2022-03-06, 22:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Putin måste gå igenom kamrat Stalins dagböcker och se hur man bäst gör sig av sina närmaste.
Om ryktet om kuppförsök stämmer så borde det vara ute i media nu tycker man. Jag har inte sett nåt än iaf.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sitter ni i St. Petersburg och håller räkningen? Klart ni gör förresten! Ni måste ju minnas vem ni låtsats vara för stunden.
Det finns videoklipp på nätet som visar hur klusterbomber exploderar i bostadsområden. Ukrainas försvar har gått ut med siffror på hur många barn som mördats. Internationella domstolen i Haag har inlett en utredning.
Jag vet att internet är begränsat i Ryssland men du får faktiskt tala med era överordnade för att kunna googla fritt. Jag är inte er proxy.
Detta hävdade...
Citat:
Jag anser att det är tragiskt att ryska råttor nu klusterbombar kvinnor och barn i Ukraina.
Och var är din källa på att Ryssland klusterbombar kvinnor och barn?
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Till att börja med tror jag inte Ryssland skickar några missiler mot Stockholm, för de vet vad som står på spel. Men om de gör det så förkortar vi lidandet för samtliga. Kanske ändå dags för civilisationens kollaps. Ser inte riktigt vad vi har att förlora. Ser bara uppsida på ett sådant agerande faktiskt. Plus vi kommer få opinionen med oss.

Opinion spelar ingen roll i ett kärnvapenkrig.

"Kanske ändå dags för civilisationens kollaps" så du är redo att kollapsa mänskligheten för att du plötsligt bryr dig om en stat du inte kunde bry dig mindre om för några veckor sedan. Ok.

Du låter som en NATO-shill, som bara hetsar för kärnvapenkrig till ingen nytta. Om du vill dö så mycket, gör något åt det istället för att tvinga in andra i din självmordspakt.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hur många hjärnceller har man om man tror att Ryssland inte skulle reagera på en natoexpansion i grannlandet? Kriget är framprovocerat. Nu är det fakta. Det som återstår nu är hur Ukraina kommer att delas upp.

Sen då? Hur hade du tänkt dig fortsättningen? Återstår? Allt slutar inte efter en uppdelning som du fantiserar om.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Efter 11 dagar har man tagit några procent av Ukrainas yta, och den största staden Ryssland har intagit är Kherson som är Ukrainas 17:e största stad. Och där verkar ryssarna ha svårt att kontrollera lokalbefolkningen.

Vad dillar du om? Ryssland kontrollerar ca. 40 % av Ukrainas territorium i detta nu. I denna video framgår det närmare information om de ryska styrkornas frammarsch :https://dlive.tv/p/dlive-iihktbijwb+vSyVmJL7R

Om det inte går att se videon, gör följande:
1.Ladda ner DLive appen.
2.Sök efter användaren voxday.
3. Öppna följande stream: Darkstream 842: Why the War in Ukraine Isn't Over.
Citera
2022-03-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Haha. Det jag menade var att de officiellt inte ingår i armen utan det som kallas "National Guard".

Vad dom kallas är en sak. Hur de används är en annan sak. Svenska hemvärnet går exempelvis inte att jämföra direkt med det svenska hemvärnet. Som inte används i insatser utanför landet vad jag vet. Åtminstone inte som stridande enheter.
Citera
2022-03-06, 22:55
Medlem
Senaste nytt: Ryssarna har själva basunerat ut att de kommer bomba alla företag inom försvarsindustrin imorgon. Zelensky säger att de flesta lokalerna ligger i vanliga stadsdelar där folk också bor. Så tyder lite på en skenmanöver där man egentligen vill åt civilbefolkningen.

Då vet vi vad vi har att vänta oss imorgon.
Citera
2022-03-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! putain "provocerades" och hade "inget annat val" än att genomföra sin "preventiva defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina. Om han INTE hade gjort detsamma så låg det i farans riktning att Ukraina hade invaderat ryssland nästa vecka och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär, eller hur? Stämmer det med det kontemporära narrativet?

Terror och våld är diktatorernas enda "verktyg". Diktatorer, såsom den barnamördande putain och lukashenko, kan inte tolerera någons rätt till självbestämmande, ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar).
Fuck-ärslenko har ju haft det motigt tidigare, Puttler har väl aldrig varit nära att vältas av massorna.
Citera
2022-03-06, 22:56
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du har just tittat på kanske världens mest lögnaktiga stats television. Du tror väl ändå inte på denna korrupta smörja som dom spottar ur sig?

Jag har börja tro på att dom är helt allergiska mot sanningen...

Ja eller hur? De döda och skadade på sjukhuset är såklart bara fake och scenerna fabricerade i Hollywood? Må såna som du och mördaren Putin brinna i helvetet! Jag hoppas också att vi nån dag tar itu med alla landsförrädare och rysstroll. Så jävla dolda tror jag inte ni är!
Citera
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Opinion spelar ingen roll i ett kärnvapenkrig.

"Kanske ändå dags för civilisationens kollaps" så du är redo att kollapsa mänskligheten för att du plötsligt bryr dig om en stat du inte kunde bry dig mindre om för några veckor sedan. Ok.

Du låter som en NATO-shill, som bara hetsar för kärnvapenkrig till ingen nytta. Om du vill dö så mycket, gör något åt det istället för att tvinga in andra i din självmordspakt.

Som sagt så tror jag det är omöjligt för Putin att avfyra några kärnvapen annat än i defensivt syfte på eget territorium. Med små medel så gör vi stor skada på Putin och hans anseende i de egna leden. Tar vi Kaliningrad så blir det ett jävla hallå i Rysslands försvarsdepartement, det kan jag lova.
Citera
Bannlyst
Citat:
Knappast. Världen var extremt instabil under kalla kriget och alla hoppades på en nystart när Sovjetunionen till slut kollapsade. Man har på alla sätt försökt inkludera Ryssland i världshandeln. Inte bara västländer, utan alla. Men Putin tog de pengar Ryssland tjänat och byggde stridsvagnar och bomber. Nu visar man sitt fula tryne igen och återgår till att mörda kvinnor och barn. Ryssarna tycks ha i sin natur att de mördar och våldför sig på civila.
Du är sjuk av hat, inte bra.
Citera
2022-03-06, 22:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det viktigaste är ju att förhindra natoexpansion som hotar rysslands säkerhet samt säkra tillgången till viktiga naturtillgångar. Avnazifiering kan ju bli en positiv bieffekt.

Den hotar inte Ryssland på något vis. Det är bara något som Ryssland tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in