Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Kolla Pfizers dokument. Det varnas för att det kan förstöra kromosomer och ge hjärtproblem.
Nej, det finns inga varningar i det aktuella dokumentet. Det finns inte heller några uppgifter om "förväntade biverkningar" eller listor som anger biverkningar som vaccinerade "riskerar" få. Du har helt enkelt blivit lurad alternativt är så obegripligt blåst att du TROR att dokumentet innehåller dylika varningar. Du får sluta titta på dumskallevideos producerade av idioter som inte ens kan engelska och har vett att läsa dokumenten de kommenterar. Du borde själv läsa följande stycke:
Citat:
3.1.3. Review of Adverse Events of Special Interest (AESIs)
Please refer to Appendix 1 for the list of the company’s AESIs for BNT162b2.
The company’s AESI list takes into consideration the lists of AESIs from the following
expert groups and regulatory authorities: Brighton Collaboration (SPEAC), ACCESS
protocol, US CDC (preliminary list of AESI for VAERS surveillance), MHRA (unpublished
guideline).
The AESI terms are incorporated into a TME list and include events of interest due to their
association with severe COVID-19 and events of interest for vaccines in general.
The AESI list is comprised of MedDRA PTs, HLTs, HLGTs or MedDRA SMQs and can be
changed as appropriate based on the evolving safety profile of the vaccine.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf
Hör av dig om du inte besitter den engelska som krävs för att förstå vad som står. Alternativt kan du fråga mamma eller pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Nej, mRNA ändrar inget DNA. Du får gå och läsa på lite innan du gör bort dig ytterligare. Alternativt kan du läsa mina inlägg i tråden där jag förklarar exakt vad som sker och varför. I synnerhet nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jag tar det igen:
Nej, det sker ingen genmanipulation.
Nej, det är inte vetenskapligt bevisat att det "ändrar DNA".
Nej, det förstörs inga kromosomer.
Nej, det finns inget belägg för att det skulle ge "progressivt intensivare, värre hjärnproblem".
Du vet inte vad du talar om. Att RNA genomgår en reverse transcripatase i cellens nukleus, det betyder INTE att cellens genome (DNA) ändras. Notera att jag säger inte att det SKULLE kunna ske (rent historiskt har det skett med ett antal av de virus vi smittats av genom årtusenden), men skillnaden är att i vaccinet har man plockat bort virusets förmåga att integrera DNA vid en reverse transkriptase. Rent konkret är det enzymet integrase som plockats bort ur det RNA som vaccinet levererar. Så det som skett med tidigare virus (att DNA lyckats integreras med cellens DNA) beror således på att viruset tillhandahållit det integrase som krävs.
Studien som du refererar till påtalar således med all önskvärd tydlighet att man INTE påvisat att det DNA som avses integrerats med cellens genome.
Ok? Är vi klara nu? Bra! Då kan vi sluta låtsas som (och ljuga ihop trams) att studien visar att virusets DNA kan ändra cellens DNA. Det gör studien INTE.
Herregud...
PS.
När du blir naturligt infekterad av SARS-CoV-2 har viruset det integras som krävs för att ändra ditt DNA. DÅ kan du bli genmanipulerad. Det funkar inte så vid vaccination.
Hör av dig om du fortfarande inte fattar så skall jag försöka skruva ned förklaringsspråket från femårings- till treåringsnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Du har fel men vägrar inse det. Definitionen på immunitet är ej detsamma och definitionen för vaccin har ändrats. Men du har inte koll på vad du snackar om.
Definitionen på immunitet har aldrig ändrats och har alltid varit densamma. Sannolikt beror din förvirring på att du i bästa antivaxxarstil blandar ihop begreppen (helt enkelt för att du är lika okunnig i ämnet som en brevpress) och har fått för dig att "immunitet" är samma sak aom "steriliserande immunitet". Det är det inte, men det fattar inte du för du är helt enkelt pinsamt okunnig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Vaccinet stimulerar bara immunitet den ger ingen immunitet nu säger du samma skit som idioten Hallengren!
Återigen: om du inte har kunskap i ämnet är rådet att du håller en något lägre svansföring. I synnerhet som du hasplar ur dig felaktigheter i parti och minut. Jag skall försöka reda ut ovan för att snäll mot dig.
Ett vaccin kan ge immunitet utan att för den delen ge steriliserande immunitet. Det är så det fungerar med t.ex. Poliovaccin (IPV). Du har säkert - i likhet med alla andra som diskuterar i ämnet trots att ni har noll kunskap - fått för er att man blir sterilt immun mot polio (många har t.o.m. använt det som argument!). Det blir man inte. Immunitet är full tillräcklig för att inte symtom skall utvecklas. Man har däremot inget skydd mot infektion och virusreplikering. Det ger ett visst skydd, en viss immunitet. Det förhåller sig på exakt samma sätt med COVID-vaccin. Det ger inte steriliserande immunitet men det ger en viss immunitet.
https://www.sciencedirect.com/topics/agricultural-and-biological-sciences/sterilizing-immunity
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.03.21256520v1
Vaccinet ändrar inte bara det adaptiva immunförsvaret utan även det medfödda! Mycket oroande…men inte för mig

När liknande studier genomgått den peer-review som krävs skall jag titta igenom resultaten. När det handlar om en preprint på en server där vem som helst kan slänga upp vad som helst hoppar jag över det