Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Varför i hela helvete skulle vi vara på väg mot en systemkollaps? Det är ju Ryssland och dess befolkning som är på väg rakt dit.
Putins massmord på Ukrainska barn har svetsat ihop resten av världen, snarare än motsatsen.
Vi kommer kunna leva helt fina liv trots att ryssen svälter. Ryssland har levt fattigt under auktoritära diktatorer i alla år samtidigt som resten av världen levt i högsta välmåga. De senaste 20 åren med välstånd i stora delar av Ryssland har visat sig vara bara en anomali - nu är de på väg rakt ner i en ekonomisk avgrund igen. Som så många gånger förr.
Det återstår att se, det är mycket som kan gå fel och jag litar absolut inte på kommunisterna. Något luktar konstigt, hela invasionen av Ukraina har varit fuffens. Tillfället, anledningen, sanktionerna, allt hat och hetsande.
Att/om Ryssarna svälter bryr sig inte Putin om, han kommer lägga all skuld på väst med sin propagandamaskin. Samtidigt som magarna kurrar och Ryssarna får håll på alla klipp och bilder Ukrainska soldater lägger upp när dom slaktar och bränner ryska soldater i kombination med information av bannlysta ryska atleter, affärsmän och en påtvingad systemkollaps av Ryssland av Väst.
Det enda jag säger... Efter allt detta med Ukraina hoppas jag verkligen inte att vi rör oss mot kristider av något slag. Vi har planterat ett hat i Ryssland, och vi hejar på, hela världens tv och media är fullpackad med sympati för Ukraina och utfrysning av Ryssland samtidigt som vi planerar att svälta ut ryska befolkningen.