2022-03-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Nämn ett västland som har en nynazistisk militär gren i sin militär som lyder under inrikesministeriet. Det kan du inte för det existerar inte. Men Ukraina har en.
Så svårt att acceptera det va, att en judisk president har nazzar i sin militär som han ger vapen och material till.

Suveränt gjort. För att hålla stånd mot Ryssland hade jag gärna haft Djävulen på min sida. Fy fan vad hemskt att vara grannar med Ryssland.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
De ryssmedlöpare jag diskuterade med menade att om Putin hotar västländer a med kärnvapen eller att bli del av Ryssland kommer det att utbryta inbördeskrig mellan de som vill bli ryssar och de andra och nu skall alltså alla dessa ”miljoner ryssvänliga araber” i västeropa delta i detta inbördeskrig. Jag kan inte ens se några demonstrationer.

Håller du med rysskompisarna om det nära förestående inbördeskriget mellan de i väst som vill att våra länder skall bli del av Ryssland, tex alla araber tydligen, och oss andra?

Näe, verkligen inte. Jag menade att det finns en djäkla massa araber som stöttar ryssen.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det fetade saknar källa.?

Nejdå. Finns gott om källor. Det är bara att söka.

Ledtråd: Azov battalion Ukraine
Citera
Medlem
RealTides avatar
WHO säger att Putin bombat 4 sjukhus.

I staden Mariupol har invånarna inte kunnat ecakuera trots Rysslands påstådda humanitära korridor.

1.5 miljoner har flytt Ukraina efter bara en vecka!

osv.

Kriget, den "speciella operationen" sköts väldigt bra av den lilla Gollum eller?

Mer sanktioner behövs , hårdare och mer isolering.
Citera
2022-03-06, 10:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Med Hillary hade vi haft zo-fly zoner redan. Hon hade inte brytt sig ett skit om det faller lite kärnvapen här eller där. Kanske Putin hade vetat om detta och bara nöjt sig med Donetsk och Donbass som han gjort med Krim.
Det hade inte kommit dit för att man var ganska överens bland tunga analytiker och andra inflytelserika i Washington att inte få Ryssland att tro att ett NATO-medlemskap var på gång för Ukraina.

Jag tror knappast ens Hillary skulle låta det gå så långt.

Kom ihåg att detta med NATO var något som Zelensky inbillade sig redan för ett år sedan när han trodde han skulle få med organisationen på att åter ta de östra regionerna och Krim.
Citera
2022-03-06, 10:37
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, klockren teori och inte helt osannolik kanske. Min favoritteori om ryssarnas totala fiasko hittills är annars den om att däcken håller inte. Om ryssarna bara hade investerat i bättre däck så hade detta fälttåget gått mycket bättre för de.

Däcken på de stora Kamaz lastbilar måste hållas rullande minst varje vecka-varannan vecka annars riskerar trycket från den tunga lastbilen att deformera de. Varje militär enhet tilldelas bränsle för detta ändamål men eftersom det är en enorm korruption i den ryska armén så de ansvariga istället säljer bränsle svart till utomstående.
Det samma hände med matransoner, de var inte bara gamla med utgångsdatum 2015 och skulle blivit kasserade men de räckte inte till alla,
givetvis i dokumentationen allting stämmer, den ryska armén har enorm byråkrati och på pappret så ska allting finans.
De ansvariga trodde att efter två- tre dagar kommer de inta Kiev och andra städer och där proviantera soldaterna och ingen kommer bry sig om att det saknas matransoner.
Citera
2022-03-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Nämn ett västland som har en nynazistisk militär gren i sin militär som lyder under inrikesministeriet. Det kan du inte för det existerar inte. Men Ukraina har en.
Så svårt att acceptera det va, att en judisk president har nazzar i sin militär som han ger vapen och material till.

Skulle inte du åka till ryska fronten och göra lite nytta? Det har förekommit även högerextrema svenska kopplingar inom svenska grenar, och även flera gripanden i Tyskland har förekommit vad jag har sett, men jag antar att ditt Ryssland är helt prickfritt?
Citera
2022-03-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Vad menar du?

Vad skulle Sveriges nazister göra i ett krig. Skjuta sina egna?
Vad är det du inte fattar? Svenska nynazister har inte EN EGEN BATTALJON i den svenska militären. Spelar du efterbliven eller?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast mycket officiell information från Ryssland är ren desinformation och lögner. Så det är inget man kan utgå ifrån. Speciellt inte i krigstider.

YouTube och Twitter är fyllda med videos på ryska krigsfångar. Och många av dessa fångar säger själva att de är värnpliktiga eller kallats in för repövningar. Man ser också på deras utseende och ålder att det verkar stämma. En del är rädda små 17-18-åringar - ser nästan ut som barn i vissa fall - och att de skulle vara yrkessoldater är förstås helt uteslutet pga deras låga ålder. De är värnpliktiga som inte visste vad som väntade dem.
Det är Putins officiella PK som västmedia publicerat jag tagit det ifrån plus mina funderingar kring det.

Och att du tror att videoklippen på Twitter är the real deal säger nog mer om dig än om mig.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
James Hatfield supportar Ukraina:

https://twitter.com/newvoiceukraine/status/1500403443034378240?s=21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Har dessa drägg något av värde i Sverige?

Ta en titt på det här:

https://www.forbes.com/sites/giacomotognini/2022/03/05/a-guide-to-all-the-outrageous-mansions-and-estates-owned-by-sanctioned-russian-billionaires/

Nej troligen finns det inte så stora ryska tillgångar i Sverige. Jag har dock hört att ryska bolag äger smältverk och annat i norra Sverige.

Kanske ryska ambassaden har några lägenheter som man kan ta OMEDELBART. Djävulen måste bekämpas med alla medel. Haggan-Maggan får bli Stål-Maggan.
Citera
2022-03-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Fast Azov är inte 100% Neo nazister heller. Det är alla möjliga personer där. Ca 20% är nazister i Azov.
KÄLLA PÅ DET!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in