2022-03-05, 18:09
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är forskare på svenska universitet foliehattar ochså? Publicerat i tidskriften "Virus".
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta

Fake news som sagt. Och du går på det. Varför?
Citera
2022-03-05, 18:12
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Kolla Pfizers dokument. Det varnas för att det kan förstöra kromosomer och ge hjärtproblem.

https://www.swfinstitute.org/news/83947/covid-mrna-vaccines-are-a-form-of-gene-therapy/amp

(FB) mRNA-vaccin ändrar DNA enligt ny studie

Du har fel men vägrar inse det. Definitionen på immunitet är ej detsamma och definitionen för vaccin har ändrats. Men du har inte koll på vad du snackar om.

https://amp.iflscience.com/health-and-medicine/fact-check-why-did-the-cdc-change-its-definition-of-vaccination/

https://amp.iflscience.com/health-and-medicine/fact-check-why-did-the-cdc-change-its-definition-of-vaccination/

https://www.theday.com/article/20220110/OP04/220119951

Måste vara kul att bo under en sten. Majoriteten som dör och blir smittade är vaccinerade. Ha så kul med genterapin och alla biverkningar!

Vaccinet stimulerar bara immunitet den ger ingen immunitet nu säger du samma skit som idioten Hallengren!

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.03.21256520v1

Vaccinet ändrar inte bara det adaptiva immunförsvaret utan även det medfödda! Mycket oroande…men inte för mig

Foliehattkällor allihopa ju. 😂😂😂 Vilken nivå du håller. Ge mig en vetenskaplig källa. Peer-reviewed.
Citera
2022-03-05, 18:17
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Är forskare på svenska universitet foliehattar ochså? Publicerat i tidskriften "Virus".
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Fake news som sagt. Och du går på det. Varför?

Du tänker försöka hävda att den främsta tidskriften om virus, som heter just
virus. Som självklart är peer review. Är fake news.

Sämsta misskrediteringen av ett troll jag sett på länge.

Förstår att du har ångest om du tagit sprutan. Men att förneka hjälper inte.
Citera
2022-03-05, 18:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Kolla Pfizers dokument. Det varnas för att det kan förstöra kromosomer och ge hjärtproblem.
Nej, det finns inga varningar i det aktuella dokumentet. Det finns inte heller några uppgifter om "förväntade biverkningar" eller listor som anger biverkningar som vaccinerade "riskerar" få. Du har helt enkelt blivit lurad alternativt är så obegripligt blåst att du TROR att dokumentet innehåller dylika varningar. Du får sluta titta på dumskallevideos producerade av idioter som inte ens kan engelska och har vett att läsa dokumenten de kommenterar. Du borde själv läsa följande stycke:

Citat:
3.1.3. Review of Adverse Events of Special Interest (AESIs)
Please refer to Appendix 1 for the list of the company’s AESIs for BNT162b2.

The company’s AESI list takes into consideration the lists of AESIs from the following
expert groups and regulatory authorities: Brighton Collaboration (SPEAC), ACCESS
protocol, US CDC (preliminary list of AESI for VAERS surveillance), MHRA (unpublished
guideline).

The AESI terms are incorporated into a TME list and include events of interest due to their
association with severe COVID-19 and events of interest for vaccines in general.

The AESI list is comprised of MedDRA PTs, HLTs, HLGTs or MedDRA SMQs and can be
changed as appropriate based on the evolving safety profile of the vaccine.

https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Hör av dig om du inte besitter den engelska som krävs för att förstå vad som står. Alternativt kan du fråga mamma eller pappa.

Citat:
(FB) mRNA-vaccin ändrar DNA enligt ny studie
Nej, mRNA ändrar inget DNA. Du får gå och läsa på lite innan du gör bort dig ytterligare. Alternativt kan du läsa mina inlägg i tråden där jag förklarar exakt vad som sker och varför. I synnerhet nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag tar det igen:
Nej, det sker ingen genmanipulation.
Nej, det är inte vetenskapligt bevisat att det "ändrar DNA".
Nej, det förstörs inga kromosomer.
Nej, det finns inget belägg för att det skulle ge "progressivt intensivare, värre hjärnproblem".

