På 24 timmar har Ryssland förlorat 9 flyg och helikoptrar. Det är väl lite av en militär flopp för en stormakt som skall ha luftherravälde? https://twitter.com/Armia_fm/status/1500195989394804741
Jag tror alla som heter Mi är helikoptrar och alla SU är stridsflygplan.
Så han tillhör de där utbrytarrepublikerna?
Ja det där blir en helveteskonvoj. Kanske de till slut massdeserterar bara för att slippa denna konvoj. De hade ju bara 3 dagars mat från början, undrar om någon gett dem mat? Det kanske ingår lastbilar med mat i konvojen. Om de kommer därifrån så kommer de lukta väldigt illa, ingen vill komma i närheten av dem.
Jag tror alla som heter Mi är helikoptrar och alla SU är stridsflygplan.
Citat:
Ännu ett kriminellt avskum från de ryskockuperade territorierna har tagits av daga. https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1500172904406921219
Så han tillhör de där utbrytarrepublikerna?
Citat:
Jag har funderat på den stora ryska kolonnen med olika fordon som stått stilla rätt länge nu. Det är nog inte så kul att sitta fast sådär i några dagar. Kallt ute, vattnet börjar ta slut, maten börjar bli dålig/är slut(?), tvingas sova på ett hårt lastbilsflak, springa ut och skita i skogen, inte kunna duscha eller tvätta sig, kläderna börjar lukta illa osv. Det kan knappast vara optimala förhållanden...
Därtill kanske de ser och hör skottlossning långt bortifrån och hela dagarna bara kan sitta och tänka på att de snart kommer vara där och kanske bli dödade. Jag undrar nästan om inte några av fordonen kan ha förstörts av soldaterna själva så de inte skall behöva delta i striderna?
Därtill kanske de ser och hör skottlossning långt bortifrån och hela dagarna bara kan sitta och tänka på att de snart kommer vara där och kanske bli dödade. Jag undrar nästan om inte några av fordonen kan ha förstörts av soldaterna själva så de inte skall behöva delta i striderna?
Ja det där blir en helveteskonvoj. Kanske de till slut massdeserterar bara för att slippa denna konvoj. De hade ju bara 3 dagars mat från början, undrar om någon gett dem mat? Det kanske ingår lastbilar med mat i konvojen. Om de kommer därifrån så kommer de lukta väldigt illa, ingen vill komma i närheten av dem.