2022-03-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Indoktrinerat skitsnack, är mitt svar på det.
Du kan säkert inte hjälpa vad du påstår, då du förmodligen fått detta intravenöst redan genom din navelsträng.

Väntar fortfarande på belägg för att USA ska ha agerat som Putin nu gör.
Om min fråga är oklar på något vis, meddela gärna mig det.

https://www.nytimes.com/2021/11/13/us/us-airstrikes-civilian-deaths.html
https://edition.cnn.com/2021/11/15/politics/us-military-airstrike-syria-civilians/index.html
https://www.dw.com/en/us-drone-strikes-killed-thousands-of-civilians-report/a-60184096
https://watson.brown.edu/costsofwar/costs/human/civilians/iraqi
https://www.france24.com/en/live-news/20210707-victims-of-us-led-raids-in-mosul-still-waiting-for-compensation

Behöver du mer eller räcker detta? Glöm ej att söka på Wikileaks och Edward Snowden, läs gärna på vad de läckte för information
Citera
Medlem
Någon vänlig själ som kan översätta vad som sägs?

Verkar som att soldater från vardera sida i kriget samtalar med varandra.

https://t.me/voynareal/13026
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skojar du till det igen?

Rysslands attack har redan fått EU att stå mer enade än kanske någonsin. Europas och USA’s band har också stärkts. Det är ju vinster i sig
Ja, den exalterade lyckan av att energipriserna kommer att gå ballistiska stärker nog den europeiska gemenskapen ska du se.

Citera
2022-03-06, 17:44
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryssarna kommer inte ta land efter land. Den psykosen får du ta dig ur. De kommer inte ens att behålla Ukraina efter det här. Kartan kommer att ritas om dock och hur mycket hänger på vad Zelensky (läs: Washington) gör den närmaste tiden. Det kommer att utkristallisera sig ett Novorossiya, Polen och Ungern kommer att ta sin del. Resten får vi i EU ta hand om; det som återstår av Ukraina fylld med högerradikala med en mycket mörk framtid att vänta.

Att ockupera andra länder är dyrbart. Se bara på Afghanistan hur mycket det kostade. Vardör skulle Ryssland göra om sina misstag två gånger (Sovjet)?

Minsk-avtalet är en FN-produkt vad jag förstår på initiativ av Frau Merkel.

Precis som i tjetjenien kommer de att ha en nicke-docka som följer Moskva. Det är så de gör, invadera, installera en Moskva trogen regim och dra vidare. Vi har sett det ett par gånger tidigare.
Citera
Medlem
FAN jag har inte hunnit läsa inläggen efter 14:33 idag så det är ett hästjobb. Jag såg på sexistiska Expressen att "Putin har förlorat viktig stad" och namnet gick inte att få in, Zaporizjizhia något ditåt, djävla skit.

Bra med framgångar för dom tappra Ukrainska styrkorna. Jag måste läsa.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, den exalterade lyckan av att energipriserna kommer att gå ballistiska stärker nog den europeiska gemenskapen ska du se.

’Gå ballistiska’ du. Vad menar du med en anglicismen?
Citera
2022-03-06, 17:45
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Irak
Afghanistan
Libyen
Syrien

Fast Ukraina är som Tyskland, man använde Nazister för att genomföra en
statskupp i båda länderna mot en demokratiskt vald regering.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Väntar fortfarande på belägg för att USA ska ha agerat som Putin nu gör.
Om min fråga är oklar på något vis, meddela gärna mig det.

?

Glömde Jugoslavien

Så amerikanarna har gjort det 5 gånger i modern tid. Dessutom använde de
depleted uranium i de flesta länderna. Ren ondska att använda det.

Fast tycker man att Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien och Jugoslavien är befolkade av untermenschen,
så kanske man tycker att det är någon skillnad?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Ryssarna har inte hur mycket attackflygplan som helst och det är inget som man ersätter på några dagar.

De har bara köpt ett tjugotal varje år de senaste tio åren och nu förlorar de åtskilliga stycken varje dag.
Och deras högst dekorerade flygaress, också känd som fetknoppen, blev nedskjuten häromdan i en SU-34.
Citera
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
USA överväger ju nu att bl.a kompensera bl.a Polen om regimen står fast vid att skänka stridsflyg till Ukraina. många öststatsländer har väl ryska stridsflygplan fortfarande och dom lär ju Ukrainska stridspiloter ha erfarenhet av.
Lille putin må gnissla tänder men Europas länder verkar eniga på ett sätt som man sällan skådat. Även icke Natoländer som Sverige och Finland har valt sida öppet och samarbetar allt intensivare med Nato.
Och Lille putin? ja han finner nu även sina offer i dom humanitära korridorer med kvinnor och barn som upprättats för att ge skydd för ryska bomber.

Ett vidrigt liten äckel den där putin om man nu skall vara snäll i sin beskrivning av den gamle mannen.

Hoppas på att den Ryska befolkningen gör processen kort och med Putin, så vi/dom får ett avslut på detta vansinne. Klarar han 2 veckor till? Annars finns nog inget annat alternativ än att NATO går in och rensar Ukraina på Ryska trupper. Putin har ju i princip hotat hela västvärlden med "konsekvenser" Han har även uttryckt att sanktionerna är en krigsförklaring. Dags att syna Putins bluff.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är märkligt och ledarna i väst beter sig som om vi redan är i ett nytt världskrig och man undrar vad deras aganda är med det. Folk här ska vaggas in i masspykos eller hysteri, vad man nu ska kalla det som händer. Om någon droppar ur och vill veta mer finns bara det som makten vill visa kvar.

Jag känner igen detta modus operandum från forna Jugoslavien där man hetsade mot grannrepublikerna i några år, innan kriget slutligen bröt ut.

Två års demoniserande räcker för att förvandla den mest fredlige invånare till en mordtörstig sådan.

Detta oemotsagda hetsande är en absolut nödvändighet för att man skall få människor att skjuta på varandra...
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivilidian
Någon vänlig själ som kan översätta vad som sägs?

Verkar som att soldater från vardera sida i kriget samtalar med varandra.

https://t.me/voynareal/13026

ukrainskt prickskytt som slagit ut ett fordon och förmodligen ligger en ryss skadad på backen. Såg den på twitter igår.
Citera
2022-03-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag inte bara tror, jag vet att det är kört för putin. Hans tid är över

Jag kan absolut inte säga att jag vet.

Men jag tror på 3 alternativ för Putin:
* Han kommer leva som en råtta i ett hål
* Han begår självmord
* Han ställs inför Haag tribunalen

Jag hoppas på det sista. :-)