2022-03-06, 10:12
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har inte tillgång till rysk media då jag inte kan ryska.

Och det finns ingen oberoende information i det här.

Du dock är en prakt-idiot som ser Bidens strategi som något framgångsrikt trots att t.o.m. Kissinger varnade för detta 2015.

Det största misstaget du gör är att kalla kritik för detta för Putinpropaganda. Det gör att jag är säker på att du inte fattar något och helt svalt NATO-narrativet från Washington.

Redan 1997 skrevs ett öppet brev till Clinton som varnade för NATO:s utveckling och att vi skulle hamna där vi gör på randen till WWIII. Flera av de som skrev under kom från Reagan-administrationen.

Kan vi undvika WWIII - vilket jag hoppas och tror - så kommer dett att slå hårt på Europa och Sverige på nivåer vi inte kan föreställa oss.

Det för en konflikt som hade kunnat lösas av femteklassare:

Russia's Ukraine invasion may have been preventable
The U.S. refused to reconsider Ukraine's NATO status as Putin threatened war. Experts say that was a huge mistake.

https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/russia-s-ukraine-invasion-may-have-been-preventable-n1290831?cid=sm_npd_ms_tw_ma
On June 26, a group of 50 prominent foreign policy experts that included former senators, retired military officers, diplomats and academicians, sent an open letter to President Clinton outlining their opposition to NATO expansion. Stanley Resor, chairman of the Board of Directors of the Arms Control Association, spoke at the press conference announcing the letter, focusing on the arms control implications of expansion. Resor's remarks and the group's letter are printed below.
https://www.armscontrol.org/act/1997-06/arms-control-today/opposition-nato-expansion

Ukraina ska bestämma över sin egna framtid, tack för omtanken. Vill de joina Nato, ok. Vill de stå utanför ok.

Ryssland bestämmer inte över Ukraina. Putin har blivit det bästa argumentet för både Nato och EU, som de senaste dagarna bevisat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Mycket propaganda nu att ryssarna ska ha attackerat flera sjukhus.
Känns lite som när USA grundlöst anklagade Saddam Hussein för att slita nyfödda bebisar ur sina kuvöser i Kuwaitkriget, som visade sig vara skitsnack ifrån Pentagon.

Ja sånt kommer vi få höra mer av. Att ryssarna våldtar krigsskadade barn inne på sjukhusen. Vi kommer får höra både det ena o andra påhittet.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Inte bara Ryssar blir till aska, utan även du själv.

Jag är medveten om det, men det är bättre än att leva under rysk dominans. Valet om kärnvapen eller inte ligger i Ivans hand, så han behöver veta att om han gör det så är det puts väck rodina.

Det måste finnas något djupt liggande fel i den ryska kulturen och folksjälen. Skitland och skitkultur som aldrig verkar kunna få fram något annat än förtryck, våld, korruption, lögner och diktatur oavsett hur mycket hjälp de får från civiliserade länder. Inte en chans att vi i väst kommer att vika ned oss för att den lille halvmongolen Putin skramlar lite med kärnvapen. 😆
Citera
2022-03-06, 10:13
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Vad jag vet så är det faktiskt en tillfångatagen Azov-soldat men att det skulle vara befälhavaren är nog jag som skojar till det.
Varför ljuger du då? Du skrev att det var befälhavaren din ryskmongoliska kackerlacka.
Citera
Avslutad
Citat:
Äntligen!

Befälhavaren för Azov-bataljonen tillfångatagen (video):

https://twitter.com/arbetet1/status/1500394606277636096?s=20&t=nERxBmNAwuUvBiHqzVIrvw

Det är krut i de grabbarna.

Vad bra! Då kan Mördar-Putte sluta sin terror mot Europa.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Danmark har skickat 30.ambulanser som en gåva.

Polen överväger att skicka stridsflyg till Ukraina.

Jesper söder som åkte ner och kriga har kommit fram.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Varför skulle ett sådant hot fungera? EU är större och starkare, både ekonomiskt och militärt.

Blåser han av några kärnvapen i Ukraina och säger att nästa gång är det Europas tur fast 1000 gånger värre, så tror jag att många böjer knä för tsar Vladimir den förskräcklige.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Vad jag vet så är det faktiskt en tillfångatagen Azov-soldat men att det skulle vara befälhavaren är nog jag som skojar till det.

OMG, jag måste börja komma med inlägg och hänvisa till mig själv som källa. Så mycket roliga disussioner vi skulle få.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är inte bara att trycka på en knapp för att starta ett stängt kärnkraftverk.

Nä, precis, det var därför jag skrev att jag inte vet hur lätt det är att få start på de tre stängda. Vet du, eller ville du bara återupprepa det jag just skrev?
Citera
2022-03-06, 10:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om det ställs på sin spets tror jag att det blir ett annat läge. Då kommer många att hellre döda sina grannar och underkasta sig Ryssland än att låta sig utplånas i ett kärnvapenkrig ingen kan vinna.
Så då kan USA hota Putin med samma sak. Då kommer ryssarna att ge upp!
Schack matt!
Citera
2022-03-06, 10:14
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag har inte tillgång till rysk media då jag inte kan ryska.

Och det finns ingen oberoende information i det här.

Du dock är en prakt-idiot som ser Bidens strategi som något framgångsrikt trots att t.o.m. Kissinger varnade för detta 2015.

Det största misstaget du gör är att kalla kritik för detta för Putinpropaganda. Det gör att jag är säker på att du inte fattar något och helt svalt NATO-narrativet från Washington.

Redan 1997 skrevs ett öppet brev till Clinton som varnade för NATO:s utveckling och att vi skulle hamna där vi gör på randen till WWIII. Flera av de som skrev under kom från Reagan-administrationen.

Kan vi undvika WWIII - vilket jag hoppas och tror - så kommer dett att slå hårt på Europa och Sverige på nivåer vi inte kan föreställa oss.

Det för en konflikt som hade kunnat lösas av femteklassare:

Russia's Ukraine invasion may have been preventable
The U.S. refused to reconsider Ukraine's NATO status as Putin threatened war. Experts say that was a huge mistake.

https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/russia-s-ukraine-invasion-may-have-been-preventable-n1290831?cid=sm_npd_ms_tw_ma
On June 26, a group of 50 prominent foreign policy experts that included former senators, retired military officers, diplomats and academicians, sent an open letter to President Clinton outlining their opposition to NATO expansion. Stanley Resor, chairman of the Board of Directors of the Arms Control Association, spoke at the press conference announcing the letter, focusing on the arms control implications of expansion. Resor's remarks and the group's letter are printed below.
https://www.armscontrol.org/act/1997-06/arms-control-today/opposition-nato-expansion
Kan man beskylla alla ryska invasioner, verkliga som hypotetiska, på Nato?
Citera
2022-03-06, 10:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Hakkorstatuering, uppenbart nazist. Putin skickar alltså nazister för av denazifiera Ukraina?
Logiskt!

Hur vet man att denne yngling är befälhavare för Azov-bataljonen?

Ser inte blodet lite väl teatraliskt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in