Du vet inte vad du talar om. Att RNA genomgår en reverse transcripatase i cellens nukleus, det betyder INTE att cellens genome (DNA) ändras. Notera att jag säger inte att det SKULLE kunna ske (rent historiskt har det skett med ett antal av de virus vi smittats av genom årtusenden), men skillnaden är att i vaccinet har man plockat bort virusets förmåga att integrera DNA vid en reverse transkriptase. Rent konkret är det enzymet integrase som plockats bort ur det RNA som vaccinet levererar. Så det som skett med tidigare virus (att DNA lyckats integreras med cellens DNA) beror således på att viruset tillhandahållit det integrase som krävs.

Studien som du refererar till påtalar således med all önskvärd tydlighet att man INTE påvisat att det DNA som avses integrerats med cellens genome.

Ok? Är vi klara nu? Bra! Då kan vi sluta låtsas som (och ljuga ihop trams) att studien visar att virusets DNA kan ändra cellens DNA. Det gör studien INTE.

Herregud...

PS.
När du blir naturligt infekterad av SARS-CoV-2 har viruset det integras som krävs för att ändra ditt DNA. DÅ kan du bli genmanipulerad. Det funkar inte så vid vaccination.

Hör av dig om du fortfarande inte fattar så skall jag försöka skruva ned förklaringsspråket från femårings- till treåringsnivå.

Citat:
Du har fel men vägrar inse det. Definitionen på immunitet är ej detsamma och definitionen för vaccin har ändrats. Men du har inte koll på vad du snackar om.
Definitionen på immunitet har aldrig ändrats och har alltid varit densamma. Sannolikt beror din förvirring på att du i bästa antivaxxarstil blandar ihop begreppen (helt enkelt för att du är lika okunnig i ämnet som en brevpress) och har fått för dig att "immunitet" är samma sak aom "steriliserande immunitet". Det är det inte, men det fattar inte du för du är helt enkelt pinsamt okunnig.

Citat:
Vaccinet stimulerar bara immunitet den ger ingen immunitet nu säger du samma skit som idioten Hallengren!
Återigen: om du inte har kunskap i ämnet är rådet att du håller en något lägre svansföring. I synnerhet som du hasplar ur dig felaktigheter i parti och minut. Jag skall försöka reda ut ovan för att snäll mot dig.

Ett vaccin kan ge immunitet utan att för den delen ge steriliserande immunitet. Det är så det fungerar med t.ex. Poliovaccin (IPV). Du har säkert - i likhet med alla andra som diskuterar i ämnet trots att ni har noll kunskap - fått för er att man blir sterilt immun mot polio (många har t.o.m. använt det som argument!). Det blir man inte. Immunitet är full tillräcklig för att inte symtom skall utvecklas. Man har däremot inget skydd mot infektion och virusreplikering. Det ger ett visst skydd, en viss immunitet. Det förhåller sig på exakt samma sätt med COVID-vaccin. Det ger inte steriliserande immunitet men det ger en viss immunitet.

https://www.sciencedirect.com/topics/agricultural-and-biological-sciences/sterilizing-immunity

Citat:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.03.21256520v1

Vaccinet ändrar inte bara det adaptiva immunförsvaret utan även det medfödda! Mycket oroande…men inte för mig
När liknande studier genomgått den peer-review som krävs skall jag titta igenom resultaten. När det handlar om en preprint på en server där vem som helst kan slänga upp vad som helst hoppar jag över det
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-05 kl. 18:25.
Citera
2022-03-05, 19:10
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Du tänker försöka hävda att den främsta tidskriften om virus, som heter just
virus. Som självklart är peer review. Är fake news.

Sämsta misskrediteringen av ett troll jag sett på länge.

Förstår att du har ångest om du tagit sprutan. Men att förneka hjälper inte.

Haha ångest? Du borde snarare ha ångest över att INTE ha tagit sprutan. För övrigt handlar den studien om SARS-cov-2. Dvs viruset och inte vaccinet.

Det är så roligt att varenda sak ni foliehattar lagt fram har dementerats. Finns inga konkreta bevis på att vaccinet är farligt. Aja, hoppas du dör i covid.
Citera
2022-03-06, 05:59
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Haha ångest? Du borde snarare ha ångest över att INTE ha tagit sprutan. För övrigt handlar den studien om SARS-cov-2. Dvs viruset och inte vaccinet.

Det är så roligt att varenda sak ni foliehattar lagt fram har dementerats. Finns inga konkreta bevis på att vaccinet är farligt. Aja, hoppas du dör i covid.

Ja han border ha ångest för att han inte har tagit experimentella injektioner mot ett virus som gemene man nyser bort (nåja).
Citera
2022-03-06, 06:05
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Det är INGEN som försöker "dölja" något. Det handlar om att följa patient- och integritetslagar samt skydda kommersiell information som inte lyder under FOI-lagar. Lägg ned konspirationstänkandet - det är ingen som "försöker dölja" några biverkningar som ni fantiserat ihop.

