hade folk kanske lättare tagit till sig av det du skriver.

Jag är sk "antivaxx" (tycker att endast de som tillhör riskgrupper ska vaccinera sig) så jag tvivlar på att du kommer bemöda dig att svara mig (mer än något om min bristande intelligens) men jag gör ett försök. Jag behärskar engelska men det stycket du citerar säger inte mig så mycket, du erbjöd dig att förklara "på en treåringsnivå istället för femåring." Shoot.

Listan är en sammanställning från diverse olika institut/myndigheter och tar då med biverkningar som andra mediciner orsakat och som man ska vara extra vaksam på. Det är alltså en lista över saker som potentiellt kan inträffa med nya mediciner/vaccin, vilket inte är samma sak som att att man förväntar sig att allt detta ska inträffa. Det är ett verktyg för att lättare kunna sålla bland inrapporterade potentiella biverkningar för att filtrera ut sjukdomstillstånd som man bör prioritera titta extra noga på.

Det är alltså INTE en lista över varken bekräftade eller misstänkta biverkningar, även om vissa vaccinskeptiker gärna vill få det dit. Man klipper/klistrar/fulciterar/förvränger och vips så har man fått fram ett vaccinkritiskt budskap som inte alls stödjs av det som faktiskt står i källorna.

Slutsatsen i rapporten är bokstavligen att nyttan överväger riskerna. Trots att man har en sån gedigen lista över sjukdomstillstånd man ska vara extra vaksam på. Något som vaccinskeptikerna bortförklarar med att Pfizer fuskar för att tjäna pengar...fast samtidigt har man ändå med listan?

Skulle man lansera Alvedon i dagslägen så hade det troligen finnas en likadan lista där.
Senast redigerad av Frispel2 2022-03-06 kl. 12:29.
Citera
2022-03-06, 23:14
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Nej, det finns inga varningar i det aktuella dokumentet. Det finns inte heller några uppgifter om "förväntade biverkningar" eller listor som anger biverkningar som vaccinerade "riskerar" få. Du har helt enkelt blivit lurad alternativt är så obegripligt blåst att du TROR att dokumentet innehåller dylika varningar. Du får sluta titta på dumskallevideos producerade av idioter som inte ens kan engelska och har vett att läsa dokumenten de kommenterar. Du borde själv läsa följande stycke:

Jo, det varnas om att det kan förstöra kromosom

https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Hör av dig om du inte besitter den engelska som krävs för att förstå vad som står. Alternativt kan du fråga mamma eller pappa.

Nej, mRNA ändrar inget DNA. Du får gå och läsa på lite innan du gör bort dig ytterligare. Alternativt kan du läsa mina inlägg i tråden där jag förklarar exakt vad som sker och varför. I synnerhet nedan:

Hör av dig om du fortfarande inte fattar så skall jag försöka skruva ned förklaringsspråket från femårings- till treåringsnivå.

Definitionen på immunitet har aldrig ändrats och har alltid varit densamma. Sannolikt beror din förvirring på att du i bästa antivaxxarstil blandar ihop begreppen (helt enkelt för att du är lika okunnig i ämnet som en brevpress) och har fått för dig att "immunitet" är samma sak aom "steriliserande immunitet". Det är det inte, men det fattar inte du för du är helt enkelt pinsamt okunnig.

Återigen: om du inte har kunskap i ämnet är rådet att du håller en något lägre svansföring. I synnerhet som du hasplar ur dig felaktigheter i parti och minut. Jag skall försöka reda ut ovan för att snäll mot dig.

Ett vaccin kan ge immunitet utan att för den delen ge steriliserande immunitet. Det är så det fungerar med t.ex. Poliovaccin (IPV). Du har säkert - i likhet med alla andra som diskuterar i ämnet trots att ni har noll kunskap - fått för er att man blir sterilt immun mot polio (många har t.o.m. använt det som argument!). Det blir man inte. Immunitet är full tillräcklig för att inte symtom skall utvecklas. Man har däremot inget skydd mot infektion och virusreplikering. Det ger ett visst skydd, en viss immunitet. Det förhåller sig på exakt samma sätt med COVID-vaccin. Det ger inte steriliserande immunitet men det ger en viss immunitet.

