2022-03-06, 02:39
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om vi inte synar Putin nu så har vi två alternativ:
- Syna aldrig Putin och låt honom ta över land efter land. Acceptera att vi får lära våra barn ryska och får avveckla vår fria demokrati.
- Syna Putin senare, när han lemlästat och mördat miljoner människor och när flera länder är mer eller mindre utplånade. När våra barn har dött och familjer splittrats.

Ser du något annat alternativ?

Det NATO och USA har gjort är ungefär som att sitta med en pinne och slå på ett getingbo och bli förvånad när getingarna kommer ut och sticker.

Finns ju dokumenterat att Ryssland aldrig kommer att acceptera att få ett NATO land anda in på farstun.
Citera
2022-03-06, 02:40
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryska trupper attackerar sky news

https://youtu.be/wyM_9P4igys

Se där ryssarna gör inte BARA dåliga saker. Sky news....Gör repotage om den HEMSKA bordellen (och det var den) med mideråriga i ett afrikanskt land på dagen. Och besöker samma bordell på kvällen. Utan kameror. Och stannar i timmar.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
USA har invaderat och ödelagt nationer på löpande band i hundra år. Varför är det alltid hjältedåd i västerländsk media? Varför kablas det inte ut bilder på döda barn osv i dessa fall? Att människor inte förstår vad som händer är obegripligt. Pluggat i 50 år men vet fan inte hur man öppnar en kökslucka. Idiot

Den stora skillnaden här är att man slaktar ett annat europeiskt folk (eller egentligen så slaktar Ryssland i detta nu sitt eget folk). Det är svårare för gemene man att smälta. Dessutom att det är I Europa gör det hela ännu mer uppseendeväckande med tanke på två stora världskrig. Det är ett angrepp på västvärlden och en stor skillnad jämfört med när någon bombar i en öken på andra sidan jordklotet.

Hur som helst kan jag inte se att någon kommer vilja ha något att göra med Ryssland i framtiden. Skulle ju vara ett totalt självmord för företag att börja etablera sig igen. Varför riskera bojkott från rika väst för att expandera på nytt i ett fattigt Ryssland? De som tror att sanktionerna kommer blåsa över lever i samma fantasivärld som Putin. Det är för sent nu för Ryssland, tåget har gått och de stackars ryssarna (arma folk) får ännu i en generation lida för sin passivitet. En ny järnridå faller och Ryssland blir åter igen inte mer än en kuriositet på andra sidan.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vi ska försvara landet om Putin invaderar? Eller vad pratar du om? Såklsrt vi ska försvara oss. Men tar han till kärnvapen så går det inte att upprätthålla något form av liv på planeten. Så min poäng är att vi bör vara vaksamma när han hotar om kärnvapen. Och inte försöka ”syna hans bluff”.
Han har hotat med kärnvapen tre gånger redan sedan han invaderade Ukraina.
Om ryssarna invaderar Sverige, och Putin kräver att vi ska lägga ner våra vapen för att inte få en atombomb över oss - ska vi då lägga ner våra vapen?
Citera
2022-03-06, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Är väl en risk man får ta.
Är Putten kapabel att avfyra kärnvapen nu för att väst inte stryker honom medhårs så lär han ändå göra det vid ett senare skede. Hans demens lär inte bli bättre med åren.

Edit:
Menade stryker medflints

Risk man får ta? Är du medveten om ett kärnvapenskrig konsekvenser? Hela mänskligheten skulle utplånas på några timmar.

Jag vet inte hur du känner. Men jag menar på att man ska vara väldigt försiktig och vaksam när det kommer till kärnvapenhot, och speciellt från Putin. Det är inget man ska ”försöka syna” eller en risk man ”får ta”. Det gäller att vara försiktig.
Varför vill du att man ska försöka hota Putin?
Citera
2022-03-06, 02:42
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Trump är mer korkad än Bush

Sa den MSM-hjärntvättade som trots sin överlägsna intelligens jämfört med Trump vare sig har ett hotellimperium eller varit president någonstans.
Citera
2022-03-06, 02:42
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Är det inte jävligt konstig grej egentligen, att sitta omringad av en massa unga kvinnor (flygvärdinnor) och prata till dem om krig? https://www.youtube.com/watch?v=sih429WN0gg

Jag hänger fan inte med längre...
hahaha... alltså vad fan är det som händer?!
Citera
2022-03-06, 02:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Det NATO och USA har gjort är ungefär som att sitta med en pinne och slå på ett getingbo och bli förvånad när getingarna kommer ut och sticker.

