2022-03-05, 21:15
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag är förvånad att CIA/Mossad/You name it/Någon av Putins egna inte knäpper honom.

Han måste stoppas.

Helt klart. Det finns bara en väg ut ur detta.
Sen är det väl tveksamt om Ukrainakriget tar slut för det, skulle gissa på hans närmaste fortsätter köra ända in i kaklet. Men fan vet.
Citera
2022-03-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Så kan det säkert vara. Jämför med en boxningsring. Är du bara motiverad och inte lägger dig förrän det svartnar så kan du möta och vinna över en omotiverad Mike Tyson. Särskilt om du slår under bältet och kickar honom på kulorna.

Men hur tänkte Putin som inte gick till direkt angrepp utan en så jäkla lång förvarning. Ukraina verkar vara rustat till tänderna. Han hade kunnat hålla alltsamman hemligt och lönnmörda Zelenskij. Sånt har han sysslat med förut. Förlorar han detta så är det hans eget fel.

Ett annat extremt tydligt tecken på ryssarnas usla motivation och ukrainarnas extremt goda är att ryssar, speciellt de unga i vapenför ålder gör allt för att lämna Ryssland. För Ukraina är det tvärtom, Ukrainska män som bor/jobbar utomlands strömmar tillbaka till Ukraina för att slåss.
Citera
2022-03-05, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag håller inte alls med dig där. Jag tror att det är den omedelbara närheten och den nära historiska kopplingen som leder honom till Ukraina. Stridigheter har ju pågått i Ukraina under en längre tid. Nu märker han att Ukraina bara flyttar sig längre och längre från Rysslands doktrin. Det är orsaken.
Vad kan du säga om den amerikanska doktrin och sveriges roll i detta?
Citera
2022-03-05, 21:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var hörde du det?
Naftali Bennett har av Zelenskyj ombetts medla. Idag träffade Bennett Putin. Möjligen handlar saken om det.
Citera
2022-03-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur många stridsflyg har dom totalt? 90, 900 eller 9.000 eller ännu mer?
1500 har dem ungefär men kanske 1/4 av dessa om inte färre är hyfsat moderna. Ryssen gömmer sig bakom nummer på papper ser det ut som att dem är hur starka som helst med 1000 tals plan och stridsvagnar men det mesta är gammalt skit.
Citera
2022-03-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Jag vet. Israelen fick nog höra av putler: Ukraina eller WWIII med kärnvapen! Ni får välja!
Risken finns att Väst/NATO/EU backar. Med kommer ukrainarna att backa om Väst/NATO/EU ber/kräver det? Känns att de har ingenting att förlora och säger bara: IDI NAKHUJ, russian warship och NATO/EU!
Jag hörde på BBC att Putin är paranoid eftersom han är övertygad om att väst vill avsätta honom.

Genom att starta kriget mot Ukraina kan det bli en självuppfyllande profetia.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Närbild på reflektionerna i tekannan. Stolarna runtom honom är tomma.

https://twitter.com/galitglockmn/status/1500191075411107846?s=20&t=cDbCTGslWc2WG_Zz1nJWoA

Belysningen stämmer inte heller sett till hur skuggan faller på Putin jämfört med hur den faller på kvinnorna i videon.

https://twitter.com/rotophonic/status/1500145586485411840?s=20&t=cDbCTGslWc2WG_Zz1nJWoA

De får bli bättre på videoeditering där nere i domedagsbunkern.

Bara ont förtal! // Hälsningar RT

I morgon kommer Putin köra tvångsuppdatering av ryska mobiltelefoner och ta bort zoom-knappen.
"Våra fiender använder den för nazi-propaganda!"
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssarna har lyckats inta Kherson. Får se hur länge det vara?

https://youtu.be/fSJcfn_9eUg
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Varför nämner han inte detta mer specifikt i sitt tal då?
Som han beskrev det är presidenten Nazist, vilket blir svårt.
Jag tror inte att Zelensky är nazist. Men han visade sig vara en nazistslav.
Citera
Medlem
Mängden terrordåd i Ryssland av arga ukrainare de kommande åren kommer få tjejernerna att framstå som körgossar
Citera
2022-03-05, 21:19
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Nej, jag kommenterade inte Wagner gruppen. Grundaren är nazist, i alla fall en nazist-beundrare. Legosoldater är inget bra oavsett, och har förmodligen en förmåga att dra till sig fascister och andra skadade människor.

"Legosoldater är inget bra"? Känner du många? Säkerhetskonsulter ser till kompetens och inte politiska åsikter. "Skadade människor" kan man ha i en arme av ordersoldater som "bara lyder order". Säkerhetskonsulter har inte plats för individer som lider av störningar som kan riskera gruppens säkerhet.

I övrigt har de flesta "övergrepp" jag sett genom åren utförts av ordersoldater. De har ju lyxen att skylla på att "jag bara lydde order" för adtt tysta minnena när de är ensamma. De kan även lösa problem och skydda sig själva utan att ta hänsyn till "orderkedjan" som orsakar förseningar och ineffektivitet bland orderförband.

Något det ryktas att en FN generalsekreterare blev varse för många år sedan.
Citera
2022-03-05, 21:19
Medlem
fernebos avatar
Ännu ett av alla dessa klipp på rysk utrustning som bara tycks ha övergivits utan strid. Detta från idag. Vart tar de ryska soldaterna vägen? Deserterar de? Gömmer de sig? Är moralen på väg att bryta samman?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1500198686873337861?s=20&t=Pzm3y-U4ZFh_pfXd_TMHYQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in