https://www.sciencedirect.com/topics/agricultural-and-biological-sciences/sterilizing-immunity

När liknande studier genomgått den peer-review som krävs skall jag titta igenom resultaten. När det handlar om en preprint på en server där vem som helst kan slänga upp vad som helst hoppar jag över det
Jo, det varnas för att man ska vara uppmärksam på ifall man får hjärnskador som progressivt blir värre. Dessutom att det kan förstöra kromosomer. Men du orkar inte läsa utan har redan bildat en uppfattning. Sen så ger inte vaccinet immunitet. Detta är inte som beprövade vaccin. Sen att du använder dig av ordet anti vacxer visar vilken låg kognitiv förmåga du besitter. Du är inte intresserad av en intellektuell debatt utan bara använder samma glåpord som alla andra utan att veta om vad ordet betyder. Varför har du förutfattade meningar om att jag skulle påstå att jag tror att poliovaccinet skulle ha en steriliserande effekt? Du låter som en stalinist som tror på kollektivansvar så nu ska jag klumpas ihop med andra och hållas ansvar för vad de sagt. Alla är individer det är det som räknas. Skilj på mig och vad andra säger. Det är inte intressant vad de säger just nu. Sen som sagt så vet vi att vaccinet ej ger immunitet. Sen så är 90% av dödsfallen i England av trippelvaccinerade. Har förrut varit av åsikten att det ska kunna stimulera en viss form av immunitet som ger ett visst skydd absolut. Men när man hör dessa siffror börjar man tveka även där.

Sen finns det studier på att dessa vaccin kan ändra DNA. Kanske skrev lite klumpigt innan men bara det att man ska uppmärksamma det här och det faktum att Pfizer ville hålla detta dokument hemlighetsstämplat i 75 år säger väl en del. Säger inte att m-RNA i sig måste ändra dna men dessa vaccin kan visa sig vara värre än vad vi tidigare trott.

Sen hoppas nog alla på att det ska gå bra men vore naivt att tro att allt är guld och gröna skogar. Pfizer är knappast några good guys i den här situationen.
Senast redigerad av Clas.Ohlsson.453 2022-03-06 kl. 23:25.
Citera
2022-03-07, 00:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Jo, det varnas för att man ska vara uppmärksam på ifall man får hjärnskador som progressivt blir värre. Dessutom att det kan förstöra kromosomer.
Nej, det påstås inget dylikt i dokumentet. Du är en idiot som tror det.

Citat:
Men du orkar inte läsa utan har redan bildat en uppfattning.
Jag är den av oss två som läst dokumentet. Du har tittat på en idiotisk video på Bitchute.

Citat:
Sen så ger inte vaccinet immunitet. Detta är inte som beprövade vaccin.
Det ger immunitet. Precis som andra vaccin. Du är en idiot som tror att det inte ger immunitet. Läs mer här:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577

Citat:
Sen så är 90% av dödsfallen i England av trippelvaccinerade. Har förrut varit av åsikten att det ska kunna stimulera en viss form av immunitet som ger ett visst skydd absolut. Men när man hör dessa siffror börjar man tveka även där. .
Nej, den absoluta majoriteten av alla döda i England är inte vaccinerade. Du är en idiot som tror det.

Citat:
Sen finns det studier på att dessa vaccin kan ändra DNA.
Nej, det finns inga studier "på att dessa vaccin kan ändra DNA". Du är en idiot som tror det.

Citat:
Kanske skrev lite klumpigt innan men bara det att man ska uppmärksamma det här och det faktum att Pfizer ville hålla detta dokument hemlighetsstämplat i 75 år säger väl en del.
Nej, Pfizer vill inte hålla något hemligt. Du är en idiot som tror det.
Citera
2022-03-07, 02:01
Medlem
-GGs avatar
Det blir bara mysigare och mysigare för de som har tagit vaccinet.

Helvete, tänk att ha detta i kroppen!
Citera
2022-03-07, 05:03
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det blir bara mysigare och mysigare för de som har tagit vaccinet.

Helvete, tänk att ha detta i kroppen!

Fast nu är ju allt detta bara svammel. Finns ingenting farligt med vaccinet. Tro inte på allt du ser på bitchute.
Citera
2022-03-07, 06:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Nej, till skillnad mot dig lägger jag inte ned tid på att lyssna på konspirationsteoretiker som sitter på Youtube och andra plattformar och förmedlar antivaxxtrams utan att ha minsta substans bakom svamlet.

Jag har svårt att se på vilket sätt det skulle vara upprörande att personer i ledarpositioner i den offentliga sektorn anställs inom den privata sektorn. Eller tvärtom. Det sker hela tiden inom alla branscher och yrkesområden. Det är väl bara konspirationsteoretiker och svamlande antivaxxare som har problem med det. Och för den som tror att det beror på att personer bygger nätverk genom personliga kontakter och erfarenheter med personer inom samma bransch, så har de helt rätt. Vad är det som är konstigt? Ingenting.

Kallar du Jimmy Dore för konspirationsteoretiker? Vilken bra koll du har.

Jimmy Dore har belägg för det han säger, titta här.

https://m.youtube.com/watch?v=016R_E3styg&t=2s

Du som är källornas mästare kanske inte bara ska avfärda sådant som du uppenbarligen inte vet något om.

Titta på videon nu vettja. Svängdörrarna är dokumenterade.

Vad tycker du om svängdörrarna mellan FDA och Big Pharma? Du svarade aldrig på det.
Citera
2022-03-07, 06:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Kallar du Jimmy Dore för konspirationsteoretiker? Vilken bra koll du har.

Jimmy Dore har belägg för det han säger, titta här.

https://m.youtube.com/watch?v=016R_E3styg&t=2s

Du som är källornas mästare kanske inte bara ska avfärda sådant som du uppenbarligen inte vet något om.

Titta på videon nu vettja. Svängdörrarna är dokumenterade.

Vad tycker du om svängdörrarna mellan FDA och Big Pharma? Du svarade aldrig på det.
Ja, jag kallar Jimmy Doran för konspirationsteoretiker. Det är det namnet man brukar ge personer som ger uttryck för konspirationsteorier.

Belägg för vad? Att folk byter arbetsgivare? Hur många personer tror du byter arbetsgivare mellan privata och offentliga sektorn varje år? Ja, folk byter arbetsgivare. Hela tiden.
Citera
2022-03-07, 06:31
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ja, jag kallar Jimmy Doran för konspirationsteoretiker. Det är det namnet man brukar ge personer som ger uttryck för konspirationsteorier.

Belägg för vad? Att folk byter arbetsgivare? Hur många personer tror du byter arbetsgivare mellan privata och offentliga sektorn varje år? Ja, folk byter arbetsgivare. Hela tiden.

Då kanske du borde titta på videon istället. Det är dokumenterat i mainstream media det han tar upp så det borde duga åt dig.

Så du tycker inte att det blir lite jäv när det är samma personer som ska godkänna läkemedel och dom ska sälja dem?
Citera
2022-03-07, 06:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Då kanske du borde titta på videon istället. Det är dokumenterat i mainstream media det han tar upp så det borde duga åt dig.

Så du tycker inte att det blir lite jäv när det är samma personer som ska godkänna läkemedel och dom ska sälja dem?
Vad är det han tar upp? Vad är det som är "dokumenterat i mainstrem media"?

Att en person bytt jobb? Oj...

Hade Jimmy Doran inget bättre att komma med? Är det "bevisen".....för något? Vad? Att anställnings- och grundlagar låter folk välja vem de vill arbeta för?
Citera
2022-03-07, 12:45
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Vad är det han tar upp? Vad är det som är "dokumenterat i mainstrem media"?

Att en person bytt jobb? Oj...

Hade Jimmy Doran inget bättre att komma med? Är det "bevisen".....för något? Vad? Att anställnings- och grundlagar låter folk välja vem de vill arbeta för?

Jimmy Doran? Han tar upp kända fall av personer som hoppar mellan läkemedelsindustrin och FDA samt att en stor del av FDAs finansiering kommer från läkemedelsindustrin.

Du ser inte att det kan vara en grogrund för korruption? Du är ju bara för naiv alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in