2022-03-05, 20:06
Moderator
vfs avatar
Inget mer tjafs om rysstroll/NATO-troll, då blir det varning. Höj NIVÅN/Mod
Citera
2022-03-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Naturligtvis vill ingen vettig människa stödja Ryssland som inleder invasion av ett grannland och sedan även hotar med kärnvapen.

Knäppgök.

Ryssland håller på att falla ner i ett avgrundshål vad gäller ekonomin, demokratin och mänskliga rättigheter! Inte en jävel i övriga världen vill ta i en ryss med tång ens eller kommer att idka handel med det skitlandet på bra lång tid framöver.
Är så glad att jag dumpade ryssfonderna jag hade i ppm redan i december! Hade varit förlorade pengar, garanterat!
Citera
2022-03-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, man kan ju undra.. Många fordon som havererar.. en del har säkert saboterats av ryssarna själva.. eller så har de bara stuckit ifrån dem. Konvojen verkar röra sig i snigelfart, men inte hört det senaste om den. Det är ju inte några jätteavstånd de kört direkt.. Ja, media.. de pratade ju om Robot 86..

Men det är ju inte så konstigt att de havererar. Många av dessa har säkert bara stått ute i flera år utan att underhållas.
Då blir det så
Citera
2022-03-05, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Så du menar att det är Ukrainarna själva som bombar bostadshus och skjuter raketer mot skolor i Kiev? Jo tjena! Mycket skall man höra från trollen innan öronen trillar av!
Det är inte på något sätt osannolikt att det skulle ske. Läs på om vad som hänt i Ukraina senaste 20 åren så inser du att det är exakt sådant som skulle kunna hända i Ukraina. Jag tror inte du fattar vilket rövhålsland Ukraina är.
Citera
2022-03-05, 20:25
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I väst drar militären nytta av civil teknik och vice versa. I Ryssland är det stuprör, att ex köpa in krypterad kommunikation hade varit enkelt för Ryssland på den civila marknaden. Nu beter man sig som ett svenskt älgjaktslag.

Skulle fan inte ens vara passkytt i ett ölglas som fungerade som ryska armén.
Citera
2022-03-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Ryssland håller på att falla ner i ett avgrundshål vad gäller ekonomin, demokratin och mänskliga rättigheter! Inte en jävel i övriga världen vill ta i en ryss med tång ens eller kommer att idka handel med det skitlandet på bra lång tid framöver.
Är så glad att jag dumpade ryssfonderna jag hade i ppm redan i december! Hade varit förlorade pengar, garanterat!
Skönt att höra.

Tyvärr kommer även vår västerländska ekonomi bli sämre, på grund av kriget, innan den blir bättre.
Citera
2022-03-05, 20:43
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Finns det nån lite mer pro- ryska kanaler man kan följa? Just nu vältrar ju hela världen sig i att kunna hata Ryssland ännu mer, de verkligen älskar det, så jag tror kommentarer och så vidare inte är helt balanserade.

r/UkraineWarVideoReport t.ex.

www.rt.com

De har blivit censurerade på youtube men det går att kolla i deras egen videospelare.
Citera
2022-03-05, 20:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ännu ett kriminellt avskum från de ryskockuperade territorierna har tagits av daga.

https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1500172904406921219
Citera
2022-03-05, 21:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Ukraina får verkligen vara glada att ryssarna inte är bättre än det här. Synd att vissa länder inte kunde ge dem mer i smyg istället för att trycka upp det i ansiktet på dem. Lova plan mm sen dra tillbaka.

Jag har naturligtvis ingen aning, men det är ju inte omöjligt att några länder faktiskt givit Ukrania vapen och ammunition utan att gått ut och berättat det för hela världen. Eller åtminstone mer än de berättat.
Citera
2022-03-05, 21:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
En rysk bandhaubits har hamnat i civila händer??

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1500198686873337861
Citera
2022-03-05, 21:57
Moderator
Ancistruss avatar
Jag har funderat på den stora ryska kolonnen med olika fordon som stått stilla rätt länge nu. Det är nog inte så kul att sitta fast sådär i några dagar. Kallt ute, vattnet börjar ta slut, maten börjar bli dålig/är slut(?), tvingas sova på ett hårt lastbilsflak, springa ut och skita i skogen, inte kunna duscha eller tvätta sig, kläderna börjar lukta illa osv. Det kan knappast vara optimala förhållanden...

Därtill kanske de ser och hör skottlossning långt bortifrån och hela dagarna bara kan sitta och tänka på att de snart kommer vara där och kanske bli dödade. Jag undrar nästan om inte några av fordonen kan ha förstörts av soldaterna själva så de inte skall behöva delta i striderna?
Citera
2022-03-05, 22:23
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Kanske pinsamt, men invasionen går iallafall dubbelt så snabbt som när USA skulle invadera Iraq och då är Ukraina mycket bättre motståndare också.

Slava Ukrain! Men när Ryssland är färdig om 2 månader så kan alla västmongon stå och säga "vi såg det inte komma".

Åfan. Så du menar alltså att de ryska förbanden på Krym är framme vid den rumänska gränsen och att de som anföll mot Kyiv är framme vid den polska gränsen?

Bland de ryska förbanden i Ukraina så är det bara de som har framryckt österut från Krym, som har framryckt mer än 10km per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in