2022-03-07, 06:04
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Lät inte som det tidigare.
Då ses vi vid fronten istället.
Det gör vi ber om ursäkt för min ilska såhär tidigt på morgonen har till och med attackerat USA men gör det för jag är besviken över att det Ukrainska folket lider och gjort så nu i flera dagar.

Kollade precis på en familj som skjutits ihjäl när dom försökt fly, samtidigt läser jag om skjutningar här hemma i Sverige, alla djävla kommunister och orcher börjar gå mig på nerverna.

Men jag förstår USA man vill inte starta 3e världskriget.
Citera
2022-03-07, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
"Enligt forskningsledaren Fredrik Westerlund på FOI har pengarna landet spenderat lett till en fördubbling av den militära förmågan från 2013. Från 18 förband av brigads storlek till 34 brigadstora förband.

–*Ryssland har nu förutsättning att inleda två parallella storskaliga offensiva operationer med försvarsgemensam strid och samtidigt bibehålla viss försvarsförmåga i andra riktningar och även en viss strategisk reserv."

Källa som inte räknas som fejk news

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P8rlX/foi-rysslands-upprustning-en-forberedelse-pa-storkrig

Det här var från 2017 och nu är det 2022..
Så alltså på 4 år gjorde dem följande och nu har det gått 4 år till sen dess. Så tvivlar starkt på att dem skulle ha 95% av sin kapacitet där inne i Ukriana....

Ja må tycka Putin är galen som hotar världen med kärnvapen,, Men han är inte dum nog och sätta in 95% i Ukriana.. Det är inte strategisk för 5öre..

Om han är riktigt förbannad, tänker han då rationellt? 😂
Citera
2022-03-07, 06:07
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag ställer mig tveksam till det, även fast att jag såklart hoppas att så är fallet.

Underskatta inte tiden det kan ta för en NATO-ansökan, det finns mycket som kan få processen att dröja.

Jag hörde dock på nyhetsmorgon att NATO kan skynda på processen om viljan finns hos majoriteten av NATO-länderna.

Jag gissar lika mycket som du, men Stoltenberg gissar inte, lyssna på honom.
Citera
2022-03-07, 06:09
Avslutad
Citat:
USA och EU diskuterar ett importförbud för rysk olja. Det sade USA:s utrikesminister Antony Blinken på söndagen, enligt Reuters.
https://www.di.se/live/usa-och-eu-diskuterar-importforbud-for-rysk-olja/

Nu snackar vi chicken race! Fasten your helmets!
Citera
2022-03-07, 06:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Med vad dom laddade upp med i början.

Av armén deltog runt 200 000 av 280 000 tillgängliga i hela Ryssland. Oklart med flygvapnet och marinen som också har trupp, men en betydande del av de soldater Ryssland har deltar nu i kriget. Putin lär få kalla in betydande antal reserver om han har tänkt besegra Ukraina militärt. Antagligen flera hundra tusen.

Numerärt lär ryssarna ha färre stridande trupp än Ukraina. Ukraina hade 169 000 vid krigsutbrottet, men de har mobiliserat sen dess.
Senast redigerad av fernebo 2022-03-07 kl. 06:16.
Citera
2022-03-07, 06:10
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Brent olja 130 dollar i detta nu
Nytt rekord
Fy fan , men norrmännen blir glada
Finns alltid vinnare
Det är inte nytt rekord. 2008 var det ännu högre men långt ifrån samma pris vid pump.
Senast redigerad av Kloss 2022-03-07 kl. 06:13.
Citera
2022-03-07, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Om han är riktigt förbannad, tänker han då rationellt? 😂

Hahaha där har du faktiskt mig kan inte agrumentar emot där ... Men samtidigt tror jag att om man gör han så förbannad så drar han nog tillbaka armen sen bombar hela Ukriana eller släpper kärnvapen som en markering...
Citera
2022-03-07, 06:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jättesött stackarn är förmodligen död redan, Sverige kommer betala dyrt för dessa fina bilder, med det sagt sedan jag fick höra om orcher som skall in och mörda för Putin har jag fått nog, Putin kan fara åt helvete!
Ukraina krigar för hela EU och EU står och ser på som dom horungar dom är.

USA är också dom horunga rädda små horungar.

Horungar?

Så vad skulle alternativet vara då menar du, att Nato ska lägga sig i och starta ett tredje världskrig?

Du verkar ju fan inte klok i så fall..
Citera
2022-03-07, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Det är inte nytt rekord

Årshögsta
Men du tänker 2008
Citera
2022-03-07, 06:13
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Enligt Aftonbladet säger Pentagon att det är 95% av styrkorna som var samlade vid gränsen. Vidare att staden Tjuihiv har tagits tillbaka och 2 ryska befälhavare dödats. Nu samlar ryssarna mot Kiev. Antar moralen gått från låg till obefintlig i de ryska styrkorna.

Ja, motoffensiven vid Kharkiv verkar ha varit mycket kraftfullare än vad som rapporterats.

Även runt Kiev har mindre offensiver skett de senaste dagarna.
Citera
2022-03-07, 06:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kan du inte tycka att det vore mer än lovligt korkat att ansöka om medlemskap som landet ligger i skrivande stund...? Somliga vill hävda att det är mer befogat och angeläget nu än kanske någonsin förr, men min uppfattning är att man kanske borde tänkt tanken lite tidigare... om den nu bör tänkas, ö.h. Vi vet ju att Nato-frågan är känslig för Putin. Sedan har vi suveränitetsaspekten och att ingen ska komma och komma och ha sig, men ändå — tycker Sverige ligger lågt ett tag nu.

Nej, jag tycker det är korkat att vänta tills Putin är ”färdig” i Ukraina och kan vända all uppmärksamhet och kraft mot oss.

Du verkar luta åt att vi inte skall bli medlemmar alls och i så fall är det ju följdriktigt att du inte vill gå med nu eftersom du, antagligen, inte vill gå med sedan heller. Jag är ju å andra sådan helt övertygad om att vi bör gå med, helst tillsammans med Finland, eftersom jag tycker Ukraina bara är ett i raden av exempel på hur Ryssland struntar i neutralitet och mindre länders rättighet och bara respekterar vapenmakt och kärnvapenparaply. Då är det ju logiskt att gå med innan Ryssland kan komma dragandes och ”hämnas” på oss för vårt stöd till Ukraina eller vad ryssen nu då kan ha fått för sig.
Citera
2022-03-07, 06:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vladimir Putin är psykopat. Det innebär att han saknar empati och kan göra precis det han känner är rätt för stunden. Vill han trycka på knappen så kommer han göra det. Risken är enorm och inte MINIMAL.

Precis, därför är det såklart klokast att Nato ligger lågt just nu. Kanske till och med Ukraina borde ha gett upp direkt och behålla sitt land intakt och istället komma igen med frihetskampen senare och slippa ett land i ruiner.

Vi kan vänta på att någon knäpper det där dåren i Kreml, man har inte haft en sådan galen människa i Kreml sedan Stalin. Chrustjev, Bresjnev, Andropov, Garbatjov och Jeltsin var mysgubbar i jämförelse.

Putin är ett hot mot hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in