Finns ju dokumenterat att Ryssland aldrig kommer att acceptera att få ett NATO land anda in på farstun.
Den där förklaringen är Putins infantila ursäkt för att invadera Ukraina och har inget med verkligheten att göra. Ryssland gränsar redan till de baltiska länderna som är medlemmar i Nato. Om Putin tar Ukraina så får han plötsligt en megagräns mot Nato - större och längre än någon gräns han någonsin haft mot Nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Varför skulle Ryssland skriva sådana föreskrifter? Källor på det också? Tack

https://www.youtube.com/watch?v=b-rZlWGIcrI
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, Vitrysslands armé var inte så pigga på att invadera Ukraina

"I guess the Belarusian commanders didn’t think the special military operation would be special if Belarus joined."
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t7ie5p/about_belarus/

Nej inte pigga på det. Frivilliga från vitryssland slåss nu för Ukraina istället. Putin och hans knähund i vitryssland hade glömt att ta hänsyn till vad det vitryska folket (soldaterna) tycker.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t7hoqk/volunteers_training_in_ukraine/
Citera
2022-03-06, 02:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Han förstå att folk reagerar men tycker att dom har fel. Jag håller med honom. Jag tycker inte att man gör så.
Putin har anfallit ett annat land så så långt är han brottslingen. Men efter hans brott finns det gränser för vedergällning.
Dock tror jag att det ligger i Natos intresse att inte sätta in flyg och egen militär utan visa Kina, Iran, Nordkorea med flera vad de är kapabla till bara genom med vapenleveranser och att stötta en sida.

Det är fler än Ryssland som Nato showar för och mycket står på spel. I förlängningen Israel, Taiwan, Sydkoreas och Sveriges säkerhet. Hela Väst och Nato-alliansen.
Därför tycker jag att han inte ska vika en millimeter utan låta kriget gå precis dit Nato tar det. Om så hela världen ska gå under så får det bli så. Inte Putins fel.

Inte våldtäktsmannens fel: då vet vi vad du tycker.
Citera
2022-03-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Varför i hela helvete skulle vi vara på väg mot en systemkollaps? Det är ju Ryssland och dess befolkning som är på väg rakt dit.
Putins massmord på Ukrainska barn har svetsat ihop resten av världen, snarare än motsatsen.
Vi kommer kunna leva helt fina liv trots att ryssen svälter. Ryssland har levt fattigt under auktoritära diktatorer i alla år samtidigt som resten av världen levt i högsta välmåga. De senaste 20 åren med välstånd i stora delar av Ryssland har visat sig vara bara en anomali - nu är de på väg rakt ner i en ekonomisk avgrund igen. Som så många gånger förr.

Det återstår att se, det är mycket som kan gå fel och jag litar absolut inte på kommunisterna. Något luktar konstigt, hela invasionen av Ukraina har varit fuffens. Tillfället, anledningen, sanktionerna, allt hat och hetsande.

Att/om Ryssarna svälter bryr sig inte Putin om, han kommer lägga all skuld på väst med sin propagandamaskin. Samtidigt som magarna kurrar och Ryssarna får håll på alla klipp och bilder Ukrainska soldater lägger upp när dom slaktar och bränner ryska soldater i kombination med information av bannlysta ryska atleter, affärsmän och en påtvingad systemkollaps av Ryssland av Väst.

Det enda jag säger... Efter allt detta med Ukraina hoppas jag verkligen inte att vi rör oss mot kristider av något slag. Vi har planterat ett hat i Ryssland, och vi hejar på, hela världens tv och media är fullpackad med sympati för Ukraina och utfrysning av Ryssland samtidigt som vi planerar att svälta ut ryska befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in