2022-03-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Hjärntvättade, vågar inte stå bakom någonting. Till största del hjärntvätt. Sade jag hjärntvätt? Du vet den svenska värdegrunden man lär sig i skolan? Hjärntvätt.

Om du radar upp de värdegrunder som finns i Svensk skola

Vilka menar du att det är fel på?

Vilka värdegrunder saknar du?

Svenska mattematik historia slöjd gymnastik , ser inte mycket ”tvättning” i dessa ämnen .

I vilka ämnen sker denna hjärntvätt du påstår finns ?

Religionkunskap ? NO?

Snart har vi bara SO och språk kvar att syna tvättning på.

Vill du sitta i diket och knarka hela livet? Det går bra även i Sverige

Vi har bara en skola som ger oss alla bättre möjligheter öppna för alla.

Du väljer själv vilken nivå du vill nå genom studier.
Citera
2022-03-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Enklare att tycka som eliten sagt, speciellt när man inte vet något själv. Att skaffa sig en egen åsikt är ansträngande och kräver att man läser på och kritiskt granskar.
Denna gång med Ukraina har det fått proportioner som jag aldrig tidigare sett, statsmedia pumpar ut hårt vinklad propaganda 24/7.

Ja precis.. och puttefnasken Uffe K, skyndar sig att uppmana till vapen,
han har dock ingen tanke på att skjuta själv.
Citera
2022-03-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Ja precis.. och puttefnasken Uffe K, skyndar sig att uppmana till vapen,
han har dock ingen tanke på att skjuta själv.

Jävla fegis som pissar i byxan om han själv står med ett gevär o ska skjuta ryssar. Bekvämt o tala om för andra att de ska strida. Själv ska han gå runt i nystruken kostym o dricka kaffe i riksdagshuset.
Citera
2022-03-06, 20:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag såg en intressant video på YT, av Man in America. Han gör egna undersökningar och bjuder in intressanta gäster för att belysa saker ur olika vinklar . Han gör inga stensäkra påståenden, utan lägger fram fakta, och rykten, för att få tittaren att dra sina egna slutsatser.

Han tog upp detta om CIA-bekostade labs i Ukraina. Dessa ”råkar” ligga på precis de platser där Ryssland bombar. Sedan att Twitter och andra genast censurerar inlägget, gör infon ännu mer intressant.

Han hade även för mig helt ny info om Zelensky. Han äger tydligen ett hus värt 35 miljoner dollar i Miami. Den har han knappast tjänat ihop som skådis i Ukraina…
Dessutom fanns bilder på honom som dragqueen. Vet ju såklart inte om det är riktiga bilder.

Här är videon för den som är intresserad:
https://youtu.be/9MDSIToRL68
Citera
2022-03-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag såg en intressant video på YT, av Man in America. Han gör egna undersökningar och bjuder in intressanta gäster för att belysa saker ur olika vinklar . Han gör inga stensäkra påståenden, utan lägger fram fakta, och rykten, för att få tittaren att dra sina egna slutsatser.

Han tog upp detta om CIA-bekostade labs i Ukraina. Dessa ”råkar” ligga på precis de platser där Ryssland bombar. Sedan att Twitter och andra genast censurerar inlägget, gör infon ännu mer intressant.

Han hade även för mig helt ny info om Zelensky. Han äger tydligen ett hus värt 35 miljoner dollar i Miami. Den har han knappast tjänat ihop som skådis i Ukraina…
Dessutom fanns bilder på honom som dragqueen. Vet ju såklart inte om det är riktiga bilder.

Kollar man upp Zelenskyjs net worth så börjar man undra hur i helvete man kan bli så rik av att leda ett så fattigt land? 😉
Citera
2022-03-06, 21:00
Medlem
De korta stunderna jag genomlidit SVT:s nyhetsrapportering tycker jag även att det är konstigt att så fort det skjuts någonstans så är det beskjutet av ryssarna.

Med tanke på alla vapen Ukraina erhållit från USA mfl. undrar jag om de fått attrapper som leksaksvapen eftersom dom aldrig tydligen skjuter.
Citera
2022-03-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitzenspoon
Tvärtom det är alla barnungar som tror de skådat ljuset genom morsan internetuppkoppling som är identitetslösa. De är villiga att rasera
ett av de mest framgångsrika samhällena de senaste 100 åren (Det Svenska). Varför ? Jo de låter sig duperas av trollfabriker och populister med snuskigt enkla lösningar.
Ja hundra år av fungerande neutralitets-politik ska försvinna för att småpojkarna har fått för sig att krig och till och med kärnvapenkrig är bagateller.
Citera
2022-03-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Nu får man ta sådana här uppgifter om förmögenheter med viss skeptisism om det inte refererar till offentliga källor.
Även om han varit framgångsrik skådis och delägare i produktionsbolag är 350 miljoners hus i Florida en betydande ägodel, som även kostar en rätt bra slant i drift och fastighetsskatt.
Citera
2022-03-06, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fitzenspoon
Tvärtom det är alla barnungar som tror de skådat ljuset genom morsan internetuppkoppling som är identitetslösa. De är villiga att rasera
ett av de mest framgångsrika samhällena de senaste 100 åren (Det Svenska). Varför ? Jo de låter sig duperas av trollfabriker och populister med snuskigt enkla lösningar.
Det är väl snarare de som sitter i regeringen som blivit hjärntvättade och går globalisternas ärenden utan att se till verkligheten!
Det är väl hur enkelt som helst att jämföra ca 40 år bak i tiden till det vi ser idag. Konstigare än så är det ju inte.
Citera
2022-03-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
De korta stunderna jag genomlidit SVT:s nyhetsrapportering tycker jag även att det är konstigt att så fort det skjuts någonstans så är det beskjutet av ryssarna.

Med tanke på alla vapen Ukraina erhållit från USA mfl. undrar jag om de fått attrapper som leksaksvapen eftersom dom aldrig tydligen skjuter.

Det finns massor av bilder och videos som visar sönderskjutna ryska fordon, har du verkligen missat alla?

Antar dock att du menar att det är konstigt att det bara är ryssarna som bombar civila mål som sjukhus, skolor, flervåningshus och ettåringar? Eller vad är det du menar egentligen..?
Citera
2022-03-06, 21:22
Medlem
Douglas Macgregor kommer nog aldrig få framträda i massmedia mer, sågar hela kriget och hur Zelensky för in trupper i städerna så civila skall drabbas:

https://www.friatider.se/har-kraschar-oversten-fox-news-hyllningssandning-till-zelenskyj
Citera
2022-03-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Det finns massor av bilder och videos som visar sönderskjutna ryska fordon, har du verkligen missat alla?

Antar dock att du menar att det är konstigt att det bara är ryssarna som bombar civila mål som sjukhus, skolor, flervåningshus och ettåringar? Eller vad är det du menar egentligen..?

Jag har tagit beslutet att undvika youtubeklipp och övriga hemsnickrade propagandamaterial.

Men du har säkert rätt i att ryssarna bombar civila och ettåringar.
De har ju ett rykte att värna om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in