Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Haha... hur kan du få fram så många länkar på så kort tid i en chattliknande forumtråd?
Copy- and -Paste från ryska propagandamanualen?
Azov-bataljonen är verkligen omtyckt av Putin. Den representerar inte på något vis ukrainarna eller den ukrainska armén. En liten frivillig kår av soldater där många har högerextrema åsikter. Vanligtvis är högerextrema med nazistsympatier positiva till Putin. Men det talar du tyst om....
Jag gjorde en snabb sökning efter sådant jag läst tidigare, det kan du också göra och lära mer.
Det gamla vanliga som rysstroll, putinälskare och allt annat, tröttnar ni aldrig på upprepningarna eller får betalt för just dom orden?
Man kan kalla dom högerextrema, nazister, facister, kommunister eller vad man vill men dom är alla samma typ full av hat och blodtörst. I Ukraina har dom verkligen fått blomma ut och fler verkar ansluta till dom. Det är samma typ av rekrytering som nazisterna pysslande med på 30-talet. Du vet den överlägsna människan, fosterlandets storhet och sen byter man ut judar för ryssar som hatobjekt ("Glory to Ukraine" är som "Hail Hitler"). Det behövdes inte så många brunskjortor då heller för att sätta skräck i Tyskland och sen ta över politiskt. Den typen av makt är berusande för en del svaga människor. Det finns i Ryssland, i EU och i vårt land med fast inte lika många och högljudda. Många från väst med liknande tankar, hat och blodtörst åker nu som frivilliga krigare till Ukraina för lite träning och nöje. Det gjorde ju islamister här med och anslöt till ISIS.
Dom är inte så liten längre och nu när den Ukrainska armén i stort sett är slagen och dom blir partisaner så kommer dessa att dominera på grund av sin brutalitet, precis som IS. Som jag skrev tidigare, Zelensky har ingen kontroll över dom.