2022-03-05, 23:54
Medlem
Jaa du gamle putin. Så fick du ditt krig tillslut. Är du nöjd? Går det bra? Näe skulle ju inte tro det nej. Du kunde inte gå i pension med någonlunda stil? Som att bosätta dig på en ö med en drink i solen, njuta av livet? Sån otur du verkar ha när du tänker, attans. Men men en bunker är kanske inte allra värst heller...eller hur har du det där inne? Hörde jag tråkigt? Okej men du kunde valt drinken vid stranden men den iden nappade du inte på, bunkern var bättre...🤯
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
En vätebomb kan slå ut mycket mer än Sverige.
Karta chernobyl: https://antinuclearinfo.files.wordpress.com/2014/04/map-chernobyl_fallout.gif

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Svar nej det gör inte en vätebomb, bor du ens i Sverige ?

Amerikanarna i sin civilförsvarsmanual

Anger strålningen till 24Gy =24 000 Rad / timme efter en vätebombs explosion.
Dödlig dos ca 300 Rad.

Strålningen sjunker enligt 7/10 regeln = varje tidsfactor 7 sjunker strålningen delat 10.

T1 = 24 000 Rad
T7= 2400
47T= 240
14D = 24
3 Mån = 2.4
2 år = 0.24

Nästa att ta hänsyn till är hur bra skydd du har, i bild visas hur tjockt material som halverar strålning.
https://danger.mongabay.com/images/armyhandbook/fig23-01.gif

Filteranläggning som befinner sig utanför skydd är en självklarhet. Om filter i skydd så blir det
som att bo i reaktorkärnan på ett kärnkraftverk.

Nu kan du räkna på det själv.

Chernobyl var en "walk in the park" i jämförelse mot en vätebomb.
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Både Nya Tider och Chang Frick har varit valobservatörer och godkänt dom ryska valen.

Ryktas att Chang Frick är rysk spion.
Citera
2022-03-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det här tror jag aldrig har hänt förut. Det blir mycket svårt att skapa nya sådana här system, det kommer att ta lång tid.

Tick tack tick tack….
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tveksamt att 9 000 dött. Låter alldeles för högt.

Över 10000 döda ryssar nu. Säkert lika många ukrainska soldater, sedan alla civila dödsoffer. Och alla skadade.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Set inga bevis eller något som styrker ditt påstående om att alla skulle vara "utplånade" och resten vara på flykt!?

Bättre källor får du komma med.

Sen måste du nog fundera på vad ordet "utplåna" betyder eftersom du påstår att det finns överlevande kvar efter denna påstådda "utplåning".
Det finns en länk i min historik där jag länkar till ett par bilder med sönderbrända tjetjen lik längs en bro. Sedan kan vi konstatera att du inte läste artikel eller rubriken i artikeln. 56 PV blev rök och aska.
Citera
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
För er som vill veta orsak till Putins inträde i Ukraina, här nedan följer hela hans tal till nationen (som svensk media klippte ner till 30 sekunder);

https://nyadagbladet.se/utrikes/darfor-gick-ryssland-in-i-ukraina-har-ar-hela-krigsforklaringen/
Jag är totalt ointresserad av hans lögner. Han sa att han inte skulle invadera Ukraina. Han invaderade Ukraina och nu är 1000-tals personer döda. Han är en lögnhals och jag vill inte höra vad fanskapet har för tankar.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
De är ca 300, efter åtta dagar har inte Putins supereffektiva armé inkl. nazisterna i Wagner lyckas likvidera AZOV?
Och du suger fortfarande Putins kuk?

Är du off pill? Nope, suger inte kuk. Men jag gisar på att du gör det.
Och ditt kuksugande är OT.
Citera
Medlem
Azovbataljonen möter förhoppningsvis sitt eget Stalingrad i de kommande dagarna i Mariupol.
Låt oss hoppas att Ryssland krossar nazisterna.
För min del kan Ryssarna jämna Mariupol med marken.
Citera
2022-03-05, 23:56
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Hade velat slå vad med dig. De märks att du inte har den blekaste

Jag känner mycket väl till Rysslands militära kapacitet, Putin har använt 90% av sina styrkor samlade vid gränserna utan att uppnå något. Ryssland har inte obegränsade militära resurser, de som återstår nu är reservister... och unga värnpliktiga, ingen av de vill dö för Putin.

Det som chockat de ryska soldater är motståndet de mött i östra Ukraina som till stor del bebos av ryssar... Deras befälhavare har sagt att de kommer välkomnas med blommor...

Putin kan inte tömma hela Ryssland på soldater för att skicka de till Ukraina.
Redan nu finns rasputina... töväder när tjäle smälter och det gör att de ryska pansarfordon och lastbilar är tvungna att fördas på asfalterade vägar bara vilket underlättar för ukrainare att anfalla dessa kolonner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Frick, NT och FT är kremlfinansierade medier och bör läggas ner/förbjudas pga säkerhetsrisk och spridning av fakenews. Precis som RT och Sputnik. Hoppas att detta verkställs inom kort.
Jag säjer inte att dom borde läggas ner men det e märkligt att se denna helomvändning på Flashback. Före kriget var ovanstående medier den bästa och mest trovärdiga källan, men efter invasionen låtsas en massa användare som att det regnar.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Makt.

Många människor lever för att få känna känslan att dom kan styra människor i sin omgivning.

Det är en extremt stark drog.

Kolla på en som Gaddafi, som var snortät och hade kunnat sticka när som helst, men han väljer att stanna i Tripoli.

En av få som hade vett på att sticka var Idi Amin. Idi hade i princip bara ben i skallen, men just med det var han inte så korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in