Har du sett videon med Jimmy Dore som jag länkade?

Vad tycker du om svängdörrarna mellan FDA och big pharma?
Citera
2022-03-06, 08:30
Medlem
Citat:
Nej, det finns inga varningar i det aktuella dokumentet. Det finns inte heller några uppgifter om "förväntade biverkningar" eller listor som anger biverkningar som vaccinerade "riskerar" få. Du har helt enkelt blivit lurad alternativt är så obegripligt blåst att du TROR att dokumentet innehåller dylika varningar. Du får sluta titta på dumskallevideos producerade av idioter som inte ens kan engelska och har vett att läsa dokumenten de kommenterar. Du borde själv läsa följande stycke:

https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Hör av dig om du inte besitter den engelska som krävs för att förstå vad som står. Alternativt kan du fråga mamma eller pappa.

Om du inte vore så otrevlig och nedlåtande hade folk kanske lättare tagit till sig av det du skriver.

Jag är sk "antivaxx" (tycker att endast de som tillhör riskgrupper ska vaccinera sig) så jag tvivlar på att du kommer bemöda dig att svara mig (mer än något om min bristande intelligens) men jag gör ett försök. Jag behärskar engelska men det stycket du citerar säger inte mig så mycket, du erbjöd dig att förklara "på en treåringsnivå istället för femåring." Shoot.
Citera
2022-03-06, 09:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cageholder
Jag är sk "antivaxx" (tycker att endast de som tillhör riskgrupper ska vaccinera sig) så jag tvivlar på att du kommer bemöda dig att svara mig (mer än något om min bristande intelligens) men jag gör ett försök.
Att ha en åsikt gällande målgrupper för vaccination eller för den delen huruvida man själv vill vaccinera sig är inte att vara "antivaxxer". Om man däremot som personen jag svarade försöker påverka andras val gällande vaccination genom att ljuga, hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete sig som en ointelligent jöns med schizofrena drag, total avsaknad på läsförståelse och förmåga att tolka fakta och dessutom lider av uppenbar förföljelsemani - DÅ är man en antivaxxer.

Citat:
Ursprungligen postat av cageholder
Jag behärskar engelska men det stycket du citerar säger inte mig så mycket, du erbjöd dig att förklara "på en treåringsnivå istället för femåring." Shoot.
Nej, du behärskar uppenbarligen inte engelska - då hade du förstått att det inte varnas för att några "kromosomer förstörs" eller att vaccinet "ger hjärtproblem". Det framgår nämligen EXAKT vad listan utgör, och det är inga problem att förstå för den som behärskar engelska om man läser det citat jag infogade från det aktuella dokumentet.
Citera
2022-03-06, 09:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Har du sett videon med Jimmy Dore som jag länkade?

Vad tycker du om svängdörrarna mellan FDA och big pharma?
Nej, till skillnad mot dig lägger jag inte ned tid på att lyssna på konspirationsteoretiker som sitter på Youtube och andra plattformar och förmedlar antivaxxtrams utan att ha minsta substans bakom svamlet.

Jag har svårt att se på vilket sätt det skulle vara upprörande att personer i ledarpositioner i den offentliga sektorn anställs inom den privata sektorn. Eller tvärtom. Det sker hela tiden inom alla branscher och yrkesområden. Det är väl bara konspirationsteoretiker och svamlande antivaxxare som har problem med det. Och för den som tror att det beror på att personer bygger nätverk genom personliga kontakter och erfarenheter med personer inom samma bransch, så har de helt rätt. Vad är det som är konstigt? Ingenting.
Citera
2022-03-06, 10:09
Avslutad
Skönt att man inte tog giftsprutan.
Citera
2022-03-06, 10:19
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Pfizerdokument gällande biverkningar som man försökte dölja ifrån allmänheten har nu blivit offentligt efter domstolsorder.

Och det är illa. Riktigt illa :

"Deleting part of people's chromosomes"

"Progressive damage to the brain."

"Säkert och effektivt"

Källor:

Genomgång av rapporten med kommentar : https://rumble.com/vw868j-stranger-than-fiction-pfizer-document-exposes-truth.html

Själva rapporten (biverkningar sida 30) : https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Jag läste rapporten. Det är väl inget konstigt med den?
Senast redigerad av anomalign 2022-03-06 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in