2022-03-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Mycket propaganda nu att ryssarna ska ha attackerat flera sjukhus.
Känns lite som när USA grundlöst anklagade Saddam Hussein för att slita nyfödda bebisar ur sina kuvöser i Kuwaitkriget, som visade sig vara skitsnack ifrån Pentagon.

Vad får dig att tro att det är skitsnack, ryssar älskar att mörda barn och redan utsatta, skolor, förskolor, sjukhus.

Det är ju där judenazisterna gömmer sig, det är ju därför du inte ser dem på gatorna.

Viktigt att ryssar och deras barn får svara för vad deras Land gör mot andra.
Citera
2022-03-06, 10:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Gå ut på gatan och testa! Vi är inte ryssar vet du, vi har inte den mentaliteten. Kan förstå att det är svårt att ta till sig för ryssar som ju är vana vid att underkasta sig än den ene och än den andre alltsedan mongoltiden, inte minst inom den egna folkgruppen.

Sen ska vi inte glömma alla miljoner ryssvänliga araber i Europa.
Citera
2022-03-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gratulerar Europa!:

ASB News / MILITARY〽️
@ASBMilitary
BREAKING: Russian Yamal-Europe pipeline halts all westbound gas supplies --flow from Russia to Germany has now been suspended indefinitely.
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1500366963247394822?s=20&t=hQ-HGKKkRCfrKe97Kz-3BA

Obekräftat än så länge dock.

Nästa steg är att vrida av NS1?

Precis vad jag önskar. Men jag tror att Ryssland behöver inkomsterna. Hade jag haft någon makt eller överjordiska krafter så hade gasledningarna varit sprängda. Dom FETA tyskarna får skylla sig själva att dom inte hade någon energipolitik. FETT!!!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Kan man beskylla alla ryska invasioner, verkliga som hypotetiska, på Nato?
Är det detta jag pratar om här?

Jag talar om er korkade idioter som inte förstår att detta är en praktkatastrof av Biden att låta detta hända.

Och att det kommer att slå hårt på både ditt och mitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ärligt talat så är inte Biden beredd att riskera ett kärnvapenkrig för Baltikum eller Polen eller för den delen Sverige och Finland. Om han en känner till länderna i demensddimman.

Det behövar han inte, räcker med att andra Natoländer ska avfyra sina mot Ryssland så är dominoeffekten igång.
Citera
2022-03-06, 10:21
Medlem
Mycket intressant analys av kriget av en geopolitisk analytiker för näringslivet. Exempel:

Citat:
I give Putin 12 months and I’m taking the under. When policy makers make extraordinarily bad decisions that ignore their material constraints, they get punished. I’ve been following this kind of stuff since I was 16 years old. I’m just a guy sitting on Santa Monica beach, doing my research for investors, and I called the material constraints to Russia perfectly. So how the heck did Vladimir Putin not do the same?

That is an egregious, egregious mistake by a policy maker. And I mean that objectively -- I’m not even mentioning the civilian deaths and the pariah status for Russia. Leave that aside. The 40-mile convoy -- that’s not a sign of Russian power. That’s a sign of Russian weakness. They can’t move that thing.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-05/brace-for-more-russian-plot-twists-geopolitical-strategist-says

Men läs den inte, för all del, ni kan få helt andra perspektiv än de önskvärda.
Citera
2022-03-06, 10:22
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Sen ska vi inte glömma alla miljoner ryssvänliga araber i Europa.

Var i Europa ser du araber som är ute och uttalar stöd för Ryssland Ivan? Inte mycket stöd hos araber efter att Ryssland valde Assads sida… Häng med lite nu, det är inte 1987 längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tror du har missuppfattat vem som är vem:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion

Azov Battalion (until September 2014), is a right-wing extremist[1] and neo-Nazi[2][3][4] unit of the National Guard of Ukraine,[5][6][7] based in Mariupol, in the Azov Sea coastal region.[8] It has been fighting Russian separatist forces in the Donbas War

Så videon är från 2014?....

den är nog fejk. typ som Putins tal med flygvärdinnorna häromdagen.

Går inte så bra för ryssarna, barn och bebismördandet går aldeles för långsamt... så de får väll ljuga ihop något... som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Danmark har skickat 30.ambulanser som en gåva.

Polen överväger att skicka stridsflyg till Ukraina.

Jesper söder som åkte ner och kriga har kommit fram.

Dopa honom och sänd honom tillbaka. Alla krafter behövs i kriget.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:

Jag talar om er korkade idioter som inte förstår att detta är en praktkatastrof av Biden att låta detta hända.

Så det är Bidens fel att putinha invaderade Ukraina?
Citera
2022-03-06, 10:23
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Vad hade du föredragit att Biden gjorde? Och hur relaterar det till Nato. Biden är USAs president. Inte NATOs.
Citera
2022-03-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ja sånt kommer vi få höra mer av. Att ryssarna våldtar krigsskadade barn inne på sjukhusen. Vi kommer får höra både det ena o andra påhittet.
100%. Fast å andra sidan skylle ryssarna också komma med sådana historier om dom blev invaderade. Klassisk krigstaktik för att få omvärldens sympatier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in