2022-03-06, 03:41
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Och sådana som du som vägrar ta ett steg tillbaka och skapa perspektiv till lösningar.
Som Biden och Nato gör.

Kan du vara lite mer specifik?
Citera
2022-03-06, 03:42
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
FN är skapat av Rockefeller

Okej, så "allt är Rockefellers fel"? Därför är det som ryssland gör just nu okej?
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-03-06 kl. 03:46.
Citera
2022-03-06, 03:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det man gör att:

- Skriv in “Azov” och “Ukraina” i valfri sökmotor.
- Välj “Video” - om du har lässvårigheter.

De videos man då kan se förklarar ofta på lättförklarligt sätt vad Azov är och hur utbredd nazismen är i Ukraina. Dessutom vad nazism är.

Efter det krävs eventuellt (… dessvärre för trögtänkta) ytterligare förklaringar hur det påverkar människor som är etniska ryssar.

Återkom om du fortfarande inte fattar problematiken.

Jag förstår problematiken.

Ett antal nazister i Ukraina tycker du ger Ryssland rätt att invadera och mörda Ukrainas befolkning.

När jag påpekar att det finns nazister i alla länder är det inget du motsätter dig. Med din logik borde du tycka att Ryssland också skall invadera dessa och naturligtvis sig självt eftersom det finns nazister i Ryssland.

Men du är totalt insnöad på att titta på våldsporr från Donetsk och Luhansk, och klarar inte av att säga vad du egentligen tycker.
Citera
2022-03-06, 03:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
citat
"Ryssland erövrar med våld och tillsätter marionettstater"
Ja det har ju aldrig ett land i väst gjort....ha ha ha.
Man kan sluta läsa vid den punkten.

Johnth tycker det är ok att våldta för andra gör ju det, är det det du vill säga?
Citera
2022-03-06, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
De är alltså 2500st? Och 10-20% av dem är neonazis? Även om de inte är många så är det visseligen konstigt för en som inte förstår att de tydligen numera hör till Ukrainas reguljära försvarsmakt (?).

Ändock...

Har du sett den här videon till att börja med?
Om du behöver hjälp så kan jag skicka hundratals videos om nazismen i Ukraina.

Det är inte särskilt svårt och det är helt grundläggande. Gör en mini insats om du orkar.

https://youtu.be/KfaAyiP8Wuc
Citera
2022-03-06, 03:48
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du är för rolig.
Här är en länk till dig.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
Återkom gärna om du fortfarande inte fattar.

Citat:
Om du nödvändigtvis ska posta inlägg kan du åtminstone korrekturläsa dina inlägg först.
Vad är "rysska"?
Är det den svenska skolan som har misslyckats?

Tack för att du står upp för alla mänskliga människor, dvs de som kan skilja mellan rätt och fel. Känner mig lite utmattad men vi ger inte upp.
Citera
2022-03-06, 03:48
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Jag vet att Putin har kvinnor och så men ändå, kan kriget ha att göra med att han på något sätt känner sig incel? Hitler och Andra världskriget var ju pga ungefär det.
Kanske tar Putin ut frustrationen i Ukraina. Inte sexuell men bitterhet. Har han några kvinnor i sin närhet? Frun och dylikt räknas inte. Kan vara så enkelt.

Han är 70, frugan är 35. It goes without saying att hans förhållande kanske inte är det sexigaste.

Inte omöjligt att han går på testo-kurer och det kan göra en väldigt konstig och aggressiv.
Citera
2022-03-06, 03:53
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Få länder ägnar sig åt detta. USA visserligen, men annars är det huvudsakligen Ryssland som ägnar sig åt detta. Det gör det inte mer rätt.

Det finns ingen anledning att acceptera puttlers blodiga krig.

Samma typ av behandling och sanktioner bör också riktas mot USA eller något annat land om de skulle bete sig på det här sättet framöver.

Kan inte tvinga dig men kolla på denna YT,
https://www.youtube.com/watch?v=Xt3Zv-e4n1M
Citera
2022-03-06, 03:56
Medlem
Ett gäng ryska soldater gick in i en kontorsbyggnad för att ta sig till högsta våningen. Kontorsarbetarna stängde av elen

https://twitter.com/BDStanley/status/1500093881349808128
Citera
2022-03-06, 03:57
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Kan inte tvinga dig men kolla på denna YT,
https://www.youtube.com/watch?v=Xt3Zv-e4n1M

Skummade igenom. Samma gamla argument som diskuterats i den här tråden redan om natos expansion etc etc.

Jag hänvisar till mitt inlägg om att man jämför äpplen och päron (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU och att det finns en viss nyans mellan att frivilligt ingå i en försvarsallians och att anfalla ett land för att de kanske går med i nato i framtiden (trots att nato nekat dem medlemsskap och trots att de inte får gå med i nato ändå pga konflikten i krim) ..

Det där med nato är bara svepskäl och skitsnack. De förhandlingar puttler försökt sig på är orimliga (att man ska upphäva nato) och han har flera gånger brytit sina egna avtal... så den diktatorn har vi inte mycket över till.
Citera
2022-03-06, 03:58
Medlem
Citat:
Du är för rolig.
Här är en länk till dig.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
Återkom gärna om du fortfarande inte fattar.

Ja, källkritik är ett helt annat ämne…
Det krävs en hel universitetsutbildning för att förstå omvärlden och inte luras.

I slutändan är det är enklast köpa bilden som SVT förmedlar. Och SVT vet det.
Citera
2022-03-06, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Han är 70, frugan är 35. It goes without saying att hans förhållande kanske inte är det sexigaste.

Inte omöjligt att han går på testo-kurer och det kan göra en väldigt konstig och aggressiv.
Jag tror hon sexstrejkar, det är därför Putin är så arg. Put-in säger han, men nej det får han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in