2022-03-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Jag kan fortfarande diskutera med mina grannar, med mina kollegor eller i matbutiken, utan att "big tech" eller polisen kan göra något åt det.

Jag kan fortfarande uttrycka mina åsikter i insändare eller intervjuer eller på flygblad, utan att riskera hamna 15 år i fängelse.

Varför har inte Ryssland utvecklat en egen motsvarigeht till "big tech"?
Det är helt enkelt bättre att bo i EU än i Ryssland. Fast det visste du nog redan.

Får identitetsvänstern fortsätta att bestämma så kommer det tids nog att bli sämre. Bara att titta i USA hur städer faller ner i hemlöshet och grov krimitnalitet. Men det kanske är drömsamhället för dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Som jag förstått det är de pansarskott Sverige skickat relativt enkla att använda men gör stor skada när de träffar ett fordon. Så de borde vara ett bra tillskott till ukrainska armén.

Ja de är väldigt enkla i funktionen, det gäller bara att träffa.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Stackars filurer, de behöver inget bårhus.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500551103053770757
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
¨

Nu vet vi

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500519604476649483/photo/3
en familj sprängdes i luften, samma områden.
barnen ligger på backen.
Tragiskt.
Citera
2022-03-06, 20:30
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det tvivlar jag på. Det handlar snarare om Ryssland som nation skulle bestå...

Ryssland skulle bestå. Putin skulle kunna legat lågt och jobbat för det bästa för sitt folk. Ingen stormakt skulle försöka lägga beslag på Ryssland, i mångt & mycket är det ett skitland ändå. Inte värt besväret, men här kommer väl Putins mindervärdeskomplex in.
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Är de efterkloka nu? De var nog klokare då innan de började lyssna på USAs krav.

Hade de från början sagt till USA att sköta sitt o ha sina baser i sitt eget land hade inte Ukraina blivit invaderat.

Struntprat och det vet du säkert själv.

Så många ryssar som skriver här. Troligen för att rubelns värde har sjunkit betydligt. Då måste man skriva fler inlägg för att kompensera.
Citera
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Du menar för att om Putin inte tar Ukraina blir det ett Nato-land och sedan blir det världskrig på grund av det?
Men om det är så får man ju hoppas han tar Ukraina då. Hellre det än att vi alla dör.

Men baltländerna gick med i Nato. Och då blev det inget världskrig.

Njae fler faktorer än så, men på rätt bana.

Nej Ryssland vill inte ha Ukraina, det är för farligt. Ryssland vill ha ett neutralt Ukraina, och vissa territorier återabsorberade i Ryssland. (Donbass osv som utsätts för folkmord av Ukraina).

Zelensky är den enda med makten att avsluta det här kriget, och det har han absolut inga planer på att göra.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det tvivlar jag på. Det handlar snarare om Ryssland som nation skulle bestå...

Ryska Federationen har inte varit hotad sedan Kalla Kriget - tvärtom, så har man världsvis haft goda samarbeten och avtal, samt hållit sig skapligt på en balansvåg av diktatur och demokrati, trots statens rövknullning av egna befolkningen samt tex operationer med attacker på individer i andra samhällen och liknande utstickande operationer.

Putin har uppenbarligen inga anspråk på att ha Federationen såsom den mejslats fram av nutidshistorian, utan han går iom detta sin egen väg i statens namn.
Putins väg är ett Tsarvälde genom söndring och kuvning, vilket inkluderar militär invasion av självständigt land. Detta är oemotsägbart.
Putin har hela tiden varit en tickande bomb, objektivt sett. Gamla tidens KGB-själ, nu en äldre man som i sig själv vuxit ur sitt egna land.

Men som du ser, vill Ukraina inte ha Putin som envåldshärskare eller leva under diktatur.
Ukrainas ståndpunkt blir därmed omvärldens utgångspunkt - Helt naturligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja men verkligen. Världen och Europa är ju betydligt stabilare och fredligt nu sen Putte invaderade Ukraina.

Nu läser du slarvigt.

Hade alla parter gjort analysen på samma sätt som under kalla kriget så hade vi inte haft krig nu.

EU trodde tydligen att Putin var en hyvens kille...

Det var en riktigt dålig analys.
Citera
Medlem
En bomb om sankt; synpunkter?

https://www.rt.com/russia/551374-ukraine-biological-warfare-labs/
Citera
2022-03-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det är ju inte nödvändigtvis ett bra argument. Men ärligt talat var det väl aldrig någon som tyckte det var ett särskilt bra argument av USA heller att hävda att de "var tvungna" att invadera Irak för att skydda sig mot de elaka irakierna.

Såvitt jag vet har Putin konsekvent hävdat att invasionen av Ukraina är för att avnazifiera och avmilitarisera Ukraina. Alltså ett preventivt anfall för att skydda Ryssland mot framtida anfall.

Ja, och det var väl sannerligen tur att putain genomförde sin "preventiva defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina i tid. Om INTE hade gjort detsamma så låg det i farans riktning att Ukraina hade invaderat ryssland nästa vecka och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär, eller hur? Stämmer det med det kontemporära narrativet?

Terror och våld är diktatorernas enda "verktyg". Diktatorer, såsom putain och lukashenko, kan inte tolerera någons rätt till självbestämmande, ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar).
Senast redigerad av Bobbyboi 2022-03-06 kl. 20:34.
Citera
2022-03-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Jag har varit skeptiskt till att ryssen sänkte Estonia pga av att den transportera militärmateril från sovjet som havererat...... man tänkte så kan väl inte ens ryssland göra. Offra 100 tals civila.... de var då de att jag tänkte så....
Om de fraktade militär utrustning på färjan så hade den inte räknats som civil utan en militär transport med civila ombord.
Det kan låta konstigt men så hade det varit vilket i sig är en orsak till att förneka att militära utrusning har fraktas med fartyget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in