2022-03-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är du säker på att chansningen slog fel? Du vet ju inte vad Putins plan är. USA är inte beredda att hjälpa Europa om ryssarna anfaller. Putin kanske bara är ute efter ett skäl till att erövra Europa.

NATO ställer inga trupper på Ukrainsk mark idag. Det tolkar du som att detsamma skulle gälla vid rysk expansion av agressionerna ut i Europa?
Citera
2022-03-06, 10:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så då kan USA hota Putin med samma sak. Då kommer ryssarna att ge upp!
Schack matt!
Kommer inte hända ändå

Om ni förstått det ännu så har USA inget emot detta kriget egentligen
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag är medveten om det, men det är bättre än att leva under rysk dominans. Valet om kärnvapen eller inte ligger i Ivans hand, så han behöver veta att om han gör det så är det puts väck rodina.

Det måste finnas något djupt liggande fel i den ryska kulturen och folksjälen. Skitland och skitkultur som aldrig verkar kunna få fram något annat än förtryck, våld, korruption, lögner och diktatur oavsett hur mycket hjälp de får från civiliserade länder. Inte en chans att vi i väst kommer att vika ned oss för att den lille halvmongolen Putin skramlar lite med kärnvapen. 😆

Det enda landet som fällt atombomber mot civilbefolkningen är USA när dom anföll Japan. Att det var 80-år sedan saknar betydelse. USA är fullt kapabla att begå folkmord på civila.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om det ställs på sin spets tror jag att det blir ett annat läge. Då kommer många att hellre döda sina grannar och underkasta sig Ryssland än att låta sig utplånas i ett kärnvapenkrig ingen kan vinna.

Gå ut på gatan och testa! Vi är inte ryssar vet du, vi har inte den mentaliteten. Kan förstå att det är svårt att ta till sig för ryssar som ju är vana vid att underkasta sig än den ene och än den andre alltsedan mongoltiden, inte minst inom den egna folkgruppen.
Citera
2022-03-06, 10:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag vet så är det faktiskt en tillfångatagen Azov-soldat men att det skulle vara befälhavaren är nog jag som skojar till det.

Skojar till det? Är det en vanlig taktik av dig?

Skojar du på din twitter också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
En aktiv soldat behöver i krig (modern), runt 4000-5000 kalorier om dagen, annars sjunker stridsvärdet. OCh jag skulle nog öka till 1kg om dagen, Men äter man bara fett så kommer man undan med cirka 450gram.

Frystorkade mat väger inte så mycket jag skulle tro att 500g per dag räcker, men då måste de ha tillgång till vatten och nåt litet kök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Kan man beskylla alla ryska invasioner, verkliga som hypotetiska, på Nato?

Nej, men man ka ske skylla dom på Irakiska WMD eller Libyiska stridsflygplan som bombar fredliga demonstrationer
Citera
2022-03-06, 10:18
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ja fy fan. Europa kommer få det jobbigt framöver. Priserna på mat o energi kommer skena iväg. Är det värt allt detta kommande lidande bara för att näpsa Putin??

Man kan fråga dom som är på putlers sida om dom tycker att det är värt att eventuellt vinna ett krig med en konsekvens att rysslands ekonomi fullständigt kraschar, utfrysning i hela världen, tusentals döda soldater från egna leden mm?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ukraina ska bestämma över sin egna framtid, tack för omtanken. Vill de joina Nato, ok. Vill de stå utanför ok.

Ryssland bestämmer inte över Ukraina. Putin har blivit det bästa argumentet för både Nato och EU, som de senaste dagarna bevisat.
Det är nog inte riktigt det den här konflikten handlar om men jag förstår att du begränsar ditt tänkande till det.

FYL: varken Tyskland eller Frankrike skulle acceptera Ukraina i NATO.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
NATO ställer inga trupper på Ukrainsk mark idag. Det tolkar du som att detsamma skulle gälla vid rysk expansion av agressionerna ut i Europa?

Ärligt talat så är inte Biden beredd att riskera ett kärnvapenkrig för Baltikum eller Polen eller för den delen Sverige och Finland. Om han en känner till länderna i demensddimman.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det enda landet som fällt atombomber mot civilbefolkningen är USA när dom anföll Japan. Att det var 80-år sedan saknar betydelse. USA är fullt kapabla att begå folkmord på civila.

Jaha, men nu menar ju den ryssmedlöpare jag pratar med att Ryssland kommer att använda kärnvapen. Ni Ivans får komma överens lite om hur ni skall ha det.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Hakkorstatuering, uppenbart nazist. Putin skickar alltså nazister för av denazifiera Ukraina?
Logiskt!

Tror du har missuppfattat vem som är vem:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion

Azov Battalion (until September 2014), is a right-wing extremist[1] and neo-Nazi[2][3][4] unit of the National Guard of Ukraine,[5][6][7] based in Mariupol, in the Azov Sea coastal region.[8] It has been fighting Russian separatist forces in the Donbas War
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in