2022-03-06, 18:12
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Tänk om svenskt rättsväsende hade fungerat likadant, du hade nog tänkt att göra något som jag inte gillade så jag slog ner dig, våldtog din fru, sköt dina föräldrar och tog ditt hus.
Ingen som gör det har du källa på att detta förekommer i Ukraina?
Citera
2022-03-06, 18:13
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Det var inte lite bögig röst han hade. Pallade inte lyssna klart.

Nej, du får väl ta din ADHD-medicin som du hoppat över idag
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Försök åtminstone hålla dig till inlägget jag gjorde...

Det handlar om ryska TV- sändningar, ja just det TV-sändningar

var kunde man se dom sa du, om man nu bor i eu?

Du vet väl vilket förakt standardanvändaren på FB har för att titta på s k tablåtv ??

Det är tråkigt att RT med flera inte får ”sända” över Youtube, Twitter m fl men det är privata firmor som gör allt för att undvika uteblivna reklamintäkter och ”folkuppror” på Facebook. 👨🏽‍💻
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
25 miljoner nazister.
Resten är bara bazister.

Finns det någon källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vi löser det där.

Såhär ser det just nu ut inne i nordko.. Oj. Jag mena Ryssland!

https://twitter.com/nixoov/status/1500505426663776258?cxt=HHwWhIC5vYnv7tIpAAAA

Konstaterat att rubeln kommer bli värdelös. De rika köper upp sig på konsumentprodukter för att nyttja andrahandsvärdet. Ser bra ut detta!
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ingen hemlighet att det rök 500 000 ungar i Irak.
USA dödade 500 tusen barn i Irak?

Snälla visa oss en källa för det påståendet.
Citera
2022-03-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Semantik. De dog.

Stor skillnad, om du ska vara konsekvent så är ju ditt argument att Ryssland omedelbart bör upphöra med sitt olagliga krig, i enlighet med FNs omröstning.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag stödjer mig inte i någon propaganda. Jag gör en ekonomisk analys och det tror jag Putin gjort för längesedan. Bara att ockupera Ukraina som det är skulle slå hårt mot Rysslands ekonomi. Nu kommer det dock att slå hårt mot EU:s ekonomi.

Ryssland har problem i Ukraina som det är, en ockupation skulle de klara ännu sämre då iallafall en del minns fiaskot i Afghanistan. Putin har gissningsvis planerat att inrätta en Kreml trogen regim i Kiev, beväpna dem och på pappret inte ockupera landet. Lite som Kadyrov i Tjetjenien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
"Dödar barn med flit" Har du någon pålitlig oberoende källa på denna extremt allvarliga anklagelse.

Och innan du ylar "rysstroll" så kan jag brätta att om man definierar "barn" som under 18 så VET jag att jag varit delaktig i att ha dödat åtminstone ett barn "med flit".

Inget jag är vare sig stolt över eller ångrar. Sådant var läget. Kunde jag göra det ogjort, eller ändrat utgången skulle jag göra det, men vid tilfället var det det enda alternativet.

Så jag anser allvaret i denna anklagelse är sådant att jag efterfrågar oberoende källor.
Nej jag skulle inte säga rysstroll för jag är inte rasist. Kompis med folk både från Ukraina och Ryssland som är helt utom sig över vad resten av världen tillåter.
Sorligt att barn och civila dödas oavsett vem som håller i vapnet. Hoppas du har fått hjälp att hantera det.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man får ju hoppas att ryssarna förlorar så mycket på detta krig att de inte har råd att starta nya krig på 10-20 år.
Rysk militär ska inte våga sig utanför sina egna gränser någonsin igen.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Jag föreslår att de stannar ett tag till😉
Du får tycka vad du vill. Ukrainare som ständigt bombas och de som flyr, snart 2 miljoner, och resten av världen, håller nog inte med om det.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ja.

Var deserterar dessa någonstans undrar man ändå? För tillbaka till Ryssland låter ju inte som en bra idé.

Bästa hade ju varit om dom kommer till oss i väst, blir behandlade riktigt bra och får njuta av hur ett riktigt Europa ser ut och fungerar.

Sedan kan dessa till vilket största del består av fattiga unga ryssar från landsbygden som rör sig på grusvägar som genomfartsled genom byn, bor i hus som närmast kan betecknas som skjul återvända till Ryssland en dag när det är dags att bygga upp ett nytt Ryssland, och veta vad dom skall sträva efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in