Citat:
Jag har inte tillgång till rysk media då jag inte kan ryska.
Och det finns ingen oberoende information i det här.
Du dock är en prakt-idiot som ser Bidens strategi som något framgångsrikt trots att t.o.m. Kissinger varnade för detta 2015.
Det största misstaget du gör är att kalla kritik för detta för Putinpropaganda. Det gör att jag är säker på att du inte fattar något och helt svalt NATO-narrativet från Washington.
Redan 1997 skrevs ett öppet brev till Clinton som varnade för NATO:s utveckling och att vi skulle hamna där vi gör på randen till WWIII. Flera av de som skrev under kom från Reagan-administrationen.
Kan vi undvika WWIII - vilket jag hoppas och tror - så kommer dett att slå hårt på Europa och Sverige på nivåer vi inte kan föreställa oss.
Det för en konflikt som hade kunnat lösas av femteklassare:
Russia's Ukraine invasion may have been preventable
The U.S. refused to reconsider Ukraine's NATO status as Putin threatened war. Experts say that was a huge mistake.
https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/russia-s-ukraine-invasion-may-have-been-preventable-n1290831?cid=sm_npd_ms_tw_ma
Och det finns ingen oberoende information i det här.
Du dock är en prakt-idiot som ser Bidens strategi som något framgångsrikt trots att t.o.m. Kissinger varnade för detta 2015.
Det största misstaget du gör är att kalla kritik för detta för Putinpropaganda. Det gör att jag är säker på att du inte fattar något och helt svalt NATO-narrativet från Washington.
Redan 1997 skrevs ett öppet brev till Clinton som varnade för NATO:s utveckling och att vi skulle hamna där vi gör på randen till WWIII. Flera av de som skrev under kom från Reagan-administrationen.
Kan vi undvika WWIII - vilket jag hoppas och tror - så kommer dett att slå hårt på Europa och Sverige på nivåer vi inte kan föreställa oss.
Det för en konflikt som hade kunnat lösas av femteklassare:
Russia's Ukraine invasion may have been preventable
The U.S. refused to reconsider Ukraine's NATO status as Putin threatened war. Experts say that was a huge mistake.
https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/russia-s-ukraine-invasion-may-have-been-preventable-n1290831?cid=sm_npd_ms_tw_ma
On June 26, a group of 50 prominent foreign policy experts that included former senators, retired military officers, diplomats and academicians, sent an open letter to President Clinton outlining their opposition to NATO expansion. Stanley Resor, chairman of the Board of Directors of the Arms Control Association, spoke at the press conference announcing the letter, focusing on the arms control implications of expansion. Resor's remarks and the group's letter are printed below.https://www.armscontrol.org/act/1997-06/arms-control-today/opposition-nato-expansion
Ukraina ska bestämma över sin egna framtid, tack för omtanken. Vill de joina Nato, ok. Vill de stå utanför ok.
Ryssland bestämmer inte över Ukraina. Putin har blivit det bästa argumentet för både Nato och EU, som de senaste dagarna bevisat.
Så mycket roliga disussioner vi skulle få.