2022-03-06, 18:14
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man får ju hoppas att ryssarna förlorar så mycket på detta krig att de inte har råd att starta nya krig på 10-20 år.
Putin är slut. Det finns inte en chans att han kommer vika sig, på bekostnad av sin egen befolkning.
Citera
2022-03-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Du byter ämne för att distrahera bort från det besvärande faktumet att ryssland just nu bombar Ukrainska bostadsområden.

Det är inte ett besvärande faktum, att ryssarna gillar att sikta och spränga skolor, förskolor och sjukhus är genomgående om man tittar på deras tidigare "Special operationer".

Och då dör barn...
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Protester i 56 städer i Ryssland idag. Nästan 4500 anhållna. Putin lär sig böner nu.
Om det är sant så ska dessa demonstranter ha stort tack och beröm för det. Modigt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vi löser det där.

Såhär ser det just nu ut inne i nordko.. Oj. Jag mena Ryssland!

https://twitter.com/nixoov/status/1500505426663776258?cxt=HHwWhIC5vYnv7tIpAAAA
Fan alltså! Inga fler Dior-väskor för ryskorna. Det är slut!

Vad du måste förstå är att sanktionerna de senaste åren har gjort Ryssland ganska så självförsörjande på allt även om jag hört att parmesan-alternativet suger.

Det är våra ekonomier i EU som är sårbara med våra just-in-time-lager och annat
Citera
2022-03-06, 18:16
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ingen hemlighet att det rök 500 000 ungar i Irak.
Du ljuger för att distrahera bort från Rysslands ansvar för bombningarna av Ukrainska bostadsområden.
Citera
2022-03-06, 18:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Om Ryssland vinner eller inte beror väl på hur mycket styrkor Putin är beredd att skicka dit?
Han har ju potentiellt sett kapacitet till att jämna hela Ukraina med marken om han känner för det.
Putin verkar redan ha satt in allt han har till förfogande. Man har sett några tåg vara på väg med förstärkningar men inget som inger någon skrämselhicka precis. Röda Armén visade sig vara ett luftslott och fick pyspunka några mil från ryska gränsen.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Du ljuger för att distrahera bort från Rysslands ansvar för bombningarna av Ukrainska bostadsområden.

Klart att Ryssland bombar bostadsområden när det är där soldaterna är. Ska de bomba skogen eller?
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Ryssarna verkar hata varandra...
https://twitter.com/brewerov/status/1500411289058922497

Lika bra att rusta upp innan de kommer, för vi vill inte ha dem här.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
2. Nej . Missförstånd. Det handlar om Putins retarderade styre. Har inget med ideologi att göra. Putin är en fiende
Man ger inte fienden fria sändningar i etern under krigstid. Det är helt självklart. Att det ska påpekas är lite tröttsamt.

Putinvänner får gräva vidare på nätet, Än så länge har EU inte stängt av Facebook eller Twitter (Om du fattar vinken )

Klart att Ryssland uppfattar detta som en krigsförklaring, inbilla dig inget annat...

Min analys av honom, är att det han säger kommer han också genomföra...

Putinvän säger du. Det kan jag inte kalla det, rätt skall vara rätt, nato lovade att inte flytta fram sina positioner. Detta gjorde man ändå och sedan sa han att aldrig skall ukraina och georgien vara med i nato...

Vad hände? Vem synade Putin?
Citera
2022-03-06, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Jag kan absolut inte säga att jag vet.

Men jag tror på 3 alternativ för Putin:
* Han kommer leva som en råtta i ett hål
* Han begår självmord
* Han ställs inför Haag tribunalen

Jag hoppas på det sista. :-)

Alternativ 4, han startar globalt kärnvapenkrig och mänsklighetens tid är över. Fjärde världskriget utkämpas inte, som Einstein trodde, med pinnar och stenar, utan mellan björndjuren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Finns det någon källa?

Putin väll, han skulle ju in och denatzifiera ukraina, och hittils har han ju klippt allt från bebisar till barn, kan röra sig om varje indivd i landet om man tittar på spridningen av "mål"...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderad, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Hur betalar dessa länder till NATO, har du koll på de siffrorna, jag är tämligen säker på att dom vill åt bidragen framförallt, men har du siffror som visar annat så jag lyssnar.

Och jag ser på exakt samma sätt med EUs medlemmar, samma länder också eller hur!! Lustigt, dom vill såklart vara med i den klassiska EU eugemenskapen bara eller hur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in