2022-03-06, 17:22
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Visa gärna där USA agerat som Putin nu gör?
Du är nämligen ute på väldigt tunn is.

Irak
Afghanistan
Libyen
Syrien

Fast Ukraina är som Tyskland, man använde Nazister för att genomföra en
statskupp i båda länderna mot en demokratiskt vald regering.
Citera
2022-03-06, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den ukrainsk-israeliske oligarken Ihor Kolomojskyj är den som drar i marionetten Zelenskyjs trådar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomojskyj

Blev lite tryckt stämning i Fox-studion där....
Helt underbart med ärlig rak direktsänding, that made my day
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Oj! Intressant. Uttalanden från en av Ukrainska fredsförhandlare som inte blivit avrättad ännu. Tydligen är den enda frågan som det råder problem om att Ukraina ska erkänner Krim och LDPR självständighet. Det betyder alltså att de har kommit överens om avnazifiering. Har den Ukrainska regeringen sålt ut Aidar, Azov och alla andra nazistgruppering och nazister i den ukrainska regeringen?

Citat:
Next round of talks with Russia is scheduled for Monday. Any progress so far?
I would not say we are moving fast because we have a lot of people killed every day, especially civilians. It's tough, honestly, but we are still demonstrating some progress. At least, two groups are listening to each other and actively discussing different things.

The only parts which are almost impossible to agree on are Crimea and so-called republics that Russia insists that we recognize as independent. This is not acceptable within Ukrainian society. And it's not about the politicians, it's about Ukrainian people who will never let this happen. This is the main challenge and, honestly, we still don't know how we could overcome those barriers.

https://www.foxnews.com/world/russian-invasion-exclusive-interview-with-chief-ukrainian-negotiator?cmpid=prn_newsstand
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Lite analyser om konvojen, som redan blivit legendarisk:

”Operationen skulle ta tre dagar, men nu har den ryska jättekolonnen utanför Kiev stått stilla i nio dagar. Den är ett av flera tecken på att den ryska invasionen av Ukraina är ett militärt fiasko, menar försvarsexperter.”

” – Det här är inte generalstabens krig utan en politisk plan snarare än en fackmässigt uppgjord plan. Ryssarna slåss inte som de brukar, säger Magnus Christiansson, universitetslektor i krigsvetenskap.”

” Huvudorsaken till att det går så långsamt är att ukrainarna har lyckats fördröja eller slå ut tätformationerna, alltså de längst fram i kolonnen, vilket gör det svårt att manövrera för ryssarna, enligt Christiansson.”

” – Nu börjar man undra om Ryssland har någon plan över huvud taget för kolonnen. Jag anar fortfarande att den var på väg till Kiev för att omringa staden, men då skulle omkretsen vara nio mil lång. Även om man samlar allt manskap man har i landet kommer man att misslyckas med det, det är helt omöjligt, säger han.”

” – Det är ett ogenomtänkt krig, är mitt intryck. Det är ogenomtänkt strategiskt och svårt att hitta en operation som ska slå mot de här målen. Det påverkar soldaternas förmåga och stridsvilja att slåss. Man kan bara ana frustrationen inom försvaret.”

” –*Den bär alla tecken på att det inte är generalstabens plan. Ryssland slåss inte alls på det sätt som man övar och tränar på i det här kriget. Det är Putins ogenomtänkta plan som har lett till att man får stora problem på taktisk nivå. På själva krigsskådeplatsen har de kört fast. Vi vet inte förlusttalen, men de är betydande vilket har stukat styrkan rejält.”

(ur DN.se)
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ja ,all censur är fel. Jag vill kunna få info om vad båda sidorna rapporterar.

https://www.rt.com/
https://sputniknews.com/

Dom finns på internet, men nu handlade detta om tv-sändningar,m

Gör istället ett försök med att se deras tv-sändningar, kolla om du kan se dom på satellit eller kolla om dom finns kabeltv...
Citera
2022-03-06, 17:24
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
MacGregors uttalanden har varit baserade på helt vaga grunder, och dessutom blivit överbevisade av faktiska händelser som tagit vid. Behövs inga mer journalistiska gräv för att snabbt dra slutsatsen att han driver en högst märklig linje.

Blir han överbevisad när han säger att Ryssland inte har slagit ut någon infrastruktur? Visa mig en större stad likt Kiev som är utan el eller vatten? Nä just det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av area50
lol npc-svennarna har redan bombat mig med epitetet, så känner mig ganska immun nu

Fria tider har skrivit flera artiklar som är helt verklighetsfrånvända under det här. Du borde ta dig en funderare på vad det är för skit du sitter o länkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag ljuger inte:
https://www.google.com/amp/s/uk.news.yahoo.com/amphtml/protesters-greece-set-flame-nato-200000956.html

Grekerna bränner Nato-flaggan som du ser.

Det där är kommunisterna i Grekland, klart man bränner NATO flaggor. Den gemene greken står på Ukrainas sida. Sen kan man ju läsa varför man brände flaggan...

Outside of the Russian and American consulates in Thessaloniki, Greece, protesters took the flag of the North Atlantic Treaty Organization (NATO) and burned it on Tuesday (March 1), blaming the defensive military alignment of not adequately protecting Ukrainians.
Senast redigerad av Bluemellonme 2022-03-06 kl. 17:28.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Japp, tydligt tecken på panik

Det är bara fylla på med mer Javelins
Citera
2022-03-06, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Hade du fått fjun på bollarna så hade du förstått vad totalförsvarsplikt betyder, Sverige har samma. Alla är försvarskyldiga mellan 17-70 år oavsett kön.

I ukraina flyr barn och kvinnor, medan männen stannar och krigar.
Jag skulle inte infinna mig om jag fick kallelse från våran regim heller.
Dör inte för judiska oligarker eller globohomo.
Men du kanske gör det?
Citera
2022-03-06, 17:25
Medlem
raskenss avatar
Nu kan detsamma sägas om ryska vapen Ukranare beslagtar.

https://www.quora.com/What-does-It-hasnt-been-fired-only-dropped-once-mean
Citera
2022-03-06, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ryssland har kvar anthrax (mjältbrand), smittkoppor och ebola i sina labb. Att ett litet land som Ukraina skille ägna sig åt sånt är befängt.

Givetvis är det befängt. Det inser alla utanför Ryssland. Dock är påståendet med all sannolikhet till för att lura det ryska folket som till stor del numer är helt utlämnade till statlig ljugmedia efter att nya censurlagar